• Andie

Sluta hacka på varandra!!!!

Nu har jag suttit här och läst en mängd med trådar. Och min slutsats är att det finns väldigt många trångsynta och oförstående människor här på BT.
    Jag tycker att det är väldigt mycket folk som hackar på varandra och blir sura för att någon har en annorlunda åsikt.
    Detta gör mig nu så upprör att jag vill påpeka detta!
    Det är tråkigt att detta forum blivit så här(det har blivit mer på senare tid)för det är väl meningen att vi alla ska utbyta idéer med varandra och få insperation till våra stundande bröllop. Inte bli trackade för att ett litet stavfel uppstår eller att man vill tycker att det är ok med betalbar osv.

Det har nästan gått så långt att jag funderar på att överge denna site för att hitta ett trevligar forum att vara i.
    Och vart finns alla killar? Jag vet att tjejer kan bli så här när de flockas i mängd så jag efterlyser karlas deltagande i forumet!!!!

Nu undar jag om det är fler som har reagerat på detta? Och sen undrar jag vad vi kan göra för att göra forumet till en trevligare plats på internet? För vi vill väl ha fler meddlemar som kan dela med sig av det som de har att erbjuda!? För som ny deltagare så kanske man backar för att skriva pga stämningen som är i trådarna. Inte så kul att ge sig in i diskussioner när alla är negativ och elaka mot varandra då och då!

Så nu har jag skrivit vad jag tycker och ni kan bli upprörda över detta men det är som sagt inte kul att det hela tiden hackas på varandra här på forumet!

• Svar på tråden Sluta hacka på varandra!!!!
  • Få det gjort

Vad bråkar ni om här då? På Bröllopstorget? (Jag kommer från fl )

Är det om hur brudstassen ser ut egentligen?
    Eller om den tilltänkta inte är tillräckligt snygg??

-eller vad bråkar man om, på ett sånt här forum?

• Få det gjort

Jag känner mig egentligen inte heller "riktigt rätt" här...?
    (Man kanske helst ska vara en hängiven "glamourprinsessa" för att platsa?? Eller?)

• Få det gjort

Oj, oj oj. Om alla klänningar som provades. Ser jag!
    Hm, då får väl jag rada upp negligen, H&M:s studentklänning, eller vadmanskjolstyget som jag tänkt att ha som exempel på bröllopsstass typ.

• Få det gjort

(Min mammas gamla bröllopsklänning hänger ju här i o f s,
    Men jag vet inte riktigt vem man vänder sig till om man ska sy om såna här (Jag har inte berättat för mamma att jag börjat sprätta lite i den. Försöka sy om den själv.)
    Sen är den lite trist då den slutar vid knäna typ!)

• Jagsaja

Jag tror inte folk bråkar om något speciellt ämne. Det handlar nog om svårigheter i allmänhet att acceptera att alla tänker och tycker olika. Jag har sett "bråk" eller diskussioner om allt t ex vilken hundras som är finast, barnpassning, otrohet, om man ska ha en viss ålder för att gifta sig, kuvertavgift eller inte mm mm.

Problemet är nog egentligen så enkelt att "anonymiteten" på nätet gör att det är lättare att uttrycka sig elakt och oförskämt här än om man skulle säga det rätt ut till personen i fråga.

Ibland får man intrycket att vissa diskussioner verkligen är på liv och död. Även om båda parterna har förstått vad den andre tycker och det är uppenbart att ingen kommer att kunna omvända den andre så fortsätter de argumentera ändå istället för att bara säga "ok, vi tycker olika" och tycka att den andres åsikt är "intressant". Ibland går det till och med så långt att folk skriver "det där var nog det mest korkade jag någonsin hört, du måste vara dum i huvudet!" bara för att någon haft en annorlunda åsikt.

• Få det gjort

Är folk mer "konventionella" här då än på fl???
    (Jag kan faktiskt tänka mig det.
    OM det börjades diskutera ålder där, så kan man ju tänka sig vilka som skulle vinna argumentationen)
    Men blir det annorlunda med grälen här gentemot fl för att folk är anonyma?

DET kan jag ABSOLUT tänka mig.
    Anonymiteten ställer alltid till med problem på internet!!

• LKU

Otroligt tråkigt att folk ska hålla på och bråka när ett forums grundläggande syfte väl är att HJÄLPA MÄNNISKOR att träffas och utbyta ideér, stötta, hitta nya vänner etc. Självklart kan inte alla tycka lika men är man sund i själen så accepterar man andra människors val och viljor och kan diskutera ändå.

Jag vill ändå slå ett slag för BT för jag har personligen fått en rad underbara vänner i den tråden jag startat och där är det i alla fall ingen som bråkar

Näe skärpning ni som bråkar, det här forumet handlar ju om KÄRLEK, folk ska gifta sig och fira kärleken för 17!!
    och där finns bara plats för vänskap, stöttning, ideér och empati.
    Tack för ordet.
    Peace and Love

• Få det gjort

Tänk bara på att det kan vara ansträngande att vara så förbenat snäll och lycklig hela tiden !
    (Det tyckte till och med fen Dorabella i Trolltider!)
    (Kanske DÄRFÖR folk "blir gliriga" här? )

• Snart_FruL

att visa respekt för andras åsikter är inte detsamma som att vara snäll och mjäkig. Man måste inte vara en ja-sägare, det räcker med att låta bli att gå på person istället för sak...

Och lycklig hela tiden tror jag faktiskt inte att någon är, men bara för att man inte är lycklig så har man ju inte rätt att ösa galla över någon annan.

• LKU

Snart_FruL

Väl talat !!!
    Instämmer fullständigt.
    Thank God för vettiga människor.
    *guldstjärna utdelas till Snart_FruL*

• Snart_FruL

Tack LKU! Det värmde!

• Andie

esposa och Lina brud -07
    Visst är det ett bra forum men ibland så är tonen här lite väl uppjagad. Och det är olika ämnen som berörs mer än andra faktiskt, trådar om vissa relationer, alkohol trådar, sånt som rör pengar så som drinkbiljetter/betalbar,kuvertavgifts trådar osv.
    Men det är ju tur att ni inte har råkat ut för dessa trådar faktiskt...

Snart_FruL
    Som du säger folk spårar ur ganska lätt. Det kan ju bero på olika saker, man kanske missuppfattar någon annan eller så blir man bara arg lätt,stressen över det perfekta bröllopet.
    Men jag tycker att det är sorgligt att folk inte kan ta hänsyn och bemöta varandra med respekt.
    För ett bröllop är ju bara en dag ett äktenskap är ju trots allt nåt som man vill ska vara ett helt liv.
    Och om man vet att man är känslig för vissa ämnen varför svara eller ens läsa de trådarna.Det är ju ingen som tvingar en att göra det.
    Jag tycker ju som dig att vi ska bemöta varandra här på forumet med respekt och även om man inte delar någons mening så kan man ju vara artig om man nu måste svara i en tråd man inte tycker om.

Jagsaja
    Jag håller med dig i allt du skrivit....
    Jag tycker att man spretar från ämnena väldigt mycket och det är ju inte så kul för TS som hade en genuin fråga om något.
    Och det här med att någon kommer på en kommentar och sen så späds den på av andra har jag tydligt märkt.Och någon
    som skriver typ "ja men TS kanske behöver en uppläxning". Varför måste man uppfostra varandra? Vi är väl alla vuxna på den här sajten eller???

LKU
    Tja folk verkar ha lite svårt för att inse att alla är olika och alla har olika idéer och uppfattningar om saker.
    Och att diskutera i vänlig ton har till och från varit svårt för väldigt många vilket är synd eftersom som du säger så handlar det ju om kärlek.

Få det gjort
    Visst behöver man inte var lyckig och snäll hela tiden men man kan bemöta folk med respekt och diskutera utan att
    man blir rosenrasande på varandra hela tiden!

Svar på tråden Sluta hacka på varandra!!!!