• Skåneb­rud 070707
    Äldre 12 Dec 08:10
    6749 visningar
    76 svar
    76
    6749

    Malmö-Lund brudar 2007, del 2

    Så tjejer då har det gått 3 månader sedan vi startade den första tråden!
    Vi är ett gäng som brukar träffas var 3-4 vecka för att surra om allt som rör bröllopsplaneringen, så det är bara att hänga på!
    Brukar träffas på Coffehouse By George på Storgatans galleria vid gågatan.

  • Svar på tråden Malmö-Lund brudar 2007, del 2
  • moonli­ght lady
    Äldre 6 Jan 11:57
    #0

    Junibrud 07, ja tiden går fort tills det är dags men ändå inte! Så det är väl som du skriver dags att börja fixa allt. När ska ni skicka inbjudningskorten ?funderar på om man inte ska göra det rätt så tidigt eftersom man gifter sig mitt i sommaren, så folk kan planera sin semester....

  • Junibr­ud 07
    Äldre 6 Jan 12:07
    #0

    Vi kommer att skicka våra invjudningskort i slutet av februari tror jag, med OSA den 20 april. Då har vi drygt en månad på oss att pussla ihop bordsplacering med mera. Håller med om att det kan vara smart för er att skicka era ganska tidigt, kanske som vi? Man vet ju själv hur det är under semestertider Ska ni beställa injudningskort eller göra själva? Vi har gjort våra själva, lite pyssligt men kul

  • Koalas­ara
    Äldre 7 Jan 00:42
    #0

    Gud vad servicen och engagemanget från personalen har stor betydelse! Jag var i Köpenhamn i torsdags och fick underbar service både på Lilly och House of brides ( H.o.B. som för övrigt ska ha rea om 2 veckor på gammalt sortiment). Eftersom det var en vardag, chansade vi att åka dit utan att boka tid och såg det som en trevlig utflykt om inte annat. men båda butikerna tog emot oss med öppna armar och ägnade ca 2 timmar åt mig! min syster och mamma kunde sitta ner i fåtöljer och slappna av och vänta på mig komma ut i fina klänningar. Expediterna följde med mig in i provhytten och hjälpte mig på och av med klänningarna hela tiden. Dessutom var de ärliga i vad de tyckte och letade hela tiden fram nya och stressade inte. Helt underbart!
    På fredagen fortsatte vi letandet i Malmö. Nu hade jag ju mer inblick i vilka modeller som är bra för mig, men ville jämföra priser och modeller här. På palm Design på bergsgatan gjorde de likadant som i Köpenhamn, dvs tog emot mig med glädje och ägnade tid åt mig, fastän jag ej bokat tid. ändå var det många andra som kom in undertiden, men de fortsatte parallellt med mig ändå! Likaså här fick jag hjälp i provhytten och fick ärlig hjälp. även här hittade jag en bra modell,men ville ge resten av butikerna i Malmö en chans. Tyvärr gick de inte alls upp mot deras andras service. Alla de andra tre lät mig i stort sätt bara titta själv och verkade inte alls vilja hjälpa till, inte med glädje i alla fall. Därför blev jag inte alls långvarig i de butikerna, utan gick tillbaka till Palm och köpte min klänning där. Jag har även kompisar som har köpt sina klänningar där och sagt detsamma om servicen. Kan verkligen rekommenderas! Men kanske är det ändå säkrare att boka tid, om man vill ha bra service i alla fall? Palm design hade för övrigt fått in många nya modeller nu, vilket gjorde att min klänning inte ens var uppackad och provad, vilket kändes extra kul!

  • J+J
    Äldre 7 Jan 19:35
    #0

    har samma erfarenhet som koalasara....
    på Palms får det gärna ta de där två timmarna att prova fråga o ångra sig några gg. super gulliga o ärliga. kände mig som en drottning där inne...När jag var där skulle jag "bara" prova lite men det slutade med att jag var en klänning rikare o en lön fattigare :) Så nu är alla kläderna klara.. mina m2b och mina tre tärnor... nästa grej är att åka till Danmark och gå i genom vin o mat med kocken.. kul med vin provning..

  • AnnaEl­efant
    Äldre 8 Jan 14:24
    #0

    Hej,
    Nytt på klæd/smokingfronten, som jag har berættat førvandlas min H till James Bond med sin nya smoking.

    Nu blir det nog inte någon smoking, han inser sjælv att frestelsen av kasa/rulla som 007 nerfør græskulle till vigselplatsen vid slottet skulle bli før stark... så nu ær vi inne på slips igen.

    Om ingen har en en ryggraket att låna ut, då hade vi kunnat flyga in, det skulle ju kunna vara en møjlighet!

    Vi ses den 17 januar, ska bli skønt att få prata planering med någon som tar det lite allvarligt!

  • Szusta­k
    Äldre 8 Jan 22:10
    #0

    Hejsan alla blivande Brudar...
    Det var tänkt att jag skulle vara med sist på fikan med det blev tyvärr inte så...Fick jobba istället:(..men nästa gång blir perfekt!!

    Och Junibrud 07, jag hade väldigt gärna velat se dina egen gjorda inbjudningskort, har också tänkt på att göra dem själv....

    Om någon annan Brud har gjort egna inbjudningskort så ta med dem till fiket så man kan få beskåda den :D

    Längtar till min första träff med er alla, tar kanske med mig min brudtärna (min bästaste vän) som btv är make up artist om ni mot förmodan skulle ha några frågor att ställa....Om ingen har något emot att hom kommer på fiket :)

    //Isabella

  • brud 200708­25
    Äldre 8 Jan 22:37
    #0

    Hejsan
    Jag ser också fram emot första träffen med er alla. hur dax den 17 jan?

  • Junibr­ud 07
    Äldre 9 Jan 19:26
    #0

    Hej tjejer!

    Lät lite spännande med James Bond-inspirerad klädsel AnnaElefant Men visst, det vore ju inte så lyckat om han känner sig frestad att kasta sig nerför gräskulle

    Kan berätta att min blivandes klädsel nu är klar, det blir en hyrd frackcoat i gråa toner. Han var verkligen så himla fin när han provade så det blir superbra Själv hoppas jag kunna bestämma mig för vilken klänning jag ska välja inom det snaraste men ack vad svårt det är...

    Szustak, ta gärna med din tärna! Om hon nu inte är rädd för att få sår i öronen av allt bröllopssnack förstås Låter bra att hon är makeupartist, jag ska nog sminka mig själv så det är ju bra att kunna fråga lite.

  • Szusta­k
    Äldre 9 Jan 19:43
    #0

    Hon är min vänstra hand i bröllopsplaneringarna så hon kommer bara tycka det är kul att snacka bröllop/make-up :D...

  • sandyb­rud
    Äldre 9 Jan 20:03
    #0

    Jag köpte oxå min på Palm design! Karin som jobbar där är verkligen trevlig... Har varit runt i hela malmö och letat klänning men hittade "min" hos palms design.

Svar på tråden Malmö-Lund brudar 2007, del 2