• njoy

Hur mycket kostar allt kringarrangemang om man hyr egen lokal?

Hur mycket räknar ni att kringarrangemang som hyra av poslin och bestick, dukar och servetter, blommor osv. kostar ni som hyr egen lokal?

Hur mycket räknar ni att personalen kostar?
    Om ni kan välja till städning vad kostar det isåfall?

Försöker nämligen komma på vad som blir billigast. En lokal av det finare slaget där allt det ovannämnda ingår, men som blir lite dyrare eller att hyra en billigare lokal och lägga till kostnaderna..Någon som har en idé?

• Svar på tråden Hur mycket kostar allt kringarrangemang om man hyr egen lokal?
  •  Miss Cee

haha Discodivan, vi är visst i närheten av varandra :)

Vi ska ha en bydgegård (Läckeby) och i den ingår städning och porslin. Vi betalar 800kr för en hel helg.

Sen tillkommer dukar (vi lånar ihop linnedukar) och lite servetter och pappersdukar, kanske max 500kr.

Blommor kör vi på tulpaner och kompletterar med grönt från trädgården, max 500kr där med.

Personal kommer vi att ta in själva och de kommer få 60kr/timmen (HR-elever), så en 500kr för ett 8 timmarspass. Räkna 1 servitör/25pers.
    Jag kollade med cateringfirman och de tar 150kr/servitrö/timme, så det ligger nog däromkring om man behöver ta hjälp.

Leta upp en lokal som har porslin och bord och stolar, det är ganska dyrt att hyra in sådant. Ofta tar de 1kr/pryl (tex 1kr för tallrik, 1kr för glaset, 1kr för besticket osv). det blir rätt dyrt!

•  Miss Cee

Just det, städning ingår för oss och vi kommer att vara 80pers.

• discodivan

miss cee, wow, kanske ska titta på ditt ställe istället, vad heter det? när gifter ni er?

•  Miss Cee

Läckeby bygdegård, men där finns inga sängar så det är nog inte lönt för er del?Ligger i läckeby norr om Kalmar, i jämhöjd med ert hus tror jag fast på andra sidan E22an.

Vi kollade på Ljungnäsvillan men tyckte att den tog för få personer.

• discodivan

men vi behöver inte ha sängplatser

är den gammeldags? modern, 70-tal???? trädgård? vatten?

•  Miss Cee

Om du har en mejladress så kan jag skicka bilder till dig när jag kommer hem inatt?

•  Miss Cee

Har kollat lite på de bilder som finns på nätet på Ljungnäsvillan och de var hemskt fina. Tror inte att Läckeby bygdegård kan tävla med den i det avseendet.

Bygdegården ligger precis i utkanten av samhället, vid en bygata. Den har ingen trädgård egentligen. En gräsmatta på framsidan och skogen bakom på ena sidan. PÅ den andra sidan finns det klassiska "småländska ängar och hagar" och en stenmur och en grusväg. Mysig och gemytligt om man gillar den stilen, speciellt på sommaren. Men inget hav och ingen trädgård.

Inomhus miljön är rätt fin men inte som LJungnäsvillan. De ska renovera inomhus nu under våren, måla om och sådär.

• discodivan

jo jag ringde tidgare o pratade med dom, men vet fortfarande inte hur den ser ut, men vi behåller nog ljungnäsvillan trots allt, känns skönt att ha allt på samma ställe och att alla kan sova över så vi kan umgås o bada dagen efter

• discodivan

när gifter ni er? har ni catering?

•  Miss Cee

Vi gifter oss den 28 April. Vi caterar potatisgratäng från Änglamat och sen ska jag laga resten ihop med min mamma. Sen det sista (typ sallad och så) gör serveringspersonalen samma dag.

Jag mejlar dig nu!

Svar på tråden Hur mycket kostar allt kringarrangemang om man hyr egen lokal?