• Cessla

Punktbehandling av finnar

Jag undrar om det finns någon här som har ett bra tips på hur man kan punktbehandla finnar? Får någon enstaka finne som ploppar upp då och då (speciellt när det ligger djupt och det inte finns en chans i världen att det ska gå och klämma bort dem) och skulle vilja ha tips på hur man kan få bort dem. Har testat tandkräm ibland, men tycker inte att det funkar.

Någon med ett tips?

• Svar på tråden Punktbehandling av finnar
  • grekens

Håller med Bruden 2007!
    Aha syra+Bha!
    Prova md formulations skin perfection gel, kan man alltid lita på:)
    Lycka till

• Modestie

I de flesta "finndödare" ingår mestadels salicylsyra som löser upp talgproppar, vilket jag tycker funkar hyfsat, det torkar ut snabbare och häver mina inflammationer kvickt iaf. Ofta innehåller de även alkohol och det är ju uttorkande. Bensoylperoxid kan också ingå och finns i stora doser i Stioxyl, men det tycker jag funkar bäst för långtidsaknebehandling. Man ser resultat först efter 2-3 månader. Så, jag råder dig att kika efter Salicylsyra på förpackningen, kanske lite alkohol. Tror M.D dessutom innehåller glykolsyra förutom Salicylsyra och det tror jag kan vara en bra kombination då glykolsyran också löser upp talg mm. Ska prova den själv sedan tänkte jag

• MollyMolly

Ett tips är att inte använda Basiron eller Stiryxol för ofta eller för mycket bara. Har hört flera som har fått ökad hårväxt och ljusare hy just där dom har använt detta... Så var försiktiga!

• Modestie

MollyMolly: Låter konstigt. Haft Basiron i flera år och det enda dte bleker är textilier OM det inte får torka in noga innna man t ex går och lägger sig. Måste vara otroligt blekande om det tar bort pigmentering...?

• Teessan

Alsolgel tycker jag är bra.

• ztarblue

Testa proactiv, funka för mig =)

• fridapida

AHAsyra har madame Chic. det är bra mot allt typ. finns olika procenthalt. Bra mot ärr från finnar och för annat läkande.

• laxpate

det finns ett stick från Clinique som e jätte bra som e som en penna man "målar" på på finnen..kommer tyvärr ej ihåg vad den heter men den e kanon!!

• Flummig

Jag har fatkist inte hittat någon bra creme eller gel för punktbehandling av finnar men jag har testat hydrakortison salva som en kompis rekommenderade och det funkar faktist lite grann.

Svar på tråden Punktbehandling av finnar