• Pumpkin

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

Fasten your seat belts and make your comfortable - here we go again!

2007
    Oktober
    20/10 drömbrud ? Joy 18 år & Andreas 19 år, Stockholm.
    joyochandreas.weddingannouncer.com

December
    15/12 InaHjärtarAdam ? Irina 22 år & Adam 24 år, Södertälje.
    www.brollopstorget.se/Brudpar/hemsida.php
    31/12 MrsNyberg2B ? Åsa 27 år & Peter 32 år, Tranås.

2008
    Januari
    12/1 Mysan98

Februari
    2/2 Lucy_ ? Anna 19 år & D 25 år.
    16/2 ~Norrsken~ ? Angelica 22 år och Lars 27 år, Skellefteå. (KANSKE!)
    foreverandever.weddingannouncer.com

Mars
    8/3 Snart_FruL ? Madeleine 33 år & Mikael 33 år, Kortedala.

Maj
    5/5 blivandefruandersson08 ? Therése 26 år & Daniel 27 år, Vagnhärad.

Juni
    Brud 2008 ? Sara 21 år & Henrik 22 år, Göteborg.
    kling2008.weddingannouncer.com
    sajber.pillan ? Pernilla 30 år & Kjell-Åke 33 år, Nyköping.

Juli
    5/7 snitte ? Rebecca 22 år & Magnus 23 år, Karlstad.
    5/7 gica ? Gica 26 år & Mr Right 29 år, Göteborg.
    19/7 Anja74 ? Anja 32 år & Daniel 33 år, Lund.
    anjasbrollops.blogg.se

Augusti
    2/8 Helmborn2B ? Camilla 22 år & Anders 27 år, Lerum.
    camilla-anders.weddingannouncer.com/
    2/8 B & S ? Samantha 26 år & Bojan 26 år, Göteborg.
    2/8 angelica79 ? Angelica 27 år & Richard 28 år, Eslöv.
    www.brollopstorget.se/Brudpar/79angelica/
    8/8 Vidalila - Madeleine & Jonas.
    Malinanan ? Malin 25 år & Jens 26 år, Sundsvall.

Länk till gamla trådar:
    1. www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m1441035.html
    2. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1592119.html
    3. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1774171.html
    4. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1914213.html

• Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare
  • Pumpkin

Anja: Men det måste ju gå att anmäla butiken? Till typ konsumentombudsmannen eller nånting? För det är ju regelrätt stöld/bedrägeri att ta pengar för en vara som man sen inte levererar!
    Håller i alla fall tummarna för din skull att det löser sig...

Själv så vaknade jag nyss, nöjd över att jag ska gå till jobbet och vara hälsosam, tills jag tittade på termometern. -20 grader och inte en chans till bil. Jag och Lasse började bråka eftersom jag tyckte att det här måste lösas på något sätt, jag vill INTE gå 20 minuter i -20, det är INTE skönt. Men han såg inte problemet, tog bilen och for till jobbet. Så jag får väl pälsa på mig ordentligt och gå jäkligt fort då. Det värsta är ju ansiktet, det är ju väldigt svårt att skydda från kylan...
    Så har jag inte skrivit här i tråden innan kl. 12.00 idag, då står jag som en isstod nånstans på vägen till jobbet

• sajberpillan

norrsken: hoppas det går bra och att du inte fryser fast! Fast -20 kan kännas mindre kallt än -5 om det blåser. Det kallaste jag varit ute och gått i är -42! DÅ stod luften stilla!

Anja: fy fasen vad trist. Hoppas du får dina saker ändå. Skitbutik!

• Maggies

~Norrsken~: Ja, nu har jag beställt. Spännande.
    Usch, -20! Undrar hur kallt det är här hemma. Hoppas det gick bra att gå i alla fall!

Anja: Så tråkigt det låter med dreamcottage. Hoppas du får allt som du har beställt ändå, även om det tar tid.

• Maggies

Cia-bruden: Jag tror att ett bröllop utomlands skulle bli jättemysigt. Hade nästan varit skönt själv.

• Pumpkin

Nu är jag på jobbet och överlevde alltså! -20 och flingor stora som cd-skivor (nåja, nästan iaf ) ute. Tur man har varma täckbyxor och sånt
    Fast väl här på jobbet så blev det ännu jobbigare, det finns inga platser för oss vanliga dödliga. Har tagit en teamledares plats (och egentligen har vi inte ens fasta platser, men teamledarna har bestämt att dom får det) och måste flytta på mig när hon kommer senare idag

sajber.pillan: -42 grader? Tror f*n det att luften stod stilla då

• Maggies

Här är det bara -13, skööönt.

~Norrsken~: Knepigt det lät med platserna där. Har man inte bestämda platser så har man inte, punkt slut.

• Pumpkin

Lucy_: Mmm, -13 är ju rena sommaren
    Ja men särbehandlingarnas palats är det här ställets andranamn

• Maggies

~Norrsken~: Jaha, okej. Skönt om du får byta jobb så småningom då.

Nu ska jag äta fruk... hrm.. lunch.

• Pumpkin

Jaaa, så skönt om jag får sluta!

• MrsNyberg2B

Anja - Fy vad trist!!! Usch! Verkligen, verkligen typiskt.. Jag hoppas att det löser sig på något sätt, att de kanske har skärpt till sig lite.

Norrsken - Jag ska bara säga återigen att jag är så imponerad av din järnkoll! Tur du kom fram till jobbet - här är det bara någon minusgrad, men vi har ingen fläkt i bilen, så det är inte superskönt att åka till jobbet ändå.

Idag fick jag veta att jag ska operera bort såna där cellförändringar i livmodern. Det betyder att det inte är läge för några försök till barn, vilket i sin tur gör att jag kan köpa klänningen, eftersom det hinner bli försent för graviditet innan bröllopet annars (vilket det väl iofs redan är om man tänkte att man skulle hinna gå ner i vikt igen, så det är ju egentligen inget problem, men bra med argument!)

Lucy - Jag har bara snabbläst tråden, så jag undrar, beställer du från Millybridal?

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare