• Februaritjejen

Soldusch, brun utan sol, solarium.. hur tänker ni?

Gifter mig om fyra veckor och är så där härligt blek i hyn ;) Har beställt tid för spraytan imorgon för att testa det. Om det inte fungerar vet jag inte hur jag ska göra. Är inte så sugen på att krypa upp i ett solarium och har testat brun utan sol tidiare med ett blandat resultat och jag vill inte vara helt vinterblek.

Hur tänker ni?

• Svar på tråden Soldusch, brun utan sol, solarium.. hur tänker ni?
  • Blivande Fru!Nu Fru!!

Jag hadde börjat med brun utan sol nu och jobbat upp en bra ton.
    Sprydusch funkar jättebra för en del ,men lika många har ju blivit missnöjda har jag hört.
    Solarie kan vara en god ide om du hadde börjat tidigare, nu blir ju risken att du snarare blir röd om du börjar med det.

• MollyMolly

Jag hade varit blek och istället satsat på en snygg make up för en blek hy!! =)
    På vintern är de flesta vita och brun utan sol blir ofta misslyckat, spraytan har jag aldrig testat men det kanske funkar jätte bra.
    Lägg inte för mycket vikt vid hudfärgen så här på vintern =) Hoppas du får ett underbart bröllop!

• Cattiecattie

jag vet inte vad du har for pigment sen tidigare, men om du solar 3ggr per vecka och skrubbar dig ordentligt och viktigt! smorjer in dig med hudcreme, sa borde det inte vara problem med att fa en snygg branna. sista veckan hade jag kanske solat 2 dagar pa raken. visst testa spraytan, det ska jag gora men inte veckan innan! Man ser ut som Donatella Versace!Dvs pepparkaka deluxe

Varfor vill du inte ligga o pressa i solarie? Visst ser du 1000ggr fraschare ut nar du e solbrand? och kanslan blir ocksa helt annorlunda nar du ser fotona efterat.( menar alltsa bara innan brollopet, inte vanligtvis)

kolla sjalv skillnaden

cattiemarcus.weddingannouncer.com/photoalbums-20208.html

• Pomodoro

Det kan ju inte direkt se naturligt ut att vara brun i februari, jag hade satsat pa att vara snyggt blek. Du kommer ju anda se brunare ut om du har en vit klanning. Tank pa cancerrisken med solarium!

• Februaritjejen

tack för era tips!! Jag har ett bra pigment och jag är inte helt genomskinlig även om jag är vinterblek i mina ögon. Jag ska prova spraytan imorgon, har peelat mig hela veckan ; ) Det finns tydligen fyra nyanser man kan välja mellan. Tjejejn från salongen får tipsa mig om vilken jag ska ha. Vill verkligen inte vara Donatella-brun... utan mer bara ha lite färg. Om det inte skulle funka bra så får det bli ett par gånger i solarium med start i nästa vecka. Om man solar en gång i veckan så hinner jag med tre gånger.

Håll tummarna för mig imorgon!

• hajhaj

Vet inte om du hinner läsa detta innan du går dit imorgon - men om du gör det så tänk på att smörja in ordentligt (!!) på de ställen där man är lite torrare, dvs händer, armbågar, fötter...jag spraytannade 3 dagar innan bröllopet och det blev lagom i övrigt men mina händer blev smutsbruna, likaså armbågar. Men det blev en lyckad dag ändå! :D

• Februaritjejen

oj då, hon på salongen sa till mig att inte smörja in mig med bodylotion innan för att det kunde ge fläckigt resultat. Om jag hade smort in mig efter jag duschat så skulle jag få tvätta mig där. Nu blev jag lite nervös... mindre än två timmar kvar och sen sprayas jag *ler nervöst* Återkommer med resultat...

• jocelyn

Jag skulle aldrig sola solarium faktiskt. Vi kommer köra med BUS eller möjligen soldusch (beroende på hur snyggt det blir)

Vill inte se ut som deltagare i Big Brother, men samtidigt inte grisbleka. Lite lagom färg känns bäst.

• Gudinnan

Jag brukar inte sola solarium utan brukar köra med BUS om det är nåt speciellt jag vill vara lite brunar till. Men tycker att BUS färgar av sig och det ser så trist ut när det försvinner, jag kommer sola solarium några ggr innan bröllopet..

• Pumpalot

Februaritjejen vad kostar spraytan? hur länge håller det? Jag är också sugen, gifter mig om 4 veckor ockås

• Lisa Flisan

Kan rekommendera Magic Tan! Gillar även spray-tanning,men upplevde en något mildare solbränna med Magic Tan. Med spraytanning såg jag lite "smutsig" ut då hon som sprayade mig var ivrig med sprutan i ansiktet, tydligen... Så med Magic Tan-duschen blev det lite mer lagom. Tycke jag i alla fall!

• Februaritjejen

Så där ja, då har man testat Sun Tan!

Körde det i fredagskväll, tänkte att jag skulle göra det lite diskret när det var helg. Gissa om jag blev snopen när jag blev kidnappad på lördag morgon = MÖHIPPA. Tur att jag hann duscha innan dom kom *ler*

Resultatet... hm, det blev brunt...inte som Donatella Versace, utan det var en ganska snygg brun färg. På söndagen var det också bra, men sen på måndagen, tisdagen och onsdagen har det gått över till mer gul/orangeaktigt och det är inte snyggt. Det blev väldigt bra till en början på ansiktet, brösten och armarna. Men det var inte så snyggt på händerna. Det blev lite flammigt och jag är jätte "allergisk" mot sånt.

Så det kommer att bli solarium för min del. Har bokat tid på fredag, så kör jag två eller tre gånger innan bröllopet.

• Februaritjejen

Pumpalot:

Jag körde en halvkropp, just för att se hur det blir på händerna, det kostade 250kr. Ansikte och dekoltage kostar 150kr. Det kan jag tycka att det är värt. Det blev jämnt och bra i ansiktet. Det ska hålla 3 till 10 dagar. De kan inte säga mer bestämt än så, det beror på din hudtyp.

• sandybrud

Jag kommer helt klart köra på solarium. För mig passar det bäst och känns säkrast (man vet att färgen håller, vilken färg man får och att det inte färgar av sig). Med solarium kan du själv avgöra hur brun du vill vara. Men detta är ju självklart individuellt och passar alla olika.

Svar på tråden Soldusch, brun utan sol, solarium.. hur tänker ni?