• Koalasara

    Malmö-Lund brudar 2007, del 2

    Gud vad servicen och engagemanget från personalen har stor betydelse! Jag var i Köpenhamn i torsdags och fick underbar service både på Lilly och House of brides ( H.o.B. som för övrigt ska ha rea om 2 veckor på gammalt sortiment). Eftersom det var en vardag, chansade vi att åka dit utan att boka tid och såg det som en trevlig utflykt om inte annat. men båda butikerna tog emot oss med öppna armar och ägnade ca 2 timmar åt mig! min syster och mamma kunde sitta ner i fåtöljer och slappna av och vänta på mig komma ut i fina klänningar. Expediterna följde med mig in i provhytten och hjälpte mig på och av med klänningarna hela tiden. Dessutom var de ärliga i vad de tyckte och letade hela tiden fram nya och stressade inte. Helt underbart!
    På fredagen fortsatte vi letandet i Malmö. Nu hade jag ju mer inblick i vilka modeller som är bra för mig, men ville jämföra priser och modeller här. På palm Design på bergsgatan gjorde de likadant som i Köpenhamn, dvs tog emot mig med glädje och ägnade tid åt mig, fastän jag ej bokat tid. ändå var det många andra som kom in undertiden, men de fortsatte parallellt med mig ändå! Likaså här fick jag hjälp i provhytten och fick ärlig hjälp. även här hittade jag en bra modell,men ville ge resten av butikerna i Malmö en chans. Tyvärr gick de inte alls upp mot deras andras service. Alla de andra tre lät mig i stort sätt bara titta själv och verkade inte alls vilja hjälpa till, inte med glädje i alla fall. Därför blev jag inte alls långvarig i de butikerna, utan gick tillbaka till Palm och köpte min klänning där. Jag har även kompisar som har köpt sina klänningar där och sagt detsamma om servicen. Kan verkligen rekommenderas! Men kanske är det ändå säkrare att boka tid, om man vill ha bra service i alla fall? Palm design hade för övrigt fått in många nya modeller nu, vilket gjorde att min klänning inte ens var uppackad och provad, vilket kändes extra kul!

Svar på tråden Malmö-Lund brudar 2007, del 2