• fröken_inga

Åker till LONDON. Vad är det för grejjer vi inte får missa?

PÅ torsdag åker jag och man2be till london för att hälsa på min syrra som också är min tärna. Jag har varit i london men inte direkt sett särskillt mycket. Mest blivit shopping och pubar. Min kille har aldrig varit där alls. Vad är era tips, vad är det i london som verkligen är värt att ses?

Jag vill gärna också ha tips på roloiga butiker med koppling till bröllop. Vill inte kolla på brudklänningar eller ringar, utan strumpeband, roliga detaljer till festen, skor, cape eller jacka att ha över klänningen och lite partygrejer. Caketoppers har vi stort behov av!

Snälla, ta er lite tid och skriv ner era tips. Vi behöver dem verkligen!

• Svar på tråden Åker till LONDON. Vad är det för grejjer vi inte får missa?
  • Kickan76

London Eye är ett måste. Det är det stora "pariserhjulet" nära Big Ben. Fantastisk utsikt.

• fröken_inga

Oh ja, min kille vill åka det. Jag som är så höjdrädd. Men för kärleken gör man ALLT.

• Fröken Malm

Gå till Bhs, (British Home Store) som ligger på Oxford Street. De har en bröllopsavdelning med JÄTTEbilliga skor, bara £22. Tyvärr fanns det inga som passade mig. De hade även handväskor och slöjor.

• fröken_inga

Låter ju perfekt!!

• fröken_inga

HIttade Bhs´s hemsida. De har dessutom en butik som ligger väldigt nära där min syrra bor. Hur bra som helst. Jättefin bröllopskollektion.

• bröllopsängeln

nyss hemkommen från london kan jag tipsa om att köpa bröllopstidningar tex you and your wedding -tung som en tegelsten men åh så rolig!!! Annars tycker jag ni ska försöka få tag i sista minuten biljetter till mammamia-musikalen eller se en fotbollsmatch på en typisk engelsk pub, ät på någon restaurang med annorlunda underhållning tex kedjan Little bay. Vaxdoxmuseet är kul och även en guidad busstur runt london kan vara kul:)
    Hoppas ni får trevligt!

• bröllopsängeln

Little Bay - har operasångare/sångerskor som går runt och sjunger medans man äter tror att Sarrasto har något liknande med fiolspelare osv:)

• bröllopsängeln

hihi jag menade vaxdocksmuseet

• 4:e Maj

Beror pa hur 'turistigt' det ska vara. Skulle sjalv undvika musikaler (gar aldrig pa sant hemma sa varfor i London?), allt for manga museeum, sightseeing bussarna, Madame Tussauds (vaxmuseet), allt for manga affarer pa Oxford street (High Street Kensington eller Neal Street vid Covernt Garden ar mycket mysigare) men da har jag bott har i 10 ar och tycker att det ar lite trottsamt och turistigt

Inskaffa en karta/guide bok och pricka ut vilka stallen som ar ett 'maste' och forsok gora dem med de valniga dubbeldackarbussarna (kop ett 'one day travel card'). Tex, Big Ben, Trafalgar Sq, Houses of Parliament, Oxford St, Picadilly Circus etc kan snabbt goras med buss.

Pa de flesta brollops klannings affarer maste du boka tid men det kanske inte ar aktuellt. Ga definitivt till Confetti.
    Se till att du gar till ett stort Bhs eftersom alla inte har en 'bridal department'. Ska fundera lite mer och aterkomma ang brollps affarer.

• Fänta

Om ni vill komma ifrån shopping stressen ett tag så kan ni ta en prommenad utmed Thamsen. Det finns ett underbart stråk som heter South Bank där man kan se/gå förbi flera av Londons turistmål såsom Tate Modern (jättehäftigt modernt konstmuseum), Shakespear teatern osv. Men där finns också restauranger, cafeer och en härligt atmosfär. Man går också förbi Borough Market (ligger vid London Bridge), en typisk engelsk gammal matmarknad med bara lokalproducerade varor.
    Utgå ifrån tunnelbanestationen Embankment (gå över till andra sidean av floden)och gå mot London Bridge T-banestation eller tvärt om.

Spitalfield Market (www.visitspitalfields.com/) är en annan häftigt marknad med allt möjligt till försäljning.

Svar på tråden Åker till LONDON. Vad är det för grejjer vi inte får missa?