Blivande brudar i Degerfors/Karlskoga i sommar?
Kan bara hålla med, god mat och urtrevligt sällskap....
Så ni andra, häng på nästa gång!
Kan bara hålla med, god mat och urtrevligt sällskap....
Så ni andra, häng på nästa gång!
hej och välkommen, kul nu börjar vi bli ett gediget gäng med både urinvånare, in- och utflyttade brudar!
Själv tycker jag att det bara finns tre ställen i Karlskoga att tillbringa bröllopsnatten på: Hemma, Bofors Hotell eller Bofors Herrgård. Vi har själva inte bestämt ännu vad vi gör denna natt (läs morgon) Men har någon något annat tips så välkomnar jag det!
Cateringföretag i stan är Lagerstams Catering, Karlskoga Wärdshus, Pärltuppen, Lunedet, Restaurang Masten etc (har säkert glömt något bra ställe Kolla deras hemsidor och vissa tror jag man får ringa till för att få lite priser.
Labbsand ska ni helt klart ta, det kommer att bli lyckat. Vi ville ha det från början (är hur fint som helst därute) men tyvärr så blir sommaren fort uppbokad där så det var redan upptaget
Kolla Ölsboda Herrgård (Gittan på Zari) annars. Har inte varit inne där själv, men de andra "brudarna" säger att det ska vara fint. Det är ju lite "dåligt" med festlokaler här i Karlskoga av den typen.
Men städa behöver ni väl inte göra själva, bara se till att allt som ni har tagit med dit kommer ur lokalen på natten? Kanske har ni snäll familj/släkt som kan hjälpa er med det? Hur många är ni på bröllopet?
Förresten, ni får väl ändå tillgång till labbsand redan dagen innan för dukning? Det är väl bara så att festen inte kan börja förens de har stängt cafét på kvällen (tror de stänger kl 17).
Lilltjejen80-Vad är det för incident du råkat ut för?
Det går bra för oss med planerandet. Var och provade brudklänningar i lördags på Stockholm Brud och Fest. Trodde aldrig att jag skulle hitta någon. Nu har jag tre stycken som jag inte kan välja bland. Men tror att jag har en favortit. Lite dyr bara Ska ringa Zari i veckan för att kolla på kläder till familjen hos henne. Ska på mässa i helgen för att få lite tips till de sista detaljerna. Jag tycker att vi har koll på det mesta. Är väl dags att fila lite på inbjudan snart. Annars tycker jag inte att det är så himla mycket att fixa med, allt finns ju i festlokalen, bara att fixa lite "pyssel" till dukningen. Ska bjuda hem toastmasterparet på lite mat någon av de närmsta helgerna för att få lite struktur på ansvarsområdena.
Börjar nästan oroa mig över att vi tar det så lugnt och upplever det som om det inte finns så mycket att fixa med inför bröllopet? Har vi missat något kanske
Tips som jag såg i en annan tråd var om man ska köpa vin/champangeglas. Det finns för 1:-/st på Överskottsbolaget. Fast IKEA kanske är billigare?
Viktualia, vilket fint kort och härliga färger i din bukett!
Snäckan80, ursnygg klänning och håller med dig ang sminket och plottret i sidan. Du kommer att bli kanonsnygg.
Min klänning går det inte att länka till mer än hit och om ni orkar så följ instruktionerna nedan:
www.splasposa.com/entrada_index.asp
Välj: "make your choice"
Välj: "Glam"
Välj: sid 2
Välj "den i mitten"
Tänkte att klänningen skulle vara i kritvitt och ingen sån där "jacka/tröja/skjorta" utanpå som hon har på en av bilderna. Kruxet är att det krävs en trisslott för att få den ur affären
Hur gör man för att glömma en förälskelse? Får åka ner till Zari och vänsterprassla. Men klänningen satt som gjutet och klämde eller skavde ingenstans. Det bästa var att underkjolen var en sån där med bara en enstaka ring längst ned så den kändes inte heller jämfört med de andra underkjolarna som var vassa och skavde något så grymt.
Mimsan föresten, love your CD´s. Lyssnade på dem hela vägen T/R till Stockholm. Det blir kanon-musik på bröllopet och allt från familjen Kahl
Viktualia, de andra klänningarna var lika j-la dyra rent ut sagt, så de sk-t jag i att leta upp på några hemsidor. Bara att glömma den där magiska provningen i Stockholm...
Kul att ni gillade klänningen och tack för tipset om att kolla in den som "kinaklänning". Men HJÄLP hur gör jag för att hitta den, jag är ju som sagt helt urusel på nätet
Vad roligt lilltjejen80 att allt ordnar sig med mat och lokal. Är avis på dig som har börjat fila på färgtema och inbjudningskort. Känner själv att jag är i en "svacka" just nu. Hoppas inspirationen kommer på helgens mässa.
Vad får du för klänningen Viktualia?
Min övertalningstaktik mot min m2b gällande den "dyra" klänningen är att jag ska få köpa den (om den inte går att hyra eller hitta den begagnat) om jag har sålt den till nästa brud innan köpet är klart. Vad tror ni om det
Någon som kollat secret box än hos Saxin? Har inte hunnit kollat det själv.