• EasyP

Hur hålla sig?

Jag tänker överraska kvinnan i mitt liv. Om ungefär en och en halv månad har jag bokat in en weekend i en lyxig svit med alla möjliga tillbehör. Jag har kontaktat hennes chef och sett till att hon får ledigt och planen är att väckarklockan ringer som vanligt på fredagen (vår 18-månadersdag) men att jag då säger till henne att vi ska inte till jobbet... Och sen på kvällen efter en fin middag när vi åter är ensamma och dricker bubbel och fyller på bubbelpoolen tänker jag fråga om hon vill gifta sig med mig.
    Men jag är kass på att hålla på överraskningar, så hur ska jag låta bli att nämna den här helgen? Var tvungen att skriva något här för att lätta lite på trycket...

• Svar på tråden Hur hålla sig?
  • Mr Jonkvist

Jag är precis likdan. Det är ju tokigt svårt att hålla sig. Därför såg jag tillat allt gick riktigt fort. Köpte inte ringarna förrän veckan innan. Men det var tokigt svårt att hålla sig. Men jäklar så förvånad hon blev...lycka till grabben

• Bruden Ringman

EasyP; Skriv av dig här när du måste prata om det. Du måste bara klara av att hålla dig från att avslöja din "hemlighet" för henne. Lovar dig att hon kommer att bli så överraskad som du knappt kan ana.

Har själv blivit överraskad två gånger, ena gången vid förlovningen och den andra gången vid frieriet, hade inte den blekaste aning. Jag är verkligen hur stolt och glad som helst över dessa två tillfällen. Det är få kvinnor förunnat att ha så "påhittiga" män. (I varje fall bland mina vänner och bekanta). De flesta verkar nästan "göra upp" om att nu är det dags att förlova och gifta sig. Det är kul som tjej att få bli lite "gammeldags" uppvaktad.

Lycka till!!!!

• EasyP

Mr Jonkvist:

Ja förvånad lär hon bli. Så jag måste ju naturligtvis vara tyst. Jag får hänga här helt enkelt. När hon inte är hemma vill säga.

Visste du precis vilken ring hon skulle gilla? Jag tror jag köper ngt billigt tillfälligt så hon får vara med och bestämma sen.

• EasyP

Bruden Ringman:

Jo, hon kommer att älska det. Så jag kommer ju att hålla tyst. Men jag håller redan på att spricka. Usch.

• Bruden Ringman

EasyP; tips på ringprobelmatiken. I guldaffären kan man få låna en "kopia" av den variant som du tror att hon kommer att gilla. Och efter frieriet går ni gemensamt in till affären och beställer de ringar som passar i storlek och fixar gravyren samtidigt. Visst är veckan lång innan de riktiga ringarna kommer, men det blir också helt perfekt, den som väntar på något gott

Min m2b lånade hem en "kopia". Och kräsen som en tjej är så självklart bytte vi "modell" . Det är svårt att köpa något i förväg när man inte ser om det passar på fingret. Ringen kan vara ursnygg i skylten men se hur tråkig ut som helst på handen. Och inte att förglömma, storleken är ju viktig som ni killar redan vet

• EasyP

Bruden Ringman:

DET var ett bra tips! Förbinder man sig att handla på just det stället?

Storlekskommentaren förstår jag inte alls...

• Mr Jonkvist

Det här med storleken löser du enkelt genom att ta ett skjutmått och mäta av en ring som du vet hon brukar ha på ringfingret. Sen så visste väl jag vilka ringar det lutade åt och sen tog jag en. Det var den jag tycktevar finast... Men hur som helst om du vet att du kommer få ett ja så tror jag hon bli glad för vilket som...

• Bruden Ringman

Vet inte om man förbinder sig för att handla där. Men i vår lilla stad fanns det inte mycket annat att välja på. Å andra sidan, är de sugna på att sälja lär de låna ut en i vilket fall som helst. Du får väl annars lämna tillbaka den och säga att det inte blev något av frieriet

Tänk bara på om du köper den "riktiga" ringen direkt att den passar ihop med en eventuell vigselring sedan. Har själv lite problem då vår förlovningsring är lite speciell. Men det går alltid att göra en egen vigselring om det skulle köra ihop sig

Storleken; då menade jag att det kan ju skilja lite beroende på om ringen är tjock/tunn/smal/bred etc, hur bekvämt den sitter på fingret. Min m2b´s var lite, lite för stor så det slutade med att den ligger på havsbotten utanför Varberg och han fick köpa sig en ny, inte så roligt.

• EasyP

Bruden Ringman:

Jag valde mest att inte förstå piken om att vi killar vet att storleken har betydelse

Jobbigt att tappa ringen!

• jocelyn

Vad romantiskt!!! Hoppas allt går bra för dig/er!

Svar på tråden Hur hålla sig?