• Pumpkin

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

Fasten your seat belts and make your comfortable - here we go again!

2007
    Oktober
    20/10 drömbrud ? Joy 18 år & Andreas 19 år, Stockholm.
    joyochandreas.weddingannouncer.com

December
    15/12 InaHjärtarAdam ? Irina 22 år & Adam 24 år, Södertälje.
    www.brollopstorget.se/Brudpar/hemsida.php
    31/12 MrsNyberg2B ? Åsa 27 år & Peter 32 år, Tranås.

2008
    Januari
    12/1 Mysan98

Februari
    2/2 Lucy_ ? Anna 19 år & D 25 år.
    16/2 ~Norrsken~ ? Angelica 22 år och Lars 27 år, Skellefteå. (KANSKE!)
    foreverandever.weddingannouncer.com

Mars
    8/3 Snart_FruL ? Madeleine 33 år & Mikael 33 år, Kortedala.

Maj
    5/5 blivandefruandersson08 ? Therése 26 år & Daniel 27 år, Vagnhärad.

Juni
    Brud 2008 ? Sara 21 år & Henrik 22 år, Göteborg.
    kling2008.weddingannouncer.com
    sajber.pillan ? Pernilla 30 år & Kjell-Åke 33 år, Nyköping.

Juli
    5/7 snitte ? Rebecca 22 år & Magnus 23 år, Karlstad.
    5/7 gica ? Gica 26 år & Mr Right 29 år, Göteborg.
    19/7 Anja74 ? Anja 32 år & Daniel 33 år, Lund.
    anjasbrollops.blogg.se

Augusti
    2/8 Helmborn2B ? Camilla 22 år & Anders 27 år, Lerum.
    camilla-anders.weddingannouncer.com/
    2/8 B & S ? Samantha 26 år & Bojan 26 år, Göteborg.
    2/8 angelica79 ? Angelica 27 år & Richard 28 år, Eslöv.
    www.brollopstorget.se/Brudpar/79angelica/
    8/8 Vidalila - Madeleine & Jonas.
    Malinanan ? Malin 25 år & Jens 26 år, Sundsvall.

Länk till gamla trådar:
    1. www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m1441035.html
    2. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1592119.html
    3. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1774171.html
    4. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1914213.html

• Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare
  • madlin

Godnatt alla ni som gått o sussa. En annan väntar fortfarande på samtal för att jag ska hämta, de har tydligen skoj på festen..

Kan bara hålla med Helmborn2B! Ni som ska gifta er i början skulle bara våga lämna oss sen när ni har erat "överstökat". Vilka ska vi då fråga?

• Anja 19 juli 2008

Godmorgon allihop...

Vad sjutton är detta. Sover ni länge på en söndag ;)

Själv har jag varit upp en dryg timme, suck.

Barnen rusar omkring och skrattar och stojar och jag håller på att somna sittande.

Det är inte jättesmart att vara uppe till 2-tiden på nätterna jämt, när man sedan tvingas upp vid 7-tiden. Igår var det jag som fick sovmorgon så idag är det sambon.

Jag försökte få till det idag oxå genom att åberopa förkylning, men jag fick båda dagarna förra helgen så sambon blev nog faktiskt lite stött ;)

Nåja, nu snarkar han så det står härliga till. Vill inget hellre än att gå och lägga mig jag oxå.

Tänk, sen när barnen är stora och kan göra sin egen frukost, eller man åtminstone kan ha dem lösa utan att de FÖRSTÖR en massa grejer, eller spolar ner saker i toaletten. Wow, det ser jag fram emot :D

Fast de är förstås ursöta nu och gör varje dag till en rolig dag så jag vill inte att tiden ska gå FÖR fort. Sen flyttar de ju hemifrån och då är jag ju GAMMAL. Huvva... ;)

Hur dags fick du lov att lägga dig inatt Madlin. Blev det på tok för sent för sambon.

Ibland har man nytta av att inte ha körkort *asg* Jag ska kanske strunta i att ta det. ;)

• Anja 19 juli 2008

Självklart får ni som gifter er tidigare, inte lämna tråden sen. Vi kommer ju att ha tusentals saker att fråga er om!

Och inte vill man lämna den här tråden heller... :)

• Anja 19 juli 2008

Har ju glömt berätta...

Jag fick mailet från dreambride med bilderna. Klänningen är sååååå fin!

har lagt in bilder i min bröllopsblogg.

Suckar dock djupt, för det var bara den enda klänningen i lager i strl 38 som var nedsatt i priset. Den kostade ju bara 5475 kr. Normalt kostar den ju över 10.000.

Hon kunde erbjuda mig 20% rabatt men det blir ändå över 8.000 och det har inte vi alls tänkt oss att lägga på klänning.

Min mamma ska visserligen betala den men jag har sagt ca 5-6.000 t henne. Och dessutom skulle detta ju innebära att hon måste punga fram de pengarna NU och det har hon nog inte räknat med.

Lite ledsen, men det är kanske meningen. Jag kommer kanske ändra mig på under det kommande året och vilja ha en heeeelt annan sorts klänning.

Sen har jag ju inte provat några klänningar i och med att jag ska gå ner så pass mkt i vikt och det kan ju vara bra att ha provat olika modeller så man vet vad man ska ha för typ av klänning för att se som finast ut :)

Försöker rationalsera lite, för att sorgen inte ska kännas för påträngande.

Sorgen, ÖVER EN KLÄNNING lixom... buäääbuhuhuhuuuuuuu....

*snörvlar*

www.anjasbrollops.blogg.se

• Anja 19 juli 2008

Madlin...

Glömde säga det, men jag har oxå känt precis som du. Tror att det är, som någon annan sa, att när man kommer in här så läser man igenom alla inlägg och när man läst hela raddan, så minns man inte alla och ibland svarar man på nåt som fastnade, eller så svarar man inte på nåt utan börjar skriva om något annat, eller bara just det sista som skrevs.

Man känner sig jättedissad men det är ju inte personligt alls. Man får tänka så.

ibland får man jättemycket respons, ibland ingen. Beror säkert på hur man lägger fram saker och på hur många som känner igen sig ens inlägg.

Om någon skriver något som jag själv tänker på eller upplever just i detta nu, så svarar jag såklart på det, för att det berör mig mer eller hur man ska uttrycka det.

jaja, jag hoppas att du förstår hur jag menar ;) Det blev lite vimsigt det där. Är nog snart dags för kaffe och frukost för mig och mina vildar.

Sitter här fortfarande insvept i täcket framför datorn.

• Anja 19 juli 2008

i morgon fyller min m2b år ohc jag har fortfarande inte fixat någon present. Shit...

Måste fixa det på förmiddagen, även köpa mig nån fin top eller så, för på kvällen ska jag överraska honom m restaurangbesök. Även hans ena syster och sambo ska med. (de kör ;) ) och barnvakt är ordnad.

Vad sjutton ska jag ge honom. Han önskar sig två saker, presentkort hos en tatuerare här i stan, presentkort på DUKA (han vill köpa uppläggningsfat) ;) rätt så sött, men samtidigt vet jag att han skulle både vilja och att han behöver massage och fotmassage då han jobbar som murare och ofta har ont i rygg axlar, nacke och i fötterna.

Så jag har faktiskt tänkt att ge honom fot och helkroppsmassage (presentkort). ORKAR ABSOLUT INTE göra det själv. Jag avskyr att massera och har dessutom själv problem med axlar och rygg och när jag masserar får jag själv så ont att jag vill gråta. (jag har fått presentkort till spa Tylösand, på ett dygn m behandlingar, med vistelse för både mig och m2b, skulle jag kunna ge honom behandlingar DÄR? så att vi båda kan få behandlingar när vi är där.)

Vi har det ganska knapert kan man säga, lever av enbart hans lön (lärlingslön) eftersom jag pluggar och ej fått csn ännu pga att jag måste komplettera med opponering på c-uppsats innan jag blir registrerad.

Ojojoj alla mina inlägg blir så långa och omständliga, fattar inte hur det går till :D

VAd hade ni gjort, gett honom presentkort på nåt av ställena han uttryckt önskan om att få presentkort i, eller massage, som jag VET att han vill ha och oxå har pratat en hel del om, men som han ej nämnde då jag frågade vad han önskade sig.

Roligare att få nåt som man inte själv hittat på, men kanske trist att inte få det man själv har önskat sig?

• Maggies

syster_Kristin: Oops, my bad. millybridal.com har fina klänningar. Man kan även kolla på deras klänningar på eBay-butiken, den finns länkad från sidan.

• Maggies

syster_Kristin: Vad jag förstår så kan de göra ändringar på befintliga klänningar och även sy upp efter bilder.

• Maggies

Helmborn2B & madlin: Jag försvinner nog inte så långt bort även om jag gifter mig.

• Maggies

Anja74: Så tråkigt att det bara var den klänningen som var nedsatt. Den såg riktigt fin ut annars! Men som sagt, du kanske hinner ändra smak (och form) och så på 1,5 år.

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare