Inlägg från: twentyfirstofapril |Visa alla inlägg
  • twentyfirstofapril

    Hjälp, mitt hår försvinner!!!!!

    Jag börjar snart gråta, jag fattar inte vad som händer med mitt hår!!! Det är så torrt o sprött fastän jag reglebundet klipper topparna, använder dyra schampon på rekommendation av min dyra frisör, man tycker deras tips borde hjälpa.
    Sitter massor av hår i borsten var dag, ändå försöker jag att borsta så lite jag kan. Hårbotten kliar fastän jag sköljer noga. Inga mjäll dock. Försöker hantera håret så lite som möjligt så att det får vila. De gånger jag borstar det så lossnar det toppar, typ 1 cm:s bitar som ligger på mina axlar.
    Jag är snart desperat, vad göra???

  • Svar på tråden Hjälp, mitt hår försvinner!!!!!
  • twentyfirstofapril

    Nej, det kanske man skulle testa. Men bryr de sig om sånt kosmetiskt liksom?

  • twentyfirstofapril

    Det är både toppar o strån som lossnar. Har aldrig blekt håret eller pentat det, har självfall. Har gjort en toning hos frisören, men problemen fans innan dess.

  • twentyfirstofapril

    Just nu har jag Kerastase, den gröna serien.
    Det kliar rätt mycket från o till, sen får jag även små finnar (asäckligt) i hårbotten, som det kommer var ifrån.

  • twentyfirstofapril

    Men va fasen, nu sitter jag här o blir lite arg på min frisör!!! Det kan säkert vara en bidragande orsak med deras schampon, för när jag tänker bakåt på när detta började så är det nog sen jag gick från "sånt man köper på ICA" till det dyra från frissan! Håret är så sprött!! Håret på resten av kroppen är som det ska, inget som lossnar i överflöd. Lite torr hud har jag, men det har jag jämt haft. Ska banne nig köpa nåt billigt milt o testa ett tag, blir det inte bättre blir det läkare.

    Tusen tack för alla svar!

  • twentyfirstofapril

    Vad alla är gulliga som tipsar mig, och vad det känns bra att veta att man inte är själv om problemen.
    Jag ska köpa nytt schampo imorgon o så ska jag beställa tid hos läkaren. Att min skalp syns så tydligt bekymrar mig. Näringsbrist tror jag inte jag har, äter nämligen enligt viktklubb.se och äter massa frukt o grönt o annat bra! Äter varierat hela tiden ju.
    Just nu kliar det inte så mycket, har låtit bli att ta i de extra produkterna jag köpt från frisören som skulle ge glans o så. Men de innehöll såvitt jag kunde se inte silikoner.

Svar på tråden Hjälp, mitt hår försvinner!!!!!