• Hemlig brud 07
    Äldre 24 Jan 08:50
    6091 visningar
    35 svar
    35
    6091

    Brudar i Norrtälje TRÅD 2

    Ser att vår tråd är stängd så jag öppnar del två. Välkomna hit!

  • Svar på tråden Brudar i Norrtälje TRÅD 2
  • Hemlig brud 07
    Äldre 24 Jan 08:50
    #0

    Hoppas ni alla hittar hit.

  • Hemlig brud 07
    Äldre 24 Jan 08:51
    #0

    ** KOPIERAR IN SENSTE INLÄGGET I STÄNGDA TRÅDEN ***

    2007-01-23 22:48 N&N

    Yes, idag har det verkligen flytit på med bröllopet! Våra tillfrågade toastmaster och toastmadame blev jätteglada och vill gärna ställa upp och vill ha en planeringskväll snart, skönt med folk som engagerar sig!

    Min barndomskompis som sjunger gudomligt svarade ja till att sjunga vid vigseln och hade många idéer själv.

    Gästlistan med adresser och telenr (bra att ha till tackkort sen och till de som ev håller i svensexa och möhippa) blev klar ikväll. Sen ringde mina föräldrar och vill ha barnen i helgen så vi har en ledig lördag då vi ska kolla in grejer till önskelistan + kläder till brudgum och bestman. Är så glad att allt går framåt Hur går det för er?

  • Hemlig brud 07
    Äldre 24 Jan 08:53
    #0

    N&N Låter härligt att ni kommit så långt nu och att ni får så mycket hjälp av andra. Det är kannon. Skönt med en barnfri helg för att fixa detta. Vi har barnvakt i helgen med för detta, men de vet ju inte varför de är barnvakt. Jag sa att vi skulle titta på möbler och killarna gillar inte det. Kan ju inte säga att vi ska ut och shoppa kläder till bröllopet när de inget får veta.

    Idag är jag hemma, har en fruktansvärd hosta. Tror att lungorna ska komma ut när jag hostar och det gör jätte ont. Emellanåt när det är lungt sitter jag här eller i soffan och tittar på tv och så gör jag lite på mitt halsband till bröllopet. Pärlor och allt kom hem igår. Så kul.

  • Hemlig brud 07
    Äldre 13 Feb 17:28
    #0

    Jag är snart klar. Jag gifter mig på Lördag! Tjho snart är jag fru. Känner mig som nykär just nu och allt går i rosa i mina tankar.

  • Hemlig brud 07
    Äldre 14 Feb 18:50
    #0

    Fröken knopp är dyra. Men oj så fina saker hon gör. Kan ju vara värt ett besök där och titta ändå. Blomesterateljen ligger på samma gata men längre upp. Mellan duka och Village (mittemot där de nu har en byggarbetsplats). De har nog ingen hemsida vad jag vet. Men sedan finns det ju Interflora som ligger i närheten av Sparbanken. Men Blomsteratteljen känns roligare och mer personlig.

    När du kollar konditorier så gissar jag att du kollar hos Tösses, en liten smula? Men missa inte den som ligger mittemot Akeba, den är lätt att missa, ser inte mycket ut för värdlen men har gott rykte om sina tårtor.

    Just nu sitter jag och är super nervös. Känner mig nästan som nykär. Jag lovar att rapportera när jag kommer hem.

  • Hemlig brud 07
    Äldre 15 Feb 19:41
    #0

    Visst kan jag tipsa. Men mitt bröllop skiljer sig nog väldigt mycket från ert. Vårt är hemligt, inga vittnen, bara vi i stockholms Stadshus. Enkelt.

  • Hemlig brud 07
    Äldre 21 Feb 22:13
    #0

    Ja då var jag gift!!!! Tjo ho! Det är härligt. Allt var super bra.

    Här kommer berättlsen om dagen

    Det känns så bra!

    Dagen flöt på bra. Lite stressad var jag av att hinna in till sminkningen i tid. Men det gick bra. Sminkningen var med sk i.d smink, som skulle vara sååå bra. Hon sminkade mig verkligen fint, inte som jag skulle ha gjort men jag blev helnöjd. Sminket skulle hålla så bra sa hon eftersom bla bla bla..kommer inte ihåg. Men på kvällen såg det allt annat än bra ut. Men då var det ju ändå dags att gå i säng.

    Kvart i två skulle vi fotas. Vi var ju då på plats i goood tid som vanligt och fick stå och frysa i stormen. Vi skulle fotas utomhus och den här dagen var det inte skönt. Hade säkert varit bra med -5 och vindstilla i stället för detta stormande. Men vi vande oss och när vi stod i lä så gick det bra. Fotografen Jonas sa hela tiden - se inte så frussna ut. Lätt för honom att säga han hade ju kläder på sig. Fotograferingen gick ganska fort - och vi hade ingen stor lust att göra så mycket olika saker.

    Så vi var i god tid inne i lokalen där vi skulle vänta på vår tur. Där var det fint. Och fullt av folk. Andra brudpar väntade där också, en del hade hela släkten med sig andra inte. Vissa hade riktiga brudklänningar också och de var så fina. Det var riktigt trevligt att sitta där och vänta, och titta på alla andra. Jag hade läst något på nätet om någon som också gift sig där (i Stadshusets lokal ovalen) och den var allt annat än trevlig. Så jag blev glatt överraskad.

    Så blev det vår tur. Vi släpade in våra väskor och fotgrafen hängde med. Nervös var jag, så härligt. En liten tår kom i ögat på mig - äntligen var jag där. Den korta cermonin känndes fin och högtidlig. Mycket pga av han som förrättade vigseln och den fina lokalen. När det var klart skulle vi få ett Vigselbevis och det var jag på väg att sno åt mig - det var ju mitt! Men förrättaren drog tillbaka den och sa att idag är vi traditonella och gör som man brukar. Så min man fick ta den istället.

    Vi sa tack till fotografen och gick skillda vägar. Vi på väg till Helsingfors och han till Sarek (hur kan man åka dit frivilligt denna årstid?). Jag beställde taxi och skulle boka i mitt nya namn. Men det gick inte, svårt att säga på något sätt så det fick bli i förnamnet istället.

    Väl framme fann vi en stor härlig hytt. Den var väl som tre hytter och var inredd med mer möbler och tom tv. Till vår hyttkategori så fanns en egen loaunge där man kunde sitta och fika och köpa annat drickbart - trevligt.

    Vår bröllops middag åt vi i resturangen Maxim. Sedan fortsatte vi kvällen i Puben mest. Cirkus framträdandet var inställt pga säkerhetskäl så det blev inte så mycket annat. Men vi hade trevligt. Det blåste kuling ute och jag har aldrig varit med om att det gungat så mycket på en sådan båt. De spärrade dörrarna ut på däck tom, för att förhindra att folk skulle trilla i. Men det gick hyffsat bra.

    Så det var vår bröllopsdag i korta drag.

  • Hemlig brud 07
    Äldre 24 Feb 11:16
    #0

    Gillar fröken knopp massor. Har ju inte köpt min brudbukett där dock. Men igår var jag ut och firade av en blivande pensionär på jobbet. Beställde en grupp med vita rosor och lime färger på resten . Såååå vackert det blev. Dyrt visst men värt varenda krona. Hon som fick blommorna blev super glad.

  • Hemlig brud 07
    Äldre 26 Feb 17:34
    #0

    Sökte på ICA Väddö och fann deras hemsida. Det står där att de har catering, precis som jag misstänkte. Har för mig att någon jag känner köpt därifårn och varit mycket nöjd. De har i butiken en disk med mycket färdig mat som verkar uppskattad. Kul att gå där och titta.

Svar på tråden Brudar i Norrtälje TRÅD 2