• njoy

Hur mycket kostar allt kringarrangemang om man hyr egen lokal?

Hur mycket räknar ni att kringarrangemang som hyra av poslin och bestick, dukar och servetter, blommor osv. kostar ni som hyr egen lokal?

Hur mycket räknar ni att personalen kostar?
    Om ni kan välja till städning vad kostar det isåfall?

Försöker nämligen komma på vad som blir billigast. En lokal av det finare slaget där allt det ovannämnda ingår, men som blir lite dyrare eller att hyra en billigare lokal och lägga till kostnaderna..Någon som har en idé?

• Svar på tråden Hur mycket kostar allt kringarrangemang om man hyr egen lokal?
  • Pepparmyntan

Det är nog svårt att svara på. Det bästa är nog att ringa runt och jämföra priser på olika lokaler. Det man däremot tjänar en del på är lokaler där man kan få ta med egen dricka och slipper betala resturnang priser på vin.

• Kirsto

Det beror alldeles på vad som redan finns i lokalen och vilket pris du får för personalen. Svårt att göra en riktigt bra jämförelse alltså.

I vår festlokal finns bord, stolar, porslin, glas och bestick.

Vi behöver fixa själva dukningen, mat och personal. Vi har valt en catering som har kontakter med studenter/nyexade servitörer och därför kostar de 100:-/timme och person. Det har jag förstått är väldigt billigt. Men kanske har ni kontakter ni kan utnyttja, som ett fotbollslag som vill tjäna pengar eller så? Sen beror det på om ni serverar buffét eller sittande middag hur mycket personal ni behöver.

I en del lokaler behöver man hyra in ett värmeskåp/spis för att hålla maten varm, kylskåp till dryck och eller tårta, etc.

Det är en djungel helt enkelt.. Vill man inte bjuda på alkohol så är det nog väl så prisvärt att vara på en färdig lokal.

• discodivan

vi betalar 4800 för ett hus vid havet torsdag - söndag , gifter oss på fredagen i trädgården utanför, finns 30 sängar så alla kan sova över som vill, porslinet räcker dock ej då vi blir ca 50 gäster. men som tur är äger bestmannen en restaurang så vi kan få låna porslin och linne. serveringspersonal räknar vi med ca 1500kr, vi fixar buffe själva o köper spriten i tyskland

• Cezi

Lokal 3600:- för 2 dagar

Städning måste man beställa 550:-

Bestick, porslin, glas 5:-/person

Personal 2 st á 5 timmar 1350:-

Blommor i lokalen har vi köpt några konstgjorda för ca 50:-
    murgröna och rosor 150:-

Dukar får vi låna av släkting

Servetter har vi köpt på Ikea i Linne 152:-
    köpt 32 st.

Summa:6012:-

• njoy

discodivan: FÅr man fråga var ni ska vara? Låter mycket trevligt tycker jag..
    Det är en sådan lokal vi hellst skulle ha men det är så svårt att hitta..

Jag kanske uttryckte mig lite oklart i TS. Det jag menade var att i båda dessa lokaler får man ha med egen mat och dryck.
    Den ena kostar 3600 att hyra och då ingår endast stolar och bord. Porslin kan man hyra till en rimlig penning men sen tillkommer ju allting runtomkring som personal, städning, dukar, servetter osv.
    Den andra lokalen vi kollat på kostar ca.10000 men då ingår personal hela kvällen, dukar och linne, porslin, bestick, glas, dukning och enklare arrangemang osv. Personalen sköter också baren trots att vi tar med egen dryck..

• heaven

Hej!
    Räkna på det.
    Vi skulle först ha det i en gästgivaregård där allt ingick dukning,blommor,tårta,mat,personal.städning m.m., men sen var min syrra på bröllop där och fick verkligen reda på att stället var väldigt strik vad det gällde drickat, tråkig personal ala 70-tal.
    Så vi bestämde oss för att hyra en lokal som vi betala 1500 kr från fre-söndag.
    Fixar catering och personal för 100/tim.
    Blommorna känner jag en florist som fixar brudbukett och dukningen och vi betalar bara grossist pris för blommorna,åker till tyskland köper drickat,så vi kommer mycket billigare undan plus att det blir nog trevligare än på det andra stället.

• A:s wife

vi betalar 4000kr för en lokal fre-sön, då ingår porslin, bestick och glas (och bord&stolar så klart) samt tillgång till kök och värmeskåp, etc. sen tar vi catering med personal och de står även för dukar etc, tror det går på ca 400kr/pers med mat och servering.

• Kerstinsdotter

Hallå, vi hyr en bygdegård med plats för 120 pers (vi kommer vara 60). Fullt utrustat kök och hela kuvert för 120 pers. Kostnad fre-sön 1500:-. Vi hyr också 9 stugor som ligger intill 500:-/stuga + vandrarhem 500 m från lokalen(gästerna betalar själva sin övernattning). Vi kommer laga maten själva och räknar med ca 200:- / kuvert med dryck tillmaten och avec till kaffet.

• njoy

discodivan: Vad fint det var och till ett bra pris! Tyvärr är det alltför långt till Kalmar Det är PRECIS något sånt vi har letat efter men det enda vi har hittat är ett vandrarhem som vill ha 9500 för hyra av hela huset och det känns lite för dyrt tycker vi..

Svar på tråden Hur mycket kostar allt kringarrangemang om man hyr egen lokal?