• fröken_inga

Åker till LONDON. Vad är det för grejjer vi inte får missa?

PÅ torsdag åker jag och man2be till london för att hälsa på min syrra som också är min tärna. Jag har varit i london men inte direkt sett särskillt mycket. Mest blivit shopping och pubar. Min kille har aldrig varit där alls. Vad är era tips, vad är det i london som verkligen är värt att ses?

Jag vill gärna också ha tips på roloiga butiker med koppling till bröllop. Vill inte kolla på brudklänningar eller ringar, utan strumpeband, roliga detaljer till festen, skor, cape eller jacka att ha över klänningen och lite partygrejer. Caketoppers har vi stort behov av!

Snälla, ta er lite tid och skriv ner era tips. Vi behöver dem verkligen!

• Svar på tråden Åker till LONDON. Vad är det för grejjer vi inte får missa?
  • fröken_inga

Oh vad många bra ideér. Tack!Ös på med mer tips bara!

• fröken_inga

Fortsättet puffa. jag åker i övermorgon!

• fröken_inga

fortsätte ihärdigt att puffa

• 4:e Maj

fröken_inga - antar att du vet hur ni pa basta satt tar er fran flygplatsen och hur det fungerar med tunnelbanans alla akkort.

Ar det nagot speciellt som inte ar fixat infor brollopet som kan vara kul att kopa nar du ar har? Ex inbjudningar, favours etc.

• Bröllopstokiig

Mysiga marknader, typ Spital Fields vid Liverpool street station, eller den GALNA Camden Market i Camden (helst en helgdag).

Undvik Camden Town om du inte ar ute efter att roka svampar eller tatuera dig.

• fröken_inga

4 maj
    Jo, jag vet hur jag tar mig från flygplatsen.

Det jag saknar till bröllopet är Något att ha över axlarna. Skulle vilja hitta en riktigt fin långärmad bolera. Caketopper skulle jag också vilja hitta och skor förstås! Sedan tänkte jag kika efter lite partyprylar till festen: confetti, dekorationer...

Har du några smarta tips på vart man hittar dessa prylar. TACK för att du tagit dig tid att tipsa mig!

Garbo23
    Camdenmarket känner jag igen. Har har mycket kul om det. Vad kan man hitta där?

Rainbow har snygga skor men de saljs aven i Sverige (kolla deras websida). Selfriges och andra 'department stores' har ocksa brollops skor och boleras. Vad ska det vara for sorts caketop? Manga bagerin gor sina egna men har aven de i plast.

Om du gar till Confetti pa Charing Cross Road sa ga ocksa till Papercase vilket ligger snett over gatan som har papper och sant.

• Ann242

Jag måste säga att jag gillade muséet London Dungeons... Å Tower Hill Museum. I London kan de verkligen göra museum intressanta :)

Ska ni gå ut rekommenderar jag en Long Island Ice Tea på Long Island Ice Tea Shop på 1 Upper St Martins Lane. T-bana Leicester Square. Och fortsätt sen på Limelight (en ombyggd gammal kyrka - sååå läckert) på 136 Shaftesbury Avenue. T-bana Piccadilly Circus.

*avis på din resa*

• Garbo23

Jag tycker att Camden Market är coolt, speciellt på helgen när det är fullt drag. En galen miljö. Där finns allt, kläder, möbler och alla möjliga konstiga prylar (och människor..). det är jättestort!

Svamprökandet är förstås helt frivilligt... ;)

• fröken_inga

4maj
    Tack, låter som bra butiker. ska kolla upp rainbows hemsida direkt. Hade nog tänkt mig gubbar i plast.

Ann242
    Long island icetea shop lät som ett kul sätt att avsluta en lång dag på stan med. Man lär bli helt plakat!

Garbo23
    Får bli camden market på lördan då ska jag och sven klara oss själva. Syrran förklarar vägen så tar vi oss dit. Ser verkligen fram emot det.

KOmmer bli en toppenhelg! :D Tar självklart gärna emot fler tips...

• fröken_inga

föresten,l någon som minns vad det kostar att ta sig från stanstedt in till london?

• Lena+Mattias=sant

Ca 500kr tur och retur för två har jag för mig, med stanstead express altså om man köper på planet det är billigare men tar mycket längre tid med buss.

• fröken_inga

Har du (eller någon av er andra) åkt buss någon gång och vet vad det kostar och vart den stannar. Hittade en buss som gick till liverpool som kostade 28 pund tur och retur för två personer. Rätt stor skillnad i pris. Hoppas att det inte är allt för krångligt att hitta den...

Folj skyltarna 'bus' eller 'coach' till parkeringen, du kan inte missa dem. Bussforetaget heter National Express och den gar antingen till Victoria station eller Liverpool Street men stannar pa flera stallen pa vagen. Resan tar ca 1,5 timmar. Var ska ni bo (narmaste tunnelbane station)?

Svar på tråden Åker till LONDON. Vad är det för grejjer vi inte får missa?