• njoy

Någon som gifter sig i maj 08?

Undrar om det finns fler som ska eller funderar på att gifta sig i maj 08?
    Vi har nog bestämt oss nu för att det får bli maj..Är så svårt att veta om april bara blir slask och regn så det känns "säkrare" med maj..Men har inte bestämt datum ännu..Står mellan 10:e och 24:e..

• Svar på tråden Någon som gifter sig i maj 08?
  • 24maj08

Restaurang eller inte beror nog på vad man har för budget. Det kommer mycket jobb till med egen mat men samtidigt kan man ju spara lite pengar på tex spriten.
    Vi har valt att inte stå för maten själva utan köper allt. Mycket var faktiskt för att vi vill attt nära och kära ska kunna slappna av på festen och inte oroa sig om maten hela tiden.

• brud  nästa år

Vi hade inte tänkt att göra maten själv om vi ska vara i en lokal utan ta catering. Fördelen är ju att man kan köpa billig sprit och bjuda på. På resturang måste man ju köpa av dom.

• brud  nästa år

24maj vilken stad gifter ni er i?

• Brud-08

Jag får inte boka kyrkan förrän i oktober.. det känns lite jobbigt men jag får preliminär boka allt annat innan så får man hoppas att det går, för väntar jag tror jag och bokar allt i oktober blir det nog problem.. Vad tror ni? Hur långt har ni kommit?

• 24maj08

Vi gifter oss i Rya kyrka (örkelljunga kommun, skåne). Var gifter ni er?

• 24maj08

Brud -08:
    Tror nog att du gör rätt i att boka allt nu, konstigt att ni inte kan boka kyrka tidigare! Trist bara att boka allt för att sedan inte få till det med kyrkan. Det kan ju blir dyrt med betalda depositioner oxå... Tänk på att många säger att de tar emot preleminär bokningar men kommer någon och vill boka 100% så struntar de i att det är prel. bokat.

• Brud-08

Vi har tänkt gifta oss på Dalarö (stockholm)..

24maj08 tack för tipset det visste faktist inte jag..

Mna kanske får ringa till kyrkan och förklara läget.. och tjata lite så kanske det går..

När berättar ni för er/era tärner att det är dags?

• 24maj08

Tror att alla i våra släkter vet om att vi ska gifta oss, det är inte direkt så att det går att hålla hemligt i våra familjer... Vi har dock inte delat ut "uppgifter" till någon än, vet inte riktigt när det är dags.
    Ska på bröllop tillsammans med min bästa kompis i slutet på mars, tänkte kankse fråga henne då. Man vill ju inte heller bara ringa och fråga hur som helst. Det är ju ändå ett speciellt uppdrag!

• Brud-08

Vi vill försöka hålla det hemlig så länge det går, eftersom en släkting gifte sig förra året och alla visste nästan altl som skulle hända och hade nästan tröttnat på bröllopet innan det varit..

När tror du ni kommer skicka ut inbjudan?

• Brud-08

Men det är verkligen svårt att hålla hemligt,... man får verkligen bita sig i läppen några gånger..

Svar på tråden Någon som gifter sig i maj 08?