Vinter 2008
Nån annan som ska gifta sig nästa vinter?
Nån annan som ska gifta sig nästa vinter?
rotroth, kul. vart ska ni vara? har ni kommit långt i planeringen än? klänning?
Hej!
Vi ska också gifta oss i jan 08. Känns helt overkligt men oj, så roligt. Är helt såld på planering just nu. Har tusen drömmar... Klänningar, hur ska jag kunna välja! För att inte tala om ringar!
Vi hade tänkt oss Gökhems kyrka utanför Falköping, mina föräldrar gifte sig där. Dar finns det nog även bra lokal att ha fetsen i. Vi har dock inte bokat något.
Eftersom det för hoppningsvis är snö och kallt har jag köpt vita inneskor. Även skor till honnom och en vit ytterjacka har inhandlats. Annars är det mest planer.
Hur långt har ni kommit och var skall det gå av stapeln?
Vi kommer att gifta oss i Norrland, så snö är nog garanterad. Vi har funderat lite på färgtema, men har inte enats än. Snart så. Jag tittar på klänningar och skor och ringar och frisyrer och blommor och får en massa idéer. Helkul.
Vi ska gifta oss i Visby så snö är inget vi räknar med. Vi bor i Stockholm men jag har bott, och mina föräldrar och bror bor i Visby. Vi vill ha ett mysigt bröllop helst i en ruin med massor av levande ljus och facklor.
Planeringen just nu ligger i att hitta all information. Min sambo friade på julafton och ingen utom min allra bästa vän vet någonting om det. Vi funderar att prata med min bror eftersom vi vill hitta en bra festlokal och han känner en väldans massa människor. Det är inte helt lätt att hitta den optimala festlokalen. Annars tänker vi hålla det så hemligt det bara går och skicka ut inbjudningar tidigt i höst. Vi vill ju att många kan komma redan på fredagen och att alla kan äta middag tillsammans och lära känna varandra lite bättre.
Färgtema lutar åt silver, vitt och rosa. Vi vill ha det med frostig, gräddig känsla, låter lite konstigt men jag har en bild i huvudet och min kära sambo litar på mig
Just nu ligger fokus på lokal, fotograf och klänning... Det är så svårt att hitta en fotograf som är med hela dagen och inte tar 50 000:-....
Oj, vad tankarna far i huvudet...
mmm. fotograf e knepigt. jag har en vän från us som e fotograf. han gör det gratis.
jag vill oxå ha garanterad snö, men det får man se då vi ska vara i sthlm. var och provade klänningar härom dagen. man känner sig sååååååå fin
grattis till frieriet gotland
Gillar du typen av bilder han tar så håll fast om honom för allt i livet
Längar tills jag kan ge mig ut på klännings jakt. Är lite orolig för att göra det nu...risken finns att jag köper en på en gång. Fastnade du för någon?
Tack JessicaZ!
Det var super romantiskt. Efter all mat och julklappsöppning satt vi i soffan och mös. Tittade på julgranen, lyssnade på musik och drack ett glas vin. Då sa min sambo:
- Julafton är inte över än.
Och så föll han ner på knä och frågade om jag ville gifta mig med honom. Jag blev helt paff! Jag sa ja och så började vi gråta båda två. Det trodde han inte att han skulle göra. Hur ska det gå när vi gifter oss...