Hur klär sig en fräsch 50 åring?
Nu är det äntligen dags för mig med bröllop. Frågan är bara vad som är lämpligt i min ålder? Jag älskar kläder och vill gärna ha något vackert. Någon som har något råd?
Nu är det äntligen dags för mig med bröllop. Frågan är bara vad som är lämpligt i min ålder? Jag älskar kläder och vill gärna ha något vackert. Någon som har något råd?
Hej på dig!
Vad för sorts bröllop ska du ha? Stort, litet, högtidligt, informellt?
Det där vad som är lämpligt får man väl känna efter själv. Gifte mig själv för andra gången i maj och hade elfenbensvit brudklänning med släp och hela konkarongen, jag kände mig vacker i det.
En vacker aftonklänning i färg som du tycker om eller en vacker tvådelad klänning?
Snegla inte alltför mcyket på "vad ska andra tycka", känn efter själv vad du tycker känns vackert och trivsamt för dig att gifta dig i.
Lycka till!
Vilken stil är du ute efter? Är vanlig brudklänning uteslutet? Vad sägs om en aftonklänning eller piffig dräkt? Långbyxor med läcker topp till?
Tack för klädråden! Benvit långklänning känns lockande. Men vad kan man ha istället för slöja. Vårt bröllop blir inte så stort, kanske 60 gäster. Och förmodligen mer åt det traditionella hållet om vi inte kommer på nåt häftigt.
Blommor är alltid vackert att ha i håret, eller varför inte en liten tuff glittrig tiara till den benvita långklänningen?
Har du kort hår kanske ett blomsterdiadem skulle vara vackert?
Eller en liten tuff piffig hatt med flor lite nonchalant på sniskan?
Jag tycker allt är lämpligt i din ålder. Det är ju ditt bröllop!
De flesta femtioåringar kanske inte skulle välja en klänning med bara axlar, men det är inte heller alla 25-åringar förunnat. Vilket snitt handlar ju mer om personlig stil.
Det blev fel gubbe, jag är alls inte ilsken!
Blomsterkrans kan vara jättevackert. Eller en blomsteruppsättning. Eller tiara. (Bra förslag!)
Varför inte en hatt?? Vi använder ju ALDRIG hatt nuförtiden, kanske till och med en liten pillerburk med flor. Det är så snyggt! Elegant också till en mer dräktaktig klänning (gärna benvit).
Förresten, 50 är väl ingen ålder?? ;)
Petra
En kompis mamma (ca 55 år) gifte sig i somras (för andra gången) Hon hade då en dräkt i marinblått och limegrönt samt en marinblå hatt. Det var jättefint, men jag tycker tyvärr inte att det ser så "brudigt" ut... (Jag har bara sett foto)
Satsa på den långa vita klänningen tycker jag, slöja om du vill annars är tiara eller blommor jättevackert! Det var nån som lagt ut en länk till en blomslöja här nånstans... Jättevackert och häftigt! Kanske kan det vara nåt?
Och så instämmer jag med Petra! 50 är väl ingen ålder att prata om?? :D
Jag skulle undvika vit långklänning med släp/slöja och ta en kortare klänning eller byxdräkt i någon pastellfärg, gärna i siden. Det blir lite mutton-dressed-as- lamb-varning med lång brudklänning om man är 50 - hur fräsch man än är.
Jasså? Jag tycker snarare att långklänning ser ut att vara för äldre medan korta kjolar är för yngre??? :o