• drömbrud

Cambridge Kuren

Vart tog Cambridge kuren trådar vägen!?!? Hittar dem inte..

Börjar på renkur imorgon, 3veckor...

Någon annan?!??

(De som vill komma med inlägg om at äta varierat och rätt kost bla bla bla ber jag att inte ens lägga ner sin tid på att skriva ett inlägg här, jag är ute efter fler "Cambridgare" och inte andras åsikter om min "batnings metod". Tack.)

• Svar på tråden Cambridge Kuren
  • tezzibezzi

Buslinna !!

Hjälp! Både läkare och dietist! He he detär precis dem man vill undvika. Då blir det det vanliga snacket om at man måste lära sig äta rätt. Det kommer vi göra också..men just nu..just nu kör jag på enkelheten och att inte behöva tänka så mycket på recept och vad man stoppar i sig m.m.
    Jag kör ju inte helt o hållet ren kur, men nästan. Jag kommer att börja på viktväktarna när jag är bättre i min fot. Hoppar på kryckor efter operation. Blir väl om 4-5 veckor jag börjar där. Hoppas på att gå ner lite kilo innan dess. Det jobbiga är att jag inte har någon våg hemma :)
    Men får väl bli måttbandet antar jag.

• Buslinna

Jösses, utan våg skulle jag bli knäpp. :) Måttband är svårhanterat.

Det skulle mycket väl kunna bli en diskussion i stil med "jaha, vad intressant. Hur funkar det då?", men jag känner inte för att diskutera saken öht med någon annan än min sambo. :)

Fick precis höra att sambon ev är bortrest på födelsedagen - tråkigt, men själviskt nog kanske lite bra.

• vegetarian

Buslinna: Ja, det där med middagar och socialt liv....jag har undvikit en del "träffar" sorgligt nog MEN denna tid jan-mars har det inte varit SÅ mycket som tur är. Mest i VÅR familj som vi fyllt år mm. Då har jag ibland tagit men lämnat kvar (INGEN märker!) samt då vi varit hos sambons vänner/släkt o fikat har övriga familjemedlemmar "hjälpt till" genom att smussla undan eller att sambon o jag bytar tallrikar fort

Lovar att det är en riktigt rolig "sport"!
    He,he....

Här går det bra och jag känner att det går ganska fort/bra att komma igen - jag menar liiiiite enklare att komma igen efter en matdag (ähummmm 2-3 dagar....*harkel*) ska det väl vara om man gått på rent i 2,5 månader!

Nej - nu är det ut i solen igen som gäller!!

Adios!

• Buslinna

Hehe, ja, det låter roligt. Tyvärr märker dessa människor om man inte äter upp och min sambo äter gärna kött, men absolut inte fisk, och jag tvärtom vilket gör att det skulle troligtvis se suspekt ut för dem som känner oss om vi bytte tallrikar med varandra. :D

Det blir nog magsjukeursäkten i helgen! Sedan får jag fundera på hur jag ska göra vid den stora påskmiddagen nästa helg - de brukar förvänta sig att jag som ursvenne (ursvenna? hehe) ska göra Janssons och lite annat smått och gott. Jag kan ju knappast säga att jag fortfarande känner av magsjukan iaf. :D

Och det ÄR lättare att komma tillbaka till ketosen när man redan kört ett tag. Såvida man inte verkligen svullat på kolhydrater (vilket tyvärr är fallet för mig den här gången). Man märker det nog framför allt på hur mycket man gått upp. Har du inte gått upp mycket så går det också snabbare ner och till ketos - det är iaf min teori. :)

• fröken yrväder

Känns liiite lättare idag...dag 3, magen knorrar iaf. inte konstant *ler** ska på kalas i helgen (stooort!!) läser alla tips hur man kan klara sig...måste ju gå, tänker ta tallrik o kladda runt lite, tror att alla har fullt upp o äta det dom har å kanske inte noterar att jag bara kladdar o dricker cola light. (hoppas!!) smygdricker min ck någonstans. Ha det bra i vårvärmen!!!

• vegetarian

Buslinna: Hur gick det att äta? För mig blev det lite väl bubligt i magen... Det var visst äppelp*j + gl*ss som gjorde mig "dålig i magen". Tydligen lite VÄL onyttigt på en gång.....

Här är jag SÅÅÅ j*a urförbannad på sambon som beter sig som om han var ungkarl !!! Låter kanske värre än det är...
    men han kan aldrig höra av sig och jag får bara vänta och se hur saker o ting blir. Tex ikväll skulle jag ut m jobbet på en tillställning som börjar 18 och jag ska åka buss - en timmes resa. Eftersom vi har ett sjukt barn hemma kan jag ju inte gå innan han kommer. Hör han av sig och säger när han kommer? nej då!
    Kommer han i tid så jag hinner? nehej då!

Nu har jag sk*tit i att åka är så arg att jag håller på att explodera! Och jag får ju inte ÄTA heller grrrrrrrrrrrr

• tezzibezzi

Vegetarian!!

Å jag vet inte va jag ska säga om din sambo. Men jag blir arg när jag hör det!! Hoppas verkligen du ställer krav. Hoppas inte at han gör så bara för att han ville att du skulle stanna hemma. Jag är lite synisk vad gäller sånt där eftersom jag tidigare haft två förhållanden med grymt svartsjuka pojkvänner.

Hur går det för er idag tjejer? Jag är såå sugen på att väga mig men jag har ju ingen våg!! Grrr :D

• discodivan

försöker komma in i ketos igen efter nystarten - fy f-n . ska inte äta mat igen förrän jag nått mitt mål

kram veggis

• tezzibezzi

discodivan !!

Kom igen nu, jag hejjar på dig! Stå nu ut ett par dagar. Det är kanske bara 2-3 dagar av hela ditt nya liv. Tänk så. Tänk även på hur jobbigt det känns nu, när du nästa gång vill fuska lite. Jag vet hur det känns :S

Har du fint väder där du bor?

• discodivan
    yes, tack

ja superfint - bor i kalmar, du då?, men ungarna e sjuka och katten skulle haft ungar igår- hon har haft lite värkar sen i lördags o igår lossnade slemmisen - men kommer det några ordentliga värkar o kattungar?? nä åh vad trist det e att vänta
Svar på tråden Cambridge Kuren