Inlägg från: Modestie |Visa alla inlägg
  • Modestie

Punktbehandling av finnar

I de flesta "finndödare" ingår mestadels salicylsyra som löser upp talgproppar, vilket jag tycker funkar hyfsat, det torkar ut snabbare och häver mina inflammationer kvickt iaf. Ofta innehåller de även alkohol och det är ju uttorkande. Bensoylperoxid kan också ingå och finns i stora doser i Stioxyl, men det tycker jag funkar bäst för långtidsaknebehandling. Man ser resultat först efter 2-3 månader. Så, jag råder dig att kika efter Salicylsyra på förpackningen, kanske lite alkohol. Tror M.D dessutom innehåller glykolsyra förutom Salicylsyra och det tror jag kan vara en bra kombination då glykolsyran också löser upp talg mm. Ska prova den själv sedan tänkte jag

• Modestie

MollyMolly: Låter konstigt. Haft Basiron i flera år och det enda dte bleker är textilier OM det inte får torka in noga innna man t ex går och lägger sig. Måste vara otroligt blekande om det tar bort pigmentering...?

• Modestie

kristy: Jag skulle vilja se vad för "revolutionerande" ingredienser den produkten för 300 spänn (10 ml) innehåller...som tar bort en finne på 8 timmar...låter som att de försöker få det till ett läkemedel , men så effektiva produkter får bara säljas på recept....

• Modestie

kristy: Det kan bero på både och eller på endera. Men hormonomställning får man vid start/avslut med p-piller. Brukar ge med sig efter att kroppen vant sig vid de nya hormonnivåerna.

Tycker man ska vaar skeptisk mot alla finnmedel. Sanningen är att de flesta innehåller salicylsyra och det finns inga vetenskapliga belägg för att det gör så mkt mer än peelar lite på huden. Det effektivaste säljer läkarna, för kosmetikaindustrin får inte sälja så verksamma produkter. Men visst kan dylika produkter verka lite uttorkande om inte annat...

det är såååå trist med finnar. Min man som är läkare (men inte jobbar inom sjukvården) föreslog idag att jag kanske borde gå till en läkare och kolla mina blodfetter!!!! Något genetiskt med levern snackade han om, att den kanske bryter ned fett dåligt och att det är därför min hy blir så fet enkelt uttryckt

• Modestie

kristy: Jo, jag har mest fet hud, men någon entaka finne ibland, främst på ryggen. Min man tycker att de receptbelagda produkterna är bäst, men vilka som är bäst är individuellt. Finnar kan t ex bero på att levern är dålig på att spjälka fett i maten så det samlas i knutar och finnar i huden eller gör huden väldigt glansig. Är ett genetiskt fel på levern, men kan tydligen avhjälpas med medicin, men då måste blodfetterna kollas först. Kan också bero på hormoner ju, är vanligt hos folk under 25, men även vissa vuxna har det. Det är den svåraste formen att behandla kan man säga. Ibland kan det hjälpa med olika p-piller dock.

Låter som att du varit hos hudläkare redan Kristy om du haft Dalacin, hur funkade det?

Jag själv har nu testat MD skin perfecting gel ifrån hudoteket på en finne i pannan under 2 dagar och måste säga att den kan jag inte rekommendera. På MIG funkar den inte alls. Den känns snarare vårdande än behandland,e fast den stinker sprit(?) eller ngt annat kemiskt när man lägger på den. Så nu vet ni det iallafall.

• Modestie

Kristy: Du får gärna hojta om den är en superfinnmördare den där Cliniquegrejen

Cliniques kan säkert funka, de brukar om inte annat ha en hel del alkohol i sina produkter och det torkar ut finnarna...det är också ett tips om än mindre kul kanske...badda ren sprit på finnen....

Synd att Kanebo tycks ha lagt av med sina anti-finngrejor för de funkade på mig, b la hade de en clearing gel i liten flaska som var bra!

• Modestie

Jag kan rekommendera att man mailar hudoteket och ber om prov på MDs perfection gel, jag gjorde det *tack och lov* för den är bland dte sämsta jag provat på MIN hud iaf

Svar på tråden Punktbehandling av finnar