Budget på bröllop??
Hur stor är er budget och hur mycket får ni för valutan??
Hur stor är er budget och hur mycket får ni för valutan??
Vi blir ca 70-80 personer och har en budget på 60-70.000 kr. De största posterna är mat ca.20.000, vin/sprit ca.10.000, fotograf 5.000 kr och band 10.000 kr. Vill du att jag mejlar dig min budget så gör jag gärna det, har den i en exel fil. Kram
Väsbybrud:
Vi ska gifta oss i Mathiasgården i Valllentuna. Det är Vallentuna Kyrkas församlingsgård. Den är stor och fräsch och koster inte så mycket. Kommer inte ihåg exakt men runt 2000:-.
80.000 har vi satt som budget!
Vad vi får för det?
Kläder
Frisör till båda två
Makeup (till mig)
Mat och dryck (alkohol)
Lokal
Utsmyckning av lokal o kyrka
Transport
Trubadur
Fotograf
Trycksaker
Bröllopstårta
(säkert glömt nåt nu..)
och lite till som gör vårat bröllop fullständigt. Har valt att inte ha brudtärnor etc och inte heller någon bröllopsvit (finns inga roliga/fina alternativ i närheten)
+ bröllopsresan då såklart
100.000 har vi satt som budget!
Mat Ca 30.000 för 100 pers Då vi anställer privat kockar..
Min ring ca 30.000
Klänning och tårta får jag av mamma och mina syskon
Resten lägger vi utt på lokal blommor,transort,fotograf mmmm
Vi har 70000 för allt förutom resan. Vi kommer ha ca 60 gäster. Det är ett under hur ni kommer så billigt undan, våra pengar bara rinner iväg!
Vi har en budget på ca 40 000 utan bröllopsresa, med ca 60 gäster. Vi får hotellet till bröllopsnatten i present av mina föräldrar och hans föräldrar har hjälpt till med massor av praktiska förberedelser samt kommer att städa festlokalen dagen efter (=vi slipper hyra in någon som gör det).
Vi hyr en festlokal och caterar buffé samt hyr in två personal som hjälper till. Köper bröllopstårta på ett hyfsat billigt ställe. Kommer ha fri bar med Tysklandsköpt alkohol. Dans till "vanlig" musik från laptop med högtalare. Min klänning är inte superdyr men kostade några tusenlappar.
Inget lyxbröllop alltså, och vi har inga blommor, dyra transporter, hår- och sminkkostnader och sånt utan försöker hålla det ganska enkelt. Men maten och lokalen gick inte att göra så mycket åt, vi hittade inget billigare ställe och ville inte heller laga all mat själva.
Hm, vår budget ligger på 15 000kr för ca 50 gäster. Men som sagt.. vi har ett budgetbröllop av alla dess mått =)
Mat/sprit/lokal mm för 10 000kr
Kläder å ringar för 5 000kr
Men vi tror ändå att det kommer bli exakt som vi vill ha det.. Litet och enkelt där alla har roligt =)
Glömde tillägga, ingen resa. Vi önska oss pengar till det så får vi se vart det blir av.
Hej. hur mycket tycker ni är ett rimmligt pris per person på festen?
Tre rätter, vin och öl.
Vad mer ska ingå i middagen? tårta kommer väl separat...
vi kommer ha ca 50 gäster.....
bör 50 000 räcka`?
Vi ska ha ca 100 gäster och hoppas att allt kommer gå under 40 000kr. Och då är det ingen resa.
Klänningen är köpt för ca 3300
Han har frack
Ringen 3200
Blommor ca 500
Band är beställt 3000 för kvällen
Oxfilén till middagen är köpt när det var billigt efter nyår 2000
Resten av maten kommer väl klara sig under 2000
Bröllopstårta 1000
Vin, sprit och öl köps i Tyskland
Lokalen kostar inte så mycket
Fotografen kostar ca 4500 med tackkort
Inbjudningskorten 1000 med frimärken och allt
Det jag är mest orolig för är personalkostnaden för kvällen. Annars ska vi själva och vänner fixa mycket.