• drömbrud

Cambridge Kuren

Vart tog Cambridge kuren trådar vägen!?!? Hittar dem inte..

Börjar på renkur imorgon, 3veckor...

Någon annan?!??

(De som vill komma med inlägg om at äta varierat och rätt kost bla bla bla ber jag att inte ens lägga ner sin tid på att skriva ett inlägg här, jag är ute efter fler "Cambridgare" och inte andras åsikter om min "batnings metod". Tack.)

• Svar på tråden Cambridge Kuren
  • Helena (-_-)

Hej tjejer!

Här kommer lite uppdaterade siffror från mig (bara efter 2 dagar).

Signatur: Helena (-_-)
    Startdatum: 2007-01-05
    Längd: 182 cm
    Startvikt: 94 kilo
    Aktuell vikt: 89.9 kilo
    BMI: 27.1
    Mål: 75 kilo

Minus 4.1 kilo på 2 dagar är väl inte dåligt. Synd att det inte kommer att fortsätta i den här takten

• vegetarian

Hi,hi

Igår tog sambon ner en påse med "urvuxna kläder" som jag haft för ett par år sen .

Gissa om det var en kick att komma i de flesta plagg SAMT att en del byxor var lite för stora !!! * skuttar runt *

Ja, en bit kvar tills man är nöjd och då kommer jag i massvis av läckra vår/sommar kläder som fanns bla.

Kul att man får en "belöning" halvvägs...

• Lajn

Undrar återigen om det är okej att ta någon värktablett när man går på ren kur?

• vegetarian

lajn: Ingen aning! Jag vet inte om det påverkar kuren ? men det kan ju knappast vara så mycket i så fall Om du känner att du är så sjuk att du inte klarar dig utan så kanske du ska ta en då!?
    Har du ingen konsulent att fråga?

Hoppas du snart mår bättre!

• MimmiMus

Hej, tjejer!

Vegeterian: STORT GRATTIS!!! Fy tusan va duktig du är!!!!!!

Och till alla er andra: Ni är fantastiska och ta för era tips.

Nu mår jag mycket bättre. Men jag var, av fysiska skäl, tvungen att avbryta kuren. Jag åkte på en riktigt vinterkräksjuka. Jag fick kramp (för första gången i mitt liv så nu vet jag att det inte är någonting att skämta om) när jag låg på toa och försökte spy fast jag inte hade någonting att kräkas upp så jag var tvungen att äta någonting lättsmält. (ursäkta äkliga detaljer)

Men jag har bara ätit kokt torsk och idag även lite sallad + lite vindruvor.

Så jag fick en rasande bra start på min kur. Tappade säkert 2 kg!!! Nåväl, tro mig - jag hade hellre sluppit dessa två helsickesdygn och istället gått ner 0,5 kg.

Jag kunde i alla fall inte låta bli att väga mig så jag gjorde det idag.

Även om jag varit sjuk och ätit lite så sätter jag ändå söndag första dagen på ren kur - hoppas ni inte misstycker

Detta får alltså bli lite av mitt utgångsläge:

Signatur: MimmiMus
    Startdatum: 2007-01-04
    Längd: 165 cm
    Startvikt: 73,1 kilo
    Aktuell vikt: 73,1 kilo
    BMI: 26,8
    Mål: 57 kilo

Med andra ord så kanske jag inte kommer tappa så mycket mer till vägningen på söndag morgon men det får jag ta.

En vecka hit eller dit - det är resultatet som räknas.

Kämpa på nu tjejer!

En kväll till med kokt torsk - imorgon är det ren kur igen!

Stor kram alla!

//Mimmi

• MimmiMus

Lajn:

Jag tar sällan Alvedon, Ipren, Treo eller dyl. Men vid tidigare ren kur-tillfälle så har jag gjort det och det har inte påverkat inte kuren.

//MImmi

• MimmiMus

Alltså jag sitter uppe och läser alla inlägg, skrivna av mig själv och andra, för ca 1 år sedan - FAN VA KUL DET ÄR!

Jag blev ta me sjutton motiverad av mig själv!!!

Jisses va lätt man glömmer!

Tusen tack till Mastermind som har sparat och delgivit oss länkarna till alla dessa gamla trådar.

Jag måste nästa börja blogga??!! Har aldrig fattat hysterin kring detta men det ligger faktiskt ett visst underhållningsvärde i det.

Nu forsätter vi kämpa hurrni!

Stor kram

• sansan

Hallå alla ck kämpar...

kul att läsa hur det går för er.
    själv har jag nu minskat 4.1 kg på 1 ½ vecka ren kur..eller inte helt ren har faktiskt butt ut två mål under denna tid.

allt känns nu jättebra!! mår toppen.

vågen har nu bestämt sig för att stå still
    ni som hållt på längre en fråga

- är det vanligt att man står still i sin viktnedgång fast att man äter som tre ck om dagen???

eller är det bara jag ...kanske gör något fel...

mitt höft mått har minskat med 4 cm midjan med 3 cm

det känns bra.

kram på er/ sansan

• Buslinna

sansan,

Många, inklusive jag själv, får platåer. Jag står still i ett par dagar, går ner lite och står sedan still i några dagar igen. Så har det varit från dag ett för mig.

Efter att du gått ner så mycket på så kort tid behöver kanske kroppen ta igen sig lite innan den släpper iväg mer. :) Men det kommer!

• Tanja.M

Jag har inte klarat av att gå på renkur, så jag gjorde ett uppehåll, men imorgon ska jag börja. Känner mig jätte motiverad nu.

Jag skulle behöva hjälp av er, vill så gärna gå ner i vikt men tycker att det är jätte svårt att gå på ren kur.

MimmiMus
    Vad kul att du är tillbaka, brukade läsa dina långa och intressanta inlägg i de tidigare tråden.

Jag är övertygand om att du kommer att fixa det här även den här gången.

Kommer med min start vikt imorgon.

Den här sommaren ska jag vara normal viktig, det har jag bestämt mig.

Svar på tråden Cambridge Kuren