Budget på bröllop??
Hur stor är er budget och hur mycket får ni för valutan??
Hur stor är er budget och hur mycket får ni för valutan??
vårt bröllop gick på 35000 kr och det räkte mycket väl vi hade 30 gäster
tre rätts meny champagne och vin
kläderna ringarna boukettern... allt kom in i budgetern
om man vill så är man inte tvungen att slössa så mycket pengar
och jag lovar det man kommer ihåg det är inte festen eller sallen det är minuterna när man gifter sig
Hej!
Vi planerar en bröllopsfest för runt 85 gäster, och vi har en budget på ca 150 000 kr, exklusive resa och klänning.
Det vi upptäckt är att det i huvudsak inte är maten som drar iväg, utan alla kostnader runt omkring: fotograf, musik, ring, blommor, frisör odyl.
Trots att det är mycket pengar, så känner vi att det är värt det.
prinsesstårtan
Ja det ska räcka tror jag...
Men var ska ni ha festen ska ni fixa lokal själva och ha catring där???Annas kan ni försöka hitta några bra privat kockar så kommer ni biligare undan det görde vi .
hej
vi har en budjet på ca 150 000
men då är det med ALLT
vi får ca 40 gäster
kläder hår smink blommor transport bröloppsnatt ja ALLT ALLT
3 reters midag på härgård
och en resa på 4 v lyx hottel i mexiko
ca 50 000 till bröllop, bröllopslunch (30-40gäster) och bröllopsfest (60-80gäster) och sen 25000 till 10 dagars bröllopsresa.
saga_81
ja bra fråga..det är kaos!
Jag var inställd på seglora kyrka och försöka hitta bra lokal i närheten , men har fått veta att det inte går att boka seglora pga omorganisation!!!!
Så nu vet jag inte längre var vi ska vara...
Tur att vi har satt datum så pass sent. 1 dec. har fortfarande tid....hoppas jag
Vi har en budget på totalt ca 60000:- med 80-tal inbjudna. Bröllopsresan ingår inte då vi önskar oss pengar till denna istället.
Maten kommer att gå på 16800 (catering).
Då ingår tre rätter, kaffe, allt porslin å glas inkl champagneglas till välkomstskål, serveringspersonal.
Tårta tillkommer samt alkohol. Har ej bestämt om det sistnämda ska inhandlas i Tyskland - då blir det ju billigare!
Kläder, frisyr, blommor och ring är en ganska stor utgiftspost för oss.
Vår budget är på 45 000:-.
Maten går på 18 000 inkl lokal, serveringspersonal, dukning, städning, tre-rätters. Tårtan gör vi själv, drycker köper vi i Tyskland (ska bjuda vi till maten och fri bar. Sen får vi helt enkelt se till att resten av pengarna räcker till klänning, ring, blommor, inbjudningskort, festprogramm mm.
just det! 50 gäster!!!
Vi siktar på 50 - 60.000:-
Då är inte min vigselring med räknad (20.000 , inte heller bröllopsresan.
55 pers