• Cessla

Punktbehandling av finnar

Jag undrar om det finns någon här som har ett bra tips på hur man kan punktbehandla finnar? Får någon enstaka finne som ploppar upp då och då (speciellt när det ligger djupt och det inte finns en chans i världen att det ska gå och klämma bort dem) och skulle vilja ha tips på hur man kan få bort dem. Har testat tandkräm ibland, men tycker inte att det funkar.

Någon med ett tips?

• Svar på tråden Punktbehandling av finnar
  • discodivan

jag tvättar ansiktet ordentligt och vräker sen på clearasilstift över natten - funkar kanon

• <:3 )~~~~

Jag gillar Garniers Pure "Stylo Anti-Spot Anti-Blemish Pen" (liten 10ml blå tub). Funkar bra på mig och finns att köpa både i matbutiken och på H&M och liknande. Kostar ca 60kr tror jag.

• jocelyn

Lancôme HADE en bra som hette Spot Contrôle...vet inte om de säljer den än. Fungerade hur bra som helst!

• Lusan

Jag har inte hittat någon som fungerar däremot kan jag säga några som inte fungerar: vichy, Ole Henriksen och dermalogica.

• Cessla

Tack för era tips! Tyvärr har jag testat både clearasil och garniers produkter utan framgång. Och Lusan listade ju några fler som man inte behöver bry sig om att testa. Så hitills verkar det vara lancome som kanske kan funka, ska kolla in den. Någon annan med ett tips?

• Dallas

Basiron gel finns 5% o 10%, Apoteket( 50-60kr)
    Neutrogena Visibly clear,Apoteket ( 65kr)
    har funkat i detta hemmet
    Lycka till!!

• A:s wife

för mej brukar det funka att tvätta hela ansiktet med Clearasil och göra en ansiktsmask (skrubbande, inte fuktgivande!). enkelt och effektivt!

• bianca11

Har provat en del och den jag tycker är bäst är Cliniques anti blesmish treatment. Sätt på några ggr/dag och förhoppningsvis försvinner finnen efter 2 dagar. Kan bli lite torrt på just det stället efteråt.

• bruden 2007

Menar du sådana finnar som är innåt?

För jag tror inte att blemish gel eller stift kommer att hjälpa på det. Det är nog bara om finnen är under ytan tyvär.

Lycka till

• bruden 2007

Jag vet inte om man kan köpa det i vanliga affärer men det finns något som heter AHA- syra egentligen så får bara salonger använda sig utav det men det kan hända att en mildare form utav det kan säljas.

Det är jättebra..
    Själv gick jag på sådana behandlingar med jättebra resultat.

Svar på tråden Punktbehandling av finnar