• LissAnna

OT -Var köpa fonduegryta?

Som rubriken lyder, var kan man köpa en fondue gryta? Vi ska ha chokladfondue till efterrätt på nyårsafton men hittar ingen gryta :(

Gärna i göteborgsområdet så jag slipper åka så långt! ;)

• Svar på tråden OT -Var köpa fonduegryta?
  • LissAnna

puffar!!

lite panik här...

• La Paloma

I en husgerådsbutik kanske.....

• discodivan

finns väl lite överallt åhlens, maxi, coop, husgerådsaffärer som sagt

• Fluffbullarna

Chokladfonduegrejer kan man i alla fall köpa i chokladaffären i Haga. Vanlig fonduegryta har jag sett på tex Werner och Werner i Nordstan.

• Pillapillan

Varnar för brännare!
    Vi har en fonduegryta där man eldar med spritlåga. Den är jättebra. Men funkar inte alls till chokladfodue. Det blir för varmt så chokladen blir bränd. Men till tillagning av kött i olja eller buljong och liknande funkar den utmärkt.

• Heleneli

Sagaform har en som är bra. Så kolla på duka, cervera eller nåt liknande.

• Jessica.K

Köpte en chokladfondue-set till min bror i juklapp. Köpte min på Balders Hage (tror visst att de har öppnat en butik i göteborg också), men såg att det fanns på bl.a. Duka och Hemtex också.

• Bröllopstokiig

Järnia, Duka, o Cervera. mfl

• tree

jag tror att jag såg en fondu gryta i MediaMart för några veckor sen! titta där!

• Fru någongång.

jag har sett på onoff , annars kanske du kan beställa från internet?

• LissAnna

tack för alla tips!! :) Ska genast bege mig ut och leta. har bara kollat på internet, så det är väl därför jag inte hittat något.

någon som vet hur mycket dom brukar kosta?

• Fru någongång.

den jag såg på on-off kostade inte mkt. men jag vet inte om dom har den kvar.

• September mys

såg en liten på Mique, jätte söt men det ryms väl kanske inte så mycket

• LissAnna

aah, ska kolla på mique då för jag vill helst bara ha en liten!! :)

• September mys

kul att man kunde hjälpa till, är formad som ett hjärta a´la Hjärtskålarna "ditt" och "mitt" från mique

• September mys

LissAnna
    hur gick det? fick du tag på en gryta sen?

• LissAnna

på mique hade dom inga och de övriga jag hittade var antingen för stora eller för dyra. så jag har gett upp den idén nu. satsar på annan efterrätt.

• Fru någongång.

har recept på en underbar chokladmousse. gå in på tasteline.com och sök på kubansk chokladmousse. mkt gott

Svar på tråden OT -Var köpa fonduegryta?