• Pumpkin

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

Fasten your seat belts and make your comfortable - here we go again!

2007
    Oktober
    20/10 drömbrud ? Joy 18 år & Andreas 19 år, Stockholm.
    joyochandreas.weddingannouncer.com

December
    15/12 InaHjärtarAdam ? Irina 22 år & Adam 24 år, Södertälje.
    www.brollopstorget.se/Brudpar/hemsida.php
    31/12 MrsNyberg2B ? Åsa 27 år & Peter 32 år, Tranås.

2008
    Januari
    12/1 Mysan98

Februari
    2/2 Lucy_ ? Anna 19 år & D 25 år.
    16/2 ~Norrsken~ ? Angelica 22 år och Lars 27 år, Skellefteå. (KANSKE!)
    foreverandever.weddingannouncer.com

Mars
    8/3 Snart_FruL ? Madeleine 33 år & Mikael 33 år, Kortedala.

Maj
    5/5 blivandefruandersson08 ? Therése 26 år & Daniel 27 år, Vagnhärad.

Juni
    Brud 2008 ? Sara 21 år & Henrik 22 år, Göteborg.
    kling2008.weddingannouncer.com
    sajber.pillan ? Pernilla 30 år & Kjell-Åke 33 år, Nyköping.

Juli
    5/7 snitte ? Rebecca 22 år & Magnus 23 år, Karlstad.
    5/7 gica ? Gica 26 år & Mr Right 29 år, Göteborg.
    19/7 Anja74 ? Anja 32 år & Daniel 33 år, Lund.
    anjasbrollops.blogg.se

Augusti
    2/8 Helmborn2B ? Camilla 22 år & Anders 27 år, Lerum.
    camilla-anders.weddingannouncer.com/
    2/8 B & S ? Samantha 26 år & Bojan 26 år, Göteborg.
    2/8 angelica79 ? Angelica 27 år & Richard 28 år, Eslöv.
    www.brollopstorget.se/Brudpar/79angelica/
    8/8 Vidalila - Madeleine & Jonas.
    Malinanan ? Malin 25 år & Jens 26 år, Sundsvall.

Länk till gamla trådar:
    1. www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m1441035.html
    2. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1592119.html
    3. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1774171.html
    4. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1914213.html

• Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare
  • Pumpkin

vårbrud: Då vet du hur jag har det Sambon tränar/spelar jujutsu, rinkbandy och innebandy. Utöver det åker han mycket längdskidor, springer och tränar på gymmet. Helt hopplöst

• Pumpkin

Skönt att du mår bättre idag förresten!

• vårbrud2008

Norrsken
    Ja, det känns verkligen bättre idag. Nu ska jag bara komma igång och äta också. Tänkte leva på soppa ett par dagar nu. Bra för att få igång magen igen men ingen bra diet när man har en baby i magen. Ska på ultraljud på tisdag så vi får se vad de säger om vikten då och hälsan förstås.

Ja, ibland blir jag så trött på detta tränande. Jag är inte alls så fanatisk själv så det uppstår endel bråk över detta då jag tycker att familjen ska komma först.
    Själv tränar jag lagom i perioder, kanske för lite ibland men vem ska annars ta hand om sonen????

• Maggies

~Norrsken~: Åh, så roligt! Var ska ni åka? Jag blir lite sugen själv. Har inte tagit mig till backen nåt i år. Måste bli snart.

vårbrud2008: Så skönt att du mår lite bättre.

Själv är ingen av oss särkilt träningsgalna. Det blir mer lite sporadiskt nu och då. Till sommaren/hösten har jag tänkt att det ska bli mer regelbundenhet i det hela, i och med att vi nog flyttar till en stad.

• madlin

Påminnelse till mig själv i framtiden: håll dig undan från rödvinet!!

Fy tusan vad full jag blev :o Det slog verkligen till pang tjong.. Och så mår man väl inge vidare idag nej, perkele vad huvudvärk jag har.

Lite sött, satt o kollade på Let's dance med ett gäng igår - jag gick ut i köket o fixade med lite småplock att ställa fram i en reklampaus. Sambon kommer in och frågar tyst var vi ska lära oss brudvalsen, han ville finslipa på den. Hahaha! 1½ år före och redan orolig för dansen... hmmm..!

• vårbrud2008

Är det någon som har koll på bröllopstårtor???
    Bra sidor eller bra förslag önskas....

• Maggies

madlin: Vilken bra framförhållning han har din sambo.
    Jag har också lite ont i huvudet idag, tror det är bihålorna.

• InaHjärtarAdam

vårbrud2008:
    jag har smakat en bröllopstårta som var absolut det bästa jag ätit någonsin i hela mitt liv!! har inte receptet ännu, ska fixa fram det snart från en lärare på min förra skola. men den innehöll iallafall nerifrån och upp: chokladkaka, hallonmousse, pepparkaka, hjortronmousse och övertäckt med typ marsmallowcréme (fluff)

• vårbrud2008

InaHjärtarAdam
    Låter spännande. Jag provade en tårta på en mässa nyligen som smakade himelskt, chokladkladdkaka som botten och blodapelsinmousse på toppen. Har även smakat med lime mousse. Mums.....
    Problemet med den tårtan är att den finns 3,5 mil ifrån oss....

• Snart_FruL

Hej allihop. Har inte varit inne så mycket för min m2b har haft ledig vecka, så vi har passat på att umgås lite extra mycket.

I efternamns diskussionen så ska jag säga att jag ser fram emot att få byta bort mitt -"sson"namn mot hans kortare. Det är väl inte vare sig speciellt vanligt eller ovanligt... någonstans mittemellan snarare... Det är för övrigt inte första gången jag byter efternamn, jag föddes med det -"sson"namn jag har idag, fick fars efternamn (som är lite ovanligare) när jag var ett halvår och bytte tillbaka till "ssonnamnet" när jag var 22 och insåg att jag ville sudda ut allt som kopplar ihop mig med min far. Alla i min omgivning tyckte jag var tokig som ville byta till ett -ssonnamn. Att heta min mors flicknamn har dock bara varit en nödlösning, så nu ser jag fram emot att få min m2bs namn. Tycker det är så fint!

Vi kommer bjuda på all sprit på vår fest. Först tänkte vi ha betalbar, mest för att inte festen ska spåra ur och för att jag läst härinne att folk kan ha en tendens att ta ett glas, dricka halva och sen gå och hämta nytt. Men min tärna fick mig att tänka klart igen, hon frågade mig vem av våra gäster som skulle bete sig så, och när jag tänkt på saken insåg jag att ingen skulle göra det. I vårt kompisgäng har vi dessutom alltid gjort så att den som har festen bjuder på spriten. Och om det funkar på andra fester måste det ju rimligen fungera på vårt bröllop.

Vi kommer ha buffé, den kostar just nu 215 kr per kuvert, mot en tilläggsavgift på 150 kr per kuvert så ingår allt övrigt så som porslin, personal, servetter, dukar, dekoration, disk och städ. Men de har inte bestämt priserna för 2009 ännu, så det kommer troligen bli dyrare. Vi räknar med 500 kr per kuvert, och kommer lägga till snacks och nattamat om det finns utrymme för det inom den kostnaden. Utöver det så får vi betala 8500 för lokalen.

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare