• ssart

Problem med distansförhållande

vena cava

Med risk för att upprepa vad andra redan sagt, så gör jag ett inlägg ändå

Håller med till 110% att det är absolut nödvändigt att du och han pratar om detta.

Alla förhållanden kommer till "vägskäl" när man måste besluta om man ska ta steget vidare och låta förhållandet utvecklas till nästa "nivå" - eller lämna varandra därför att man vill alltför olika saker. Ni står vid ert första vägskäl. Enda sättet att veta vad den andra vill, är att prata om det med varandra.

Sedan detta med att han är rädd att ni ska "slita på varandra" om ni flyttar ihop och ses varje dag... det tycker jag låter skumt. Jag och min man lever ihop och vi träffas varje morgon och kväll och på helger, och vi åker på semestrar ihop, sådant som par gör, och att kalla det för att "slita på varandra" ....?!?!????? Fråga din kille om det, vad han menar egentligen.
    Ni behöver prata helt enkelt. Massor. Om vilka mål ni har med ert förhållande, och vilken tids-linje era mål har. På det viset kan ni reda ut ett sätt att gå vidare, eller komma fram till att ni har alltför olika åsikter/mål att det inte fungerar.

Ett stort lycka till!!!!

• ssart

vena cava

En kommentar till det du skrev:
    "Han har sagt,angående att slita på varandra att han är rädd för att jag ska tröttna på HONOM och att det absolut inte får hända."

Han kan aldrig få någon garanti för att du inte ska tröttna på honom. Du kan aldrig ge en sådan garanti heller. Det enda han kan göra är att:
    1) våga lita på dig
    2) våga lita på sig själv att han klarar av ifall du skulle tröttna på honom
    3) göra sitt allra bästa varje dag för att du ska må bra, vara glad och vilja vara tillsammans med honom
    Mer än så kan ingen göra

Sedan om ni blivit ett par "ganska nyligen" som du skriver och att ni har planer på att gifta er.... jag vet förstås inte hur långt in i framtiden dessa planer sträcker sig, men min reaktion på det är i alla fall att ta det lugnt och börja med att flytta ihop och se om ni "sliter på varandra"/"tröttnar" eller ej, SEDAN kan ni planera äktenskap.

SPECIELLT om du själv vet om att du är impulsiv... eller vad tycker du?

• ssart

Ah, jag förstår!
    Kanske (?) du har svårt för att ha detta förhållande på distans pga dina dåliga erfarenheter av distansförhållanden? Det kan ju påverka dig så att du får "panik" mm fastän det egentligen kanske går väldigt bra mellan er i detta förhållandet??
    Jag vet inte, bara en tanke.

Måste gå!

• ssart

Tja, att han pratar med kompisen (eller familj eller annan vän) kan ju få honom att tänka på nya sätt, och få nya infallsvinklar som han inte tänkt på förut... precis som du kanske får nya idéer av att diskutera här med oss och med dina vänner & familj... eller att ni får nya infallsvinklar av att prata med varandra Man påverkas ju av andra, och himla tur är väl det, så att man utvecklas!!!!

Jag ska berätta en sak...
    När jag började dejta min man så hade han ganska nyligen varit förlovad med en annan tjej, men förhållandet sprack och förlovningen också givetvis. Och han var otroligt negativ till att förlova sig igen. Han sa att han inte trodde på förlovning/äktenskap längre (ungefär som du inte gillar förhållanden på distans pga dåliga erfarenheter). Och det pratade vi om mycket, för jag blev väldigt sårad av att han baserade sin tilltro till vårat förhållande och ev framtid på något som någon annan tjej gjort. Varför gav han henne en sådan makt/inflytande att förstöra det VI har??? Jag förstod givetvis att han kände sig sviken och sårad och inte var beredd ännu att satsa på oss... men tack och lov så lyssnade han på mig och insåg att han+jag är inte samma sak sam han+ex:et. Och nu, flera år senare är vi mycket lyckligt gifta
    Kanske du behöver fråga dig lite detsamma ang distansförhållanden? För detta säger du själv är en speciell man, ni har något som den andra distans-killen och du saknade. Det enda som är gemensamt är distans-delen, och det som var "fel" förra gången var ju killen... Kanske det kan lugna dig lite i alla fall, att tänka så?

Nåväl. Är han som du säger bra på att lyssna och ge stöd, så kommer detta inte vara några problem när du väl tar upp ämnet och är ärlig och rak på sak

• ssart

Åh, grattis!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Vad roligt!!!!!!!

• ssart

Oj! Ändå mera grattis i sånt fall!!!!

Snacka om vändning! Snart är du med på BT som planerande blivande brud!!!!

Tänk vad bra det är när man pratar med varandra...

Super-grattis igen!

Svar på tråden Problem med distansförhållande