• EasyP

Hur hålla sig?

Jag tänker överraska kvinnan i mitt liv. Om ungefär en och en halv månad har jag bokat in en weekend i en lyxig svit med alla möjliga tillbehör. Jag har kontaktat hennes chef och sett till att hon får ledigt och planen är att väckarklockan ringer som vanligt på fredagen (vår 18-månadersdag) men att jag då säger till henne att vi ska inte till jobbet... Och sen på kvällen efter en fin middag när vi åter är ensamma och dricker bubbel och fyller på bubbelpoolen tänker jag fråga om hon vill gifta sig med mig.
    Men jag är kass på att hålla på överraskningar, så hur ska jag låta bli att nämna den här helgen? Var tvungen att skriva något här för att lätta lite på trycket...

• Svar på tråden Hur hålla sig?
  • viktualia

EasyP

Jag förstår dig och hejar på!!! Själv är jag pladdrigast i världen och har så otroligt svårt att ha hemlisar för maken..

MEN!!!!!!!!!!!! Jag lyckades hålla truten i nästan 3 VECKOR om hans svensexa! Är fortfarande vrålstolt! Och när han kom hem från den så var det en av de första sakerna han sa - Vad duktig du var som höll tyst!!

Heja heja heja EasyP!!!!

• EasyP

Det är egentligen bara henne jag har svårt att hålla hemligheter för. Hon får alltid födelsedagspresenter i förväg för jag orkar bara inte hålla på det. Så får hon en grej till när hon fyller år som jag köper bara dagarna innan. Fruktansvärt oekonomiskt!
    Jag tror det beror på att vi pratar om allt. Så när man helt plötsligt ska ha hemligheter och inte kunna diskutera det man funderar över mest med den som vanligtvis är bollplanket så blir det outhärdligt. Men jag ska hålla mig. Jag lovar. Tack för stödet!

• Mr Jonkvist

Vi är sjukligt lika du och jag och våra respektive...vi skulle nog inte alls komma överens...hehehe. Är det så att du och din wife to be är näst intill överens om allt oxå eller?

• Mitt hjärta är hemma

Min man klarade att hålla sitt överraskningsfrieri hemligt i fyra månader!!
    Då inkluderade det även att boka hotell, resa till Paris och fönsterbord i Eiffeltornets lyxrestaurant - samt att lyckas få frilansande mig att tacka nej till ALLA jobb jag blev erbjuden under dessa dagar. (Den långa hemlighetstiden berodde på att väntetiden på restauranten var fyra månader...)
    Nästan läskigt bra hemlighållet. Nu när jag frågade honom om ett "hålla-tätt-tips" sade han bara "be cool". Hade hoppats på att få ur honom ett bättre tips än så, men klarade han det så klarar du det!
    Lycka till!

• EasyP

Mr Jonkvist:

Vi är både väldigt lika och olika. Största olikheterna är kultursmaken. Kvinnor och film alltså... Den enda tjejen jag känner med vettig filmsmak är min lillasyster, och henne har ju jag tränat upp..!
    Men så länge hon sitter tätt intill så får jag väl stå ut med att det slinker med nån svensk serietillverkad snutfilm och nåt avsnitt ur bonde söker fru... Jag får träna upp henne.

• EasyP

Mitt hjärta är hemma:

Be cool. Jag ska komma ihåg det.

• Mr Jonkvist

Okej, jag håller helt och hållet med dig. Enda skillnaden är att jag får titta på franska eller spanska filmer gjorda av nån "riktigt" bra reggisör. Kvinnor och film som sagt. Kul att hitta en kille till här inne, det vimlar ju inte direkt om oss...

• a+p

Måste bara säga att det är SÅ kul att se killar skriva här! Kan bli lite mycket tjejer! Trodde ett tag att det inte fanns några killar här...Roligt!
    Lycka till med frieriet! Det låter jättebra. Jag blev själv överraskad och det var superkul!

• Mr Jonkvist

Vi är få men vi är bra...eller så har vi bara hittat ännu bättre tjejer

• EasyP

Min hälft är definitivt den bättre. Jag fungerar löjligt mycket bättre sen hon kom in i mitt liv.

Den här sidan hittade jag värdefulla tips på när jag insåg att jag ville fria och googlade runt lite. Så då får man väl skriva av sig lite till alla andra som googlar runt. Inte mer än rätt!

• Mr Jonkvist

Easy P

Är du min okända tvilling eller har vi bara liknande liv...kul hur som helst. Lycka till dig och hör av dig om du behöver råd om nåt.

• nenne78

ooohohohoho vad kul!! Hoppas du kan hålla dig från att avslöja något!

När min man friade till mig fixade han såna där låneringar. Men vi behövde inte köpa därifrån, utan fick ett presentkort på 500 spänn (inte vet jag hur det fungerade, om han betalade ringarna och bytte sen). Vi köpte våra ringar sen från Titanringar.com. Presentkortet gav vi till min svägerska som tack för att hon sjöng på bröllopet.

Eller ta muttrar, det viktigaste är ju symboliken. LYCKA TILL!!!

Svar på tråden Hur hålla sig?