• Andie

Sluta hacka på varandra!!!!

Nu har jag suttit här och läst en mängd med trådar. Och min slutsats är att det finns väldigt många trångsynta och oförstående människor här på BT.
    Jag tycker att det är väldigt mycket folk som hackar på varandra och blir sura för att någon har en annorlunda åsikt.
    Detta gör mig nu så upprör att jag vill påpeka detta!
    Det är tråkigt att detta forum blivit så här(det har blivit mer på senare tid)för det är väl meningen att vi alla ska utbyta idéer med varandra och få insperation till våra stundande bröllop. Inte bli trackade för att ett litet stavfel uppstår eller att man vill tycker att det är ok med betalbar osv.

Det har nästan gått så långt att jag funderar på att överge denna site för att hitta ett trevligar forum att vara i.
    Och vart finns alla killar? Jag vet att tjejer kan bli så här när de flockas i mängd så jag efterlyser karlas deltagande i forumet!!!!

Nu undar jag om det är fler som har reagerat på detta? Och sen undrar jag vad vi kan göra för att göra forumet till en trevligare plats på internet? För vi vill väl ha fler meddlemar som kan dela med sig av det som de har att erbjuda!? För som ny deltagare så kanske man backar för att skriva pga stämningen som är i trådarna. Inte så kul att ge sig in i diskussioner när alla är negativ och elaka mot varandra då och då!

Så nu har jag skrivit vad jag tycker och ni kan bli upprörda över detta men det är som sagt inte kul att det hela tiden hackas på varandra här på forumet!

• Svar på tråden Sluta hacka på varandra!!!!
  • Lady o Lufsen

Jag tror också att vi är inne på samma linje och det kan lika gärna vara jag som krånglade till det du skrev!
    *jag tänder en fredspipa och bjuder på*

• La Paloma

Håller med Andie.....vissa inlägg svarar jag ej på då det blir krig ifall man skriver nåt som inte passar alla. Det är inte kul längre, ni som är på som värst kanske ska ta och lugna er lite, det ska ju trots allt vara roligt att vara inne på BT. Och du Andie.....om du "flyttar" så meddela mig vart.....

• Sister of the Night

*poff poff*

:) :D

• Andie

La Paloma
    Det är mest det att just idag så har det inte alls varit trevligt att vara inne på BT och därför funderar jag på att hitta någon annanstans att söka min insperation och utbyta tips och idéer. Och om jag hittar någon annanstans att vara kan jag meddela dig. ;)

• Andie

Lady o Lufsen
    Jag såg ditt svar till Sister och jag håller fullt med dig. Även om man nu inte håller med varandra hela tiden så bör man ju bemöta personer med respekt och inte glirigar och liknande som är nedvärderande osv.

• Andie

Nu läste jag en annan tråd som handlade om otrohet...
    Och folk börjar direkt tjuta om att den ligger "fel" osv.
    Den handlar om en relation av en sort så jag förstår inte varför den inte kan ligga bland relationer frågor?
    Visst detta forum är nichat till bröllops hållet men allt behöver dock inte handla om vilka blommor man har, vilken klänning man ska ha, hur dukningen ska vara. Det kan ju också handla om hur man ska hantera olika saker som dyker upp i ett äktenskap!
    För det känns som att de som redan har gift sig inte riktigt är välkommna här längre... De måste väl också få ventilera saker som dyker upp i äktenskapet.

För ett bröllop varar bara i en dag, ett äktenskap är ju meningen att hålla ett helt liv!

• esposa

Tycker den här tråden är bra och viktig och jag hoppas att det är många som läser den så därför hjälper jag till att puffa lite för den nu...

Jag håller helt med er om att BT är till för att få och ge tips/frågor/svar, utbyta erfarenheter och knyta kontakter och inte för att hacka eller se ner på varandra. Dock måste jag säga att jag inte har märkt av det ni skriver om. Jag har alltid blivit välbemött (känner igen måga av era alias för att ni hjälp och stöttat mig när jag kommit med diverse konstigt frågor och funderingar ) och har faktiskt inte läst något inlägg där det varit en elak eller fördömmande ton. Det är inte så att jag inte tror er utan är bara tacksam för att jag fått vara lyckligt ovetande om detta. För som relativt ny här på BT hade jag antagligen blivit bortskrämd om jag hamnat i en sån tråd och tänk vad mycket jag hade gått miste om då!!

Jag vill passa på att tacka alla underbara brudar som alltid ställer upp med råd och peppning - hade nog inte blivit något välplanerat bröllop för mn del utan er

• Lina brud -07

Har fått samma känsla fast inte i alla trådar som tur är.

Alla tycker olika det är bara att acceptera. Så skriv med respekt och utan att fördöma de andras åsikter!

Annars tycker jag att det är ett toppenforum som gett många tips och råd!

ha de bra allihopa! :)

• Snart_FruL

Jag kan hålla med om att många trådar spårar ur och att många är rent utsagt elaka mot andra.

Men jag tycker även att den som startar en tråd ska fundera lite på hur hon (eller han) uttrycker sina åsikter och frågor. Jag har sett lite många trådar där TS hoppar på alla som inte tycker likadant som denne själv.

Jag tror livet och forumet hade blivit mycket bättre om folk slutade ha sig själva som måttstock på hur andra ska vara, tänka, tycka och göra. Utan acceptera att vi alla är olika och att det måste vi var och en respektera.

Jag ska själv försöka tänka mig lite för, speciellt om det gäller ämnen som jag vet är känsliga för mig.

• Jagsaja

Jättebra tråd! Skulle ligga permanent på sida 1 tycker jag!

Ibland får jag intrycket att det bara är några kända namn som står för den hätska stämningen. Någon börjar med en saftig kommentar och andra spär på. Det kan vara på både gott och ont. Man ska inte behöva tåla vad som helst på nätet men man måste kunna säga ifrån med hyfs också! Allt som handlar om personangrepp, alla som inte accepterar åsiktsfrihet och folk som gör sig roliga eller är elaka på andras bekostnad tycker jag ska skärpa till sig en aning eller söka sig till debattforumet eller en annan sajt.

Jag tycker också det är tråkigt när trådarna förstörs av att någon tar över för att diskutera något helt annat. Det finns hundrals exempel där TS t ex skriver om en fotograf i någon stad och söker andra med erfarenheter. Efter 3 inlägg börjar de andra prata om klänningen som provades i lördags, om nya jobbet man sökt eller hur det gick med syrrans otrohet. Håll er till temat eller starta en ny tråd!

Annars tycker jag BT är en supersida där man kan hitta en massa nyttigt!

Svar på tråden Sluta hacka på varandra!!!!