• GretaG

    Vinterbrudar i skåne som vill fika 3

    Hejsan hoppsan. Somnade inte så sent igår men vaknade tidigt imorse o kunde inte sova längre. Sitter här o e alldeles pirrig o varm.

    Brände hål i min slöja när jag skulle stryka den igår. Så nu kan jag inte ha slöja idag. Det växer oxå ett hon på min panna. (?

    Det e heelt tyst i huset...

    IDAG GIFTER JAG MIG!!!!

  • GretaG

    Då var man gift!!! :D

    Tänkte att jag skulle skriva ner en kort skilding av mitt bröllop till er...

    Jag vaknade tidigt på morgonen, givetvis gick det inte att sova längre än till sex. När jag vaknade upp var jag ganska fridfull fast med en sådär tusen fjärilar i magen.

    Hämtade upp mitt epanage och lämnade av klänning ocg grejs på hotellet för att sedan dra mig till mirakelkvinnorna, hår och smink.

    Slöjan min som jag strök ett hål i är jag glad att det blev ett hål i för det var inte "ment to be" att ha slöja.

    Efter upp-piffningen med tiara på huvet bruduppsättning o mina glamorsolgrasögon drog vi till hotellet för påklädning. Jag tackar ödmjukast för min påkläderskor som stöttade mig o höll koll på mig.
    När klänningen var på så brast det för mig. Mitt coollugna inre förvandlades till ett inre kaos och jag skakade som ett asplöv. Jag fick tänka på ikke rumsrena termer för att inte gråta.

    Min tärna körde mig till teatern där min man väntade på mig med skumpa och choklad. PÅ scenen på teatern stod vi o njöt av varandra o T han var så stilig att mitt hjärta brast.

    Fotograferingen var intressant och lokalen (teatern) var helt fantastisk, underbar miljö att fotas i. Är otroligt nyfiken på resultatet.
    Vi han även åka ner till havet och ta några utebilder för "got damn" vilket vackert väder vi fick. När vi gick där hand i hand vid havet, ett minne som värmer mitt hjärta, helt magnifikt.

    Minuterna innan så ville hjärtat ut o pulsen var så hög att jag ett tag funderade på att springa. ;)
    När dörrarn slogs upp...inombords brast det för mig. Tårarna kom...
    Prästen en helt underbar präst.Vi fick tända vars ett ljus. Ett ljus som symboliserar det som varit och ett ljus som symboliserar framtiden. Och så sa hon, att vart vi än i världen reser ska vi tända två ljus. Solisten, helt ljuvlig. En helt underbar människa var han.

    Vi tågade till Pumphuset och solen höll just på att falla ned mot horisonten o färgen på himlen var helt sagolik. Pumphuset ligger vid vattnet och har panorama fönster ut mot havet vilket gjorde att det var helt fantastiskt att komma dit, in i värmen från den bitande kylan.
    Brudskålen intogs i konsthallen. Cést magnifique som min man säger. :D

    Middagen serverades och jag måste få säga att serveringen gjorder i värsta nobelmanér. Servitriserne/servitörerna gick ut o ställde sig o inväntade att alla ställt sig o sedan serverade de...en detlaj som fick mig att känna mig kunglig...
    Vinerna var sanslöst goda och även så maten men tyvärr hade jag ingen aptit. Jag vart fortfarande sååå nervös. Vår toastmaster gjorde en fantastisk insats och hade verkligen förberett sig och det var en super överraskning. Han förhöjde verkligen kvällen. Våra vännder hade lite lekar och spex och en rolig paket vandring med två paket som började och slutade hos oss. Paketen blev vi ombedda att öppna på hotellet.
    En sak, innan middagen spelade de upp låten som jag o T fick sjunga på våra hippor. Låten var "Vill ha dej" Procucenten hade mixat ihop låten precis som om vi sjungit i studion tillsammans. Mkt trevligt!
    Jo o i loungen hade de ett bildpsel som rullade hela kvällen med bilder från våra hippor o annat gott o blandat. Super rolig idé.

    Efter maten hade vi present öppning och vi fick inte en enda gåva som var en såndär oönskad gåva. Gåvorna var fyndiga, eftertänksamma, nyttiga och fantastiska överraskningar.

    Sen var det ju tårta o kaffe. Fantastisk tårta. Jag kan verkligen rekomdera Ultimate Cake!!!!!
    Vi dansde valsen vi knappt övat på o det gick utan att vi trampa varandra på tårna. :D
    Sen var baren öppnad och discot igång.

    Alltså, vi är så otroligt nöjda med vår dag att det finns inget som kan toppa detta. Kanske för att det låg en hel del planering och att rätt personer fått rätt uppgift. Att vi hade vänner som bjöd på sig och ha en massa roliga överrasknigar.
    En otrolig höjdpunkt var ju att vå solist följde med på middagen och underhöll oss med sång och gitarrspel. Han kände ingen på bröllopet men alla visste ju vem han var, och han var en varm människa, ung och klok med ett stort hjärta och otrolig glädje till livet. Han kom o satte sig o pratade med oss och berättade en historia jag ALDRIG ALDRIG kommer att glömma. Jag önskar honom verkligen all lycka och framgång.

    Vi var faktiskt de sista gäserna som lämnade. JAg försökte verkligen att prata med alla och jag är så tacksam för att alla kom o ville vara med oss på vår dag.

    Oj...hur gör man en bröllopsbetraktelse kort :D

    Kram Mrs Nilsson

  • GretaG

    Jo jag läste igenom berättelsen och egentligen kan jag faktsikt bara på ett sätt sammanfatta kvällen:

    Drömmen som var verklighet och verkligheten blev rena drömmen.

    Ja och vi är faktiskt "äckligt" nöjda. :D

    Imorgon drar vi till Tylösand på dagsspa. Vi åker tidigt på morgon och börjar med en frukost...sen spa:ar vi...lunch o så spa:ar vi lite till o drar hem...myyys

  • GretaG

    Vi hade det super mysigt i Tylösand igår. Lit ekul att åka på dags-spa. Ombyggnationen var verkligen till det mkt bättre, de har äntligen tagit bort de fula palmerna jag stört mig på alla ggr jag vart där :D

    Idag ska vi faktiskt bara softa. Imorgon ska Tobbe tillbaka till verkligheten.

    Måste bara få säga att jag vart lite orolig att det skulle bli sådär tomt efter bröllopet men jag e såååå glad att jag inte behöver planera mer, handla sidenbans som jag säkert köpt en kilometer av, alla inköp o allt man måste dubbekolla.

    Det är tillräckligt att kolla vilka bilder man vill ha. Vår fotograf tog 500 bilder på hela kvällen o vår porträttfotografering. Han var faktiskt skit duktig. Tyvärr lyckas inte jag då att göra mig representativ på bild mohahaha :D

  • GretaG

    Kika -

    Pumphuset ÄR en superfin lokal/restaurang. Om det är dyrt, det är väl relativt kan jag tycka. Det kostar ju en del men så abbonerade vi hela stället så de stängde museum och konsthall o inga andra gäster vart där. Men annars tycker jag personligen inte att det är så dyrt...för huvudrätt och förrätt betalade vi 495kr exklusive dricka. Sen väljer man ju vad man vill ha för prisklass på viner och så.
    Vill man hyra hela Pumphuset så finns det ett minimum på vad det får kosta och det ligger på runt 40 000 kr.

    Det enklaste är om du pratar med dem själv vilket upplägg du vill ha och hur många gäster ni ska vara. TROR att man kan välja att vara i konsthallen och att då restaurangen är öppen för allmänheten...

  • GretaG

    Måste tillägga lite om pumphuset att de är i mitt tycke väldigt proffessionella och lyhörda.

  • GretaG

    Sugarbaker - oooh kul! Har helt glömt bort att kolla hemsidan att tårtan fanns där. Tack! :D
    Vi har fryst en bit tårta så får vi se när man äter den...det är väl ett år man ska spara den? Men vågar man äta den då??? :D

  • GretaG

    Tjejer!!

    E det inte dags för en "after wedding" fika snart?

    Vi måste ju se bilder o grejs! :D

  • GretaG

    När kan ni fika, ni som jobbar knasigast tider får bestämma. Jag kan i princip närsom.

    Vore verkligen kul om alla kunde...

    Idag fick jag hem en 50x70 cm förstoring på en utav våra bröllopsbilder...den hänger fint på väggen inramad o allt.

    :D

  • GretaG

    Var och ansökte om ett nytt pass idag. Spännande på måndag nästa vecka får jag hämta ut mitt nya pass med mitt nya namn. *fniss*

    Hur lång tid tar det för vägverket att skicka nya papper???

  • GretaG

    Jag kan heller inte denna veckan. T är i London så jag och min lilla tös ska ha lite mor o dotter mys.
    Nästa vecka kan funka för mig.

    Kramis Fru N

  • GretaG

    Nästa vecka då:

    mån 26:
    Tis 27:
    ons 28: Jeny efter 18/GretaG
    tors 1:
    fre 2: Jeny frukost/lunch/GretaG
    Lör 3:Jeny Lunch/
    Sön 4:Jeny Lunch/GretaG

  • GretaG

    Hur ser det ut för er på torsdag? Kommer att vara i Malmö. Ska på ett möte 18:00.

    Nån som kan innan??

  • GretaG

    Som sagt jag kan på torsdag fram till 18:00.

    Summer Bride - vi ses i Malmö när vi har träffar.

  • GretaG

    Hej tjejer!

    Jag snodde ihop en hemsida lite fort så att ni kan få se lite bilder på vår dag.
    En ny förbättrad variant med en egen domän kommer såsmåning om men håll till godo! :D

    file://localhost/Users/Nellie/Webbplats/6863D7FE-2F53-4E07-8D46-BAC5ACD2F707.html

  • GretaG

    Nä tydligen lite tekniska problem där...men jag ska försöka lösa problemet.

Svar på tråden Vinterbrudar i skåne som vill fika 3