Unga brudar?
Några 85/86/87/88or inne som ska eller har gift sig?
Vad har folk i er omgivning sagt om att ni gifter er så ungt?
Och varför gör ni det så tidigt?
Bara nyfiken då jag själv vill gifta mig snart, och är 21 år :)
Några 85/86/87/88or inne som ska eller har gift sig?
Vad har folk i er omgivning sagt om att ni gifter er så ungt?
Och varför gör ni det så tidigt?
Bara nyfiken då jag själv vill gifta mig snart, och är 21 år :)
Celiine: Fästmannens föräldrar tycker att det är så bra det bara kan bli. Mina föräldrar har inte kommenterat så mycket (vilket ju är bra), men de tycker nog att det är kul också. Ingen av mina kompisar vet än, eftersom det inte är helt och hållet klart med allt, men jag anar att de kommer att ha mer kommentarer än föräldrar och släkt.
Ung är man väl så länge man känner sig som det, tycker jag.
Joleen
Den 28 april -07
Celiine
Förlåt, det var verkligen inte meningen.. är nog bara lite förmiddagssnurrig och ballade ur en aning.. ska genast sluta! ;)
Våra föräldrar reagerade faktiskt väldigt hårt först och tyckte att det var för tidigt och jadda jadda.. eller att vi var för unga alltså. Men nu när det börjar närma sig så är min mor helinställd på allt och tycker att det ska bli riktigt kul.
Hans föräldrar har dock alltid vart lite myplo och har inte sagt ett ord.. förutom för en månader sen när hans mor försökte prata ur honom det (4 månader innan bröllopet), smart drag va?! Svar, nej!
Men men...
Vi hade lite planer på ett surprise bröllop först, men det blev lite för rörigt att planera med alla våra ideer;)
Åh va sugen man blir på bröllop nu, men först blir det förlovning i sommar och sen får jag väl bearbeta honom lite, men han tycker att han vill vänta för att ha något att längta till, men jag vill inte vara gråhårig när jag gifter mig :D
He he, jag som är lastgammal då *S* -80a. Ibland känner man sig riktigt gammal. Kan inte låta bli o berätta om när jag väntade andra barnet. jag var då 24. Jag sa till min barnmorska att det känns lite i bäckenet, och känner mig trött. Får då till svar.
-Ja men du vet, det är inte så lätt att vara gravid när man är äldre, det tär mer på kroppen då.
-??? där satt jag som ett frågetecken och kännde mig gammal som gatan, visste inte om jag skulle skratta eller ansöka om förtidspension.
24 år o klassad som gammal. jikes. O här blev man genast gammal kärring också. 26 år o inte få va med i "ung" gruppen längre. hihi, jadu, bara o inse, man har fyllt halv tant när man passerat 20.
Bruden blå: Haha, det var ju en skön kommentar från barnmorskan. Jaha, då har jag åtta månader kvar att var ung då.
Lucy_
Ja visst var det.
24 år o äldre mamma, det måste ju nästan klassas in som något slags rekord. Särskilt som snittåldern för förstföderskor i den delen av stan Stockholm) ligger på ca 34 år.
Så passa på att vara ung nu, för det finns ingen mellanålder. antingen är man ung eller så är man minst halv tant.
Bruden blå: Jag ska ta vara på tiden.
OK, vi gifter oss inte förrän hösten -08. Vill gifta mig "ung" så jag har dragit gränsen vid 24 år vilket jag fyller 2:a nov -08.
Men Hållå!!!!
Och jag då...77:a.........som trodde att jag var rätt ung andå
Livet är ju olika för oss alla, och bara vi känner att det är rätt i hjärtat så finns det ju ingen rätt eller fel ålder...
Usch..nu lämnar den här tråden och går till den för gamlingar