• Liten Kanin

Förvirrad!

Hej hej!
    Jag har en liten undran som säkert är jätteknasig. Jag har sett att en del skriver typ att vi har varit förlovade si och så länge nu och, tjohoo, idag friade han! Vaddå, är det inte så att man förlovar sig i och med att han (eller hon för den delen) friar?
    Jag och min sambo har varit och tittat ut ringar och han kommer att fria till mig på obestämt datum och då är vi ju förlovade och börjar planera för bröllop, förhoppningsvis ett år framåt i tiden.
    Hur gör ni som först förlovar er och sen blir friade till? Är det jag som missat hela grejen hur det går till? Nyfiken!

• Svar på tråden Förvirrad!
  • Lilla jag...

hejsan...
    jag och min sambo är redan förlovade men jag vill ha ett riktigt frieri så ha har lovat att fria till mig när jag minst anar det så jag kommer ha 3 ringar allt som allt sen...ringen som han ska fria med kommer inte vara en dyr ring. det är mest för friandets skull. tycker det är lite roligt :)

• Karis Annelie

Vi valde att komma överens vad gällde förlovning. Vi är också överens om giftermål, men där är jag väldans sugen på att ändå få ett ordnligt frieri så sa jag åt han att när han känner att det börjar bli dags, så får han ta o fria på riktigt. även om vi nu är förlovade sen innan.
    Vi ska köpa hus nu och funderar på bebis, så för oss passar det inte riktigt med hela frieri o sen gifta sig inom ett år, men jag vill ändå vara förlovad med ett löfte om bröllop, eftersom vi just ska ta sådana stora steg nu framöver.
    Det är min förklaring.
    Jag känner flera som gjort som vi, förlovat sig först och sen friar killen längre fram....

• Pumpkin

Jag blev friad till för drygt en vecka sen, nu är vi förlovade och planerar bröllop till nästa sommar. Så tycker jag att det ska vara, men folk får självklart göra som dom vill

• clary

Men själva frieriet blir ju en förlovning om man får ett ja, så jag förstår inte att man först förlovar sig och sedan friar, då är man inte förlovad eller? är det som kärleksringar då? och sedan är man förlovad efter frieriet eller?

• Lilla jag...

vi förlovade oss för att vi ville gifta oss..men med tiden kom jag på att det hade varit roligt med ett friande och eftersom jag aldrig kommer få det sen så sa min sambo att han ska fria till mig på riktigt med ring och allt bara för att jag är speciell...
    egentligen har det för mig ingen annan betydelse än att det skulle vara kul att bli friad till :)

• Eliotta

Min kille friade till mig utan att jag visste något och utan ring. Vi gick och tittade ut ringar dagen efter.

• Bruden blå

Bakvänt värre *S*
    Jag tillhör skaran som skakar på huvudet och undrar hur ägget kom in i hönan istället för ut, för visst kom hönan först? eller var det ägget?
    Äh skit samma :D
    Men rent konkret så blir det ju konstigt då man ju blir förlovad, dvs gett löfte om bröllop efter att man sagt ja på ett frieri. Sen kan ju ett frieri se ut på tusen olika sätt.
    MEn att göra det dubbelt kan ju verka lite knasbubbla, men ändå lite komiskt och roligt. Här snackar vi både svångrem och hängslen på, garanterat dubbelförlovad, vilket datum skriver man i ringen?
    Hi hi, skrattar lite gott o tycker mest det hela är lite kul o knasigt.

• Lilla jag...

jag vet..det är lite speciellt. men men...man gifter sig bara en gång :)
    gällande datum så blir det den dagen frieriet kommer...
    vill bara tillägga att jag blir väldigt bortskämd av min sambo så han vill väl att jag ska fåa llt jag drömt om.haha

• Bruden blå

Lilla jag...

men om man har två frierier, hur skriver ni då? båda datumen eller det första?

Svar på tråden Förvirrad!