• njoy

Någon som gifter sig i maj 08?

Undrar om det finns fler som ska eller funderar på att gifta sig i maj 08?
    Vi har nog bestämt oss nu för att det får bli maj..Är så svårt att veta om april bara blir slask och regn så det känns "säkrare" med maj..Men har inte bestämt datum ännu..Står mellan 10:e och 24:e..

• Svar på tråden Någon som gifter sig i maj 08?
  • 24maj08

Vi hade bröllop i familjen förra året (min m2b:s lillebror) och då pratades det jättemycket om bröllopet men bara mellan oss som var inblandade. Detta ledde till att hela bröllopet blev extremt välplanerat och alla inblandade fick med allt de ville. Dvs INGEN blev sur eller kände sig undanknuffad.
    Vi sitter just och knåpar ihop "nu är vi förlovade"-kort. Ska skicka ut dem snarast. Där har vi även angett att bröllop blir det den 24 maj 2008 och att de ska hålla utkik på vår hemsida (som förhoppningsvis oxå är klar snart!)
    Det krävs nämligen att de som önskar övernattning bokar det snarast.

• Brud-08

Vi har gjort så att vissa i släkten har fått sina uppgifter men sagt till alla att det är hemlig, så att när vi alla ska träffas när någon fyller år detta år pratas det inte om bröllopet. Vad ska ni ha för färgtema?

• Sibbis

OoooooOOOooo, vi ska oxå gifta oss i maj08. 31a har vi tänkt oss, visserligen är inget bokat än, så helt säkra kan vi väl inte vara, men vi håller på att höra oss för om lokaler mm...

• brud  nästa år

Jag ska gifta mig 28 juni 2008 och jag bokade kyrkan idag. Det är det enda som är klart ännu, men man har ju lite tid på sig.

• 24maj08

Brud -08:
    Vi ska ha vitt och grönt. Inbjudningskort mm blir vita med olivgrönt band. Tänkte dock ha en ljusare grön till klänningar mm.
    Ni?

• Brud-08

Vi ska ha guld, gammelrosa och vitt. Men gammelrosa är inte den lättaste färg att hitta överallt så vi får väll se hur det går.. Vad skönt för er som får boka kyrka, det känns inte på riktigt för mig ännu..

• 24maj08

Försöker göra en rimlig budget för brölloppet men det är så svårt att veta vad allt kostar. Fick offert från fotografen på 12 000:- och frisören skulle ha 3 000:- för hår och smink.
    Får ont i magen av att tänka på allt. Allt är så dyrt bara för att det är bröllop. Svårt att veta om man blir lurad. Någon som känner samma som jag?

• Brud-08

Jag håller verkligen med..
    fotografer känns som en djungel, det är så ilika priser och de har så många olika paket.. De känns som att de flesta som rekommenderas här på BT är så dyra.

Ibland får jag bara lust att lägga ner allt när jag tänker på hur mycket pengar det är för en dag..

Men sen vill jag ha allt så där perfekt ibland och tycker dte är värt varenda krona.

• 24maj08

Jo perfekt vill man ha det! Men tror att jag blir lurad när jag sitter och budgeterad och får det inte att gå på mindre än 150 000:-, och här på BT kan man läsa om par som gift sig för 20 000:-. Jag känner mig som "slösa-lisa"! men om man inte vill kompromissa och vill ha det perfekt så kostar det.

• Brud-08

Jag förstår inte hur folk kan få ihop det på 20 000, jag budgeterar för 100 000 och då räknar jag med ca 50 gäster.
    Hur många blir ni??

Jag känner migockså som slösa men min m2b vill att vi har det på en restaurang så på maten kommer det mesta pengarna att gå.

• 24maj08

Vi har för tillfället 86 gäster på listan men vår valda festlokal klarar bara 84 med dukat E-bord. Men det finns släktingar som aldrig kommer men som man måste bjuda iaf.
    Våra föräldrar betalar festen till oss men det är fortfarande mycket som ska betalas efter det. Vi ska oxå vara på restaurang, skönt att slippa stressen över maten på bröllopsdagen.

• Brud-08

Ja, det är värt de extra pengarna omman har dom tycker jag. Vad planerar ni andra nu, eller är ni klara och bara väntar??

• Brud-08

Hejsan! Var har ni alla tagit vägen... tagit en paus i planerandet??

• 24maj08

mmm en liten paus i arbetet, man har ju ett vanligt jobb som kallar oxå. Vi jobbar på hemsidan för tillfället annars.

• LinaBlå

Hej! Jag ska gifta mig 24/5 2008. Vi bokade kapellet idag! Såå spännande!

Svar på tråden Någon som gifter sig i maj 08?