Hur klär sig en fräsch 50 åring?
Nu är det äntligen dags för mig med bröllop. Frågan är bara vad som är lämpligt i min ålder? Jag älskar kläder och vill gärna ha något vackert. Någon som har något råd?
Nu är det äntligen dags för mig med bröllop. Frågan är bara vad som är lämpligt i min ålder? Jag älskar kläder och vill gärna ha något vackert. Någon som har något råd?
Nu tänkte jag inte på kortkorta klänningar utan knäkorta.
Varför skulle inte en äldre brud kunna bära långt? Det beror väl på stilen på klänningen och inte om den är lång eller ej.
Ser vår drottning ut som "mutton dressed as lamb" i sina vackra aftonklänningar? Jag tycker man visst kan ha en benvit lång klänning även som äldre brud. För långt är väl inte förbehållet 25-åringar? Det behöver ju inte vara en brudklänning med släp och en massa annat utan kan vara en vacker ljus lång aftonklänning.
Min mor gifte sig andra gången vid 54 års ålder. I lång klänning. Marinblå med vita broderier. Mycket vackert.
Kolla vilken snygg klänning!
www.foreverbridals.com/gownpix.asp
Både vit och lång och mycket passande för en femtioåring!
Jättefin klänning, tycker också en äldre brud skulle vara jättesnygg i en sådan klänning!
Vacker!!!
Synd att man inte är smal som en sylfid så man skulle se bra ut i en sån. :D
Petra
Vilken fantastisk hemsida som ger tillgång till så många kloka kvinnors synpunkter!
Känner mig oerhört tacksam för alla synpunkter. Och nu känner jag att lång klänning (Annkis förslag var fantastiskt) är helt ok, och kan bli väldigt tufft. Hatt är ju också spännande, om jag hittar något snyggt. Men var hittar man alla dessa snygga kläder?
Gå till en sömmerska och få det uppsytt!
Jag tror på något ganska enkelt. (Nu är jag visserligen alltid partisk till det raka och enkla. *ler*) En rak långklänning eller en "dräktklänning" och hatt låter urvackert.
Lycka till! (Berätta för oss vad du bestämmer dig för. *ler*)
*kram*
Något som jag tycker är snyggt om man inte vill ha en brudklänning är; ett par vita byxor med tillhörande topp och en lång kavaj/kappa över i ett vitt fint tyg.
Jema
Personligen tycker jag att du kan ha vad du tycker är vackert!!! De enda restriktioner jag har är lolitakläder på en 5-åring *ryys* eller en 12-åring för den delen... Eller en 70-åring... Men annar kan man gott klä sig som man tycker!!!
Jag hade mycket väl kunnat tänka mig min brudklänning på min mamma om så hade varit fallet...
Vill du ha klassisk brudklänning så ska du självklart ha det! Brudklädsel är inte förbehållet kvinnor under 30 utan kvinnor som gifter sig, oavsett ålder! Ta en tur till de olika brudaffärerna i din stad, jag lovar att du kan få massor av inspiration där. Eller kika in på www.gownsonline.com, där finns hundratals klänningar i alla stilar. Lycka till!
I någon av de "senare" bröllopstidningarna fanns det bilder på kändisar som gift sig. Jag tyckte att Björn Borgs fru hade en vacker klänning. Den var verkligen tidlös med lång skir "kappa" med släp (?), knäppt med en knapp under bysten. Under kappan bar hon en mycket enkel vit klänning.
Jag skulle kunna tänka mig liknande klänning på brudar i mogen ålder.
Jag har sett massor av fina klänningar på www.theknot.com Där kan man plocka ihop sin modelltyp och söka på det viset så hittar man massor av förslag och inspiration!
När man väl tittat ett tag och kanske hittat sin klänning eller någon som liknar det man är ute efter så beger man sig till närmsta bröllopsbutik och undersöker vad de har. Man kan även fråga där om de har ett visst märke eller om de vet vem som säljer det.
Annars kanske man kan skriva ut den bild som man gillar och sen ta med till en sömmerska som hjälper en med att förverkliga klänningen?
Tyckte verkligen att Annkis bild var underbar! Tror att tiara eller blommor passar perfekt till! Hatt kanske blir tantigt ELLER pricken över i, det beror ju på bruden ifrågas stil och framtoning på bröllopsdagen.
Lycka till!
Verkligen jättesnygg klänning Annki länkade till... till den skulle jag bara sätta en stor blomma "bakom örat", en lilja eller liknande, kan fästas med hårspänne.