tuth -
Om valborg, eller Sista april som dagen kallas i min värld - är infödd Uppsalabo... är en bra dag för bröllop eller inte beror nog på var man är.
Tänk på att catering och sånt eventuellt kan krångla eftersom det blir mitt i en storhelg. 2007 är det ju dessutom så att eftersom Sista april är en måndag så har man ju ledig från fredag kväll till tisdag kväll genom att bara ta ut en semesterdag. För alla har ju inte ledigt automatiskt på Sista april - vilket också kan påverka huruvida det är bra eller dåligt.
En bra sak i sammanhanget är att det inte krockar med någon kyrklig högtid. Sista april och 1 maj är ju högtidsdagar utanför kyrkans program, vilket jag tror kan underlätta jämfört med att gifta sig mitt i Kristi Himmelsfärdshelgen.
Kostnad för bröllopet - det blir vad man gör det till. Men kloka typer här på BT har konstaterat att bröllop ofta totalt springer lös på 1000 kr/gäst inklusive allt. Har man 60 gäster kostar det 60 000 om man räknar in klänning, mat, dryck och kringarr. Så det är ett riktmärke även om det går att påverka JÄTTEMYCKET själv!
För egen del hade vi 70 gäster och bröllopet kostade 63 000. Vi befann oss i en liten stad där det mesta är ganska billigt. Samma party med samma nivå på mat, lokal och dylikt hade nog gått lös på 90 000 om vi hade varit i närheten av nån storstad.