Inlägg från: Februaritjejen |Visa alla inlägg
  • Februaritjejen

Soldusch, brun utan sol, solarium.. hur tänker ni?

Gifter mig om fyra veckor och är så där härligt blek i hyn ;) Har beställt tid för spraytan imorgon för att testa det. Om det inte fungerar vet jag inte hur jag ska göra. Är inte så sugen på att krypa upp i ett solarium och har testat brun utan sol tidiare med ett blandat resultat och jag vill inte vara helt vinterblek.

Hur tänker ni?

• Svar på tråden Soldusch, brun utan sol, solarium.. hur tänker ni?
  • Februaritjejen

tack för era tips!! Jag har ett bra pigment och jag är inte helt genomskinlig även om jag är vinterblek i mina ögon. Jag ska prova spraytan imorgon, har peelat mig hela veckan ; ) Det finns tydligen fyra nyanser man kan välja mellan. Tjejejn från salongen får tipsa mig om vilken jag ska ha. Vill verkligen inte vara Donatella-brun... utan mer bara ha lite färg. Om det inte skulle funka bra så får det bli ett par gånger i solarium med start i nästa vecka. Om man solar en gång i veckan så hinner jag med tre gånger.

Håll tummarna för mig imorgon!

• Februaritjejen

oj då, hon på salongen sa till mig att inte smörja in mig med bodylotion innan för att det kunde ge fläckigt resultat. Om jag hade smort in mig efter jag duschat så skulle jag få tvätta mig där. Nu blev jag lite nervös... mindre än två timmar kvar och sen sprayas jag *ler nervöst* Återkommer med resultat...

• Februaritjejen

Så där ja, då har man testat Sun Tan!

Körde det i fredagskväll, tänkte att jag skulle göra det lite diskret när det var helg. Gissa om jag blev snopen när jag blev kidnappad på lördag morgon = MÖHIPPA. Tur att jag hann duscha innan dom kom *ler*

Resultatet... hm, det blev brunt...inte som Donatella Versace, utan det var en ganska snygg brun färg. På söndagen var det också bra, men sen på måndagen, tisdagen och onsdagen har det gått över till mer gul/orangeaktigt och det är inte snyggt. Det blev väldigt bra till en början på ansiktet, brösten och armarna. Men det var inte så snyggt på händerna. Det blev lite flammigt och jag är jätte "allergisk" mot sånt.

Så det kommer att bli solarium för min del. Har bokat tid på fredag, så kör jag två eller tre gånger innan bröllopet.

• Februaritjejen

Pumpalot:

Jag körde en halvkropp, just för att se hur det blir på händerna, det kostade 250kr. Ansikte och dekoltage kostar 150kr. Det kan jag tycka att det är värt. Det blev jämnt och bra i ansiktet. Det ska hålla 3 till 10 dagar. De kan inte säga mer bestämt än så, det beror på din hudtyp.

Svar på tråden Soldusch, brun utan sol, solarium.. hur tänker ni?