• Hilde

Äntligen fredag del 8

Äntligen fredag del 7

VÄLKOMNA ALLA FREDISAR!! Del 8

"tänk att det äntligen är fredag. vad ska man förgylla helgen med nu då...?
    motormässa...? *tror inte det*
    prommis *för hurtigt*
    tvtittande *för slött*

nej ja vet; sitta å häcka framför datorn som en annan dönick och skriva kuliga saker i andras seriösa inlägg eller skämta om totalt opassande saker...

nån som hakar på?"
    (mammacattas ursprungliga TS)

Önskar er alla varmt välkomna till våran lya....*fluffar upp kuddarna, tar fram dom nybakta bullarna, visar stolt upp det nyinköpta tyget och alla gummistövlarna i hallen*

• Svar på tråden Äntligen fredag del 8
  • Gable

Det är klokt Cindy, spara pengarna! Glömmer hela tiden att du är faktiskt fröken och inte en gift gammal tant som oss andra

• Rystall

Det känner jag allt igen Janos. Du skall vet att det är inte helt ovanligt med mensliknande blödningar i början av graviditeten. Så du skall inte oroa dig men ta kontakt men BM om det mot förmodan inträffar.

Nu har vi bokat en vecka på vandrarhem på Bassholmen i Bohuslän i sommar. Underbart! Man måste åka båt dit för det finns inga bilvägar. Gott med en stilla vecka utan kommunikation med omvärlden, för vi skall stänga mobilerna.

• janos

Tack för ditt svar Rystall!

Vad trevligt med en vecka tillsammans, bara du och din familj. Var det där ni var för ett tag sen?

• Fru Cinderella

"fröken" skrattar den var bra.. men det är ju sant för de nästkommande 96 dagarna

• janos

Mamma och jag har alltid telefon date på tisdagar. Det bara tutar upptaget där! Hmmm, mammor! Hon har väl inte glömt mig?!?! ;)

• Gable

Mödrar kan vara lite vimsiga.

• janos

Måste få berätta en sak:

Mamma och övriga familjen har tjatat och tjatat och tjatat på oss om att skaffa barn.
    Min syster, som vet om att vi ska ha barn, var där i helgen! Hon berättade att mamma tyckte att det är så tråkigt att vi inte får till några barn. Mamma började även prata om en korgsäng, som min syster vill ha i framtiden. -Vi får nog helt enkelt köra över den till er istället.

Min syster hade svårt att hålla sig, men hon var sååå duktig och mamma anade ingenting.

Vi ska ju fira mammas 60-års dag i början av mars. Vi borde då ha passerat 12 veckor och tänkte berätta för hela familjen. Vi funderar på att ge mamma ett kort med texten:
    Grattis på födelsedagen, mormor! Du kommer väl och hälsar på i höst, så att vi får lära känna varandra. Kram från Pyret!

Hon kommer att få världens chock

• Fru Cinderella

janos

Ja herregud så pety! Men så underbart skoj

Svar på tråden Äntligen fredag del 8