• Jämtlandstaus

Östersund/Jämtland 2007

Vi som ska gifta oss i Östersund eller Jämtland under 2007 kan samlas här för att ge varann tips och hjälp

Speciellt vi som planerar på avstånd. Själv bor jag nuförtiden i Stockholm och ska planera bröllopet i Östersund

• Svar på tråden Östersund/Jämtland 2007
  • Sanasol

Ah, ja då låter Stokke bättre för oss! Vill inte direkt ha partajstämning sådär, utan lite mer classy, men alla vill ju olika!

Stokke är ju ungefär i samma prisklass för hela helgen, ni har inte funderat på den Kat77?

Marskatt: Hur mkt går varje kuvert på, och vad ingår, ungefär?

• Marskatt

Kat77

Jo då, nog är det ganska rymligt. Vi var väl 60 stycken på fest där när jag var där senast... Riktiga festprissar i den förening jag var dit med! (obs! Inte Frösö IF)

• Kat77

Stokke, vart ligger det? Hmm, kanske borde kolla upp det... Får man ta med egen catering? Hur e det med dukning och sånt, vad finns?

• Sanasol

Bara ett stenkast från Frösö kyrka, man får ta med egen mat, dryck och ordna med egen personal.

Allt porslin finns, samt bord och stolar, glas, bestick osv...

• Marskatt

Sanasol

Det beror på om vi bestämmer oss för buffén eller trerätters. Vi har inte spikat ännu, så vi får se vad det blir. 295:- för buffén säger m2b nu när han kikar på offerten, o trerätters strax under 400:-

Kat77

Titta på den du! Smaken är som baken, o det kan ju se annorlunda ut nu än när jag var dit för 10 år sen. Själv skulle jag helt klart välja Stocke (vilket vi tänkt från början om vi skulle ha ett sommarbröllop)

• Sanasol

Marskatt: Då utan dryck antar jag?

• Marskatt

Om man vill kan man t o m promenera till Stocke från kyrkan. O som Sanasol sa, allt utom mat o serveringspersonal finns där redan! Det är högt i tak o ser fräscht ut.

• Marskatt

Givetvis Sanasol - exkl dryck. Men med tanke på att mindre än hälften i sällskapet kommer att dricka alkoholhaltiga drycker (absolutister, tonåringar o små barn med i sällskapet) så blir det ingen enorm kostnad det heller.

• Sanasol

Marskatt: Ah, det låter ju väldigt intressant faktiskt!

Vi är inte säkra på om vi vill hyra lokal eller ta en restuaurang/festarrangör, det är ett svårt val och givetvis ekonomiskt beroende också... Men priserna lät bra!

(Vi har tidigare kollat på Frösö golfklubb och Hov)

• Marskatt

Anledningen till att vi över huvud taget funderade på restaurang är bl a att vi har två små barn som vi vill ska kunna vara med så länge de orkar (plus en riktigt gammal morfar) o att ingen av de övriga gästerna ska behöva lämna festen för att hjälpa morfar hem eller passa barnen o då passade det ju bra med en restaurang o hotell i samma hus. Dessutom har vi ju inte möjlighet att fixa o dona i förväg, så då kan lika gärna Gamla Teatern få fixa allt åt oss o så får vi ta det lugnt o fokusera på att ha en bra dag!

Sara på Gamla Teatern har verkligen varit jättegullig att ha att göra med (min sambo som pratat mest med henne) o inget verkar omöjligt. Snarare tvärtom, hon kommer själv med förslag på hur vi kan göra om vi vill fotografera oss där mm.

Svar på tråden Östersund/Jämtland 2007