10 februari 2007... Vilka är vi??
Undrar vilka som ska gifta sig den 10 februari 2007, var och vilken tid? Hur långt har ni kommit? Hur ser era klänningar, skor, ringar ut?! Nyfiken,,,,gifter mig också den 10 februari....utomlands i snön.
KRAM
Undrar vilka som ska gifta sig den 10 februari 2007, var och vilken tid? Hur långt har ni kommit? Hur ser era klänningar, skor, ringar ut?! Nyfiken,,,,gifter mig också den 10 februari....utomlands i snön.
KRAM
Här kommer en till som gifter sig den 10é. Vi gifter oss i Millesgårdens trädgård, Stockholm.
De mesta är klart, det som återstår är att spika bordspaceringen och sen trycksaker som vigsel- och festprogram.
Jag gifter mig också den 10:e. Inte långt kvar nu. Vi har fixar det mesta:
* Kläder
* Lokal (bygdegård)
* Vigselförrättare (gifter oss borgerligt)
* Mat
* Dj
* Fotograf
* Blommor och dekorationer
* Festprogram
* Bordsplacering
* Bröllopsresa
Har kvar:
* Beställa tårta
* Köpa dryck
* Fixa internationellt körkort till bröllopsresan.
Vi träffade vår Dj igår. Var lite av en skräckupplevelse. Vi valde honom efter rekommendation av cateringföretaget. Och på telefon så verkade han jättetrevlig. Men när vi träffade honom... var ska jag börja... Positiv är att han verkar vara seriös och vill att bröllopet ska bli lyckat, men han hade synpunkter på det mesta tex så sa han: Vad synd att ni gifter er på vintern, annars så hade vi kunnat göra så här - Ehh Jaha... och vad synd att ni ska ha fest och vigsel i samma lokal och när han såg bordsplaceringen: Ska toastmaster sitta där, och köket är där - Ja, svarade jag och det går INTE att ändra på! (har lagt ner många timmar på att få till bordsplaceringen) Sen skulle han visa oss hur vi skulle skära upp tårtan och talade om för vår toastmaster att hon borde anteckna det han sa så att hon kom ihåg det efteråt.
Känns jättejobbigt! Det är mindre än två veckor kvar, vi hinner inte hitta nån ny Dj. Nån som har en åsikt?
*Gifter mig på en strand i Thailand vid solnedgången 10 feb.
*Klänning är uppsydd och färdig. Mer en festklänning än en brudklänning.Färgen låter fult men det är faktiskt snyggt den är gul/grön/beige.
*Underkläder köpta
*Gifter mig barfota. Men har ett par svarta sommar kilklacks-sandaletter ifall att...
*Ringarna hämtade för längesen. En slät guldring 4mm och en likadan guldring 3 mm med småstenar till hälften av ringen.
Stefans blivande:
Usch vilken mardrömskille...hade jag tyckt. Han är där för att spela musik eller???
Han kanske har spelat på fler bröllop och tycker att han KAN saker.
Vilken stjärna får jag ju säga mohahaha...:D
GretaG:
Jo han spelar ofta på bröllop och ville ge lite tips som han uttryckte det, men det känns inte så kul. Jag hoppas att han kan sina saker och inte sabbar hela bröllopet. Han var noga med att anteckna våra intressen och musiksmak och vilka gästerna var och vilken musik de gillar, så hoppas att det blir bra. Blir bara så lessen för vi har redan fått en del kommentarer från omgivningen om att vi har borgerligt bröllop och barnfritt och att det är på vintern. Är kanske lite extra känslig.
Stefans blivande:
Ja människor tycks alltid ha åsikter oavsett hur och var man gifter sig. Jag är oxå känslig men egentligen så ska man försöka att skaka av sig sånt. Vet hur svårt det är.
Jag tycker att det e oproffsigt av en dj att gå in o styra upp ett bröllop, han menar säkert väl, men ert bröllop är på ert vis o inte nån annans. Uuuääh hör själv hur uppjagad jag blir hihi. :D
Kanske avbryter TS här men är lite nyfiken.
Hur kommer det sig att ni valde just 10 feb? Ngn särskild anledning?
För oss passade det bra i samband med semester. Tänkte ta 14 feb för då har vi varit ihop i 5,5 år. Men 14 feb verkade lite för kommersiellt för oss. Så då bidde det 10 feb.
GretaG
Känns skönt att få skriva av sig lite. Har lugnat mig lite nu och kan nästan skratta lite åt det. Det är väl sånt här som man har roligt åt om några år, den knäppa dj:n som gjorde bruden helhispig. Nej ska ta och fokusera på når annat nu, vi ska träffa fotografen på söndag och hämta min klänning på lördag. Hoppas att det går bättre!
Hejsan alla som gifter sig den 10 febuari
här är en till inte långt kvar nu!!!
Har precis varit å hämtat en tårta som vi ska provsmaka, hoppas den e god!!!
Jag är färdig med allt annars å väntar bara på D dagen längtar :)
Vi gifter oss den 10:e för att det är vår 6års dag. Vi hade aldrig tankarn apå vinterbröllop men så inföll läglig nog den 10:e på en lördag o vi slog till hihi
Stefans blivande - kan inte låta bli...men hoppas du får några goa tips från fotografen oxå...:D Solly kunde bara inte...
Skönt att du kan skratta åt dj:n nu, jag hade nog reagereat som du...men det blir ju roliga detaljer att garva åt när allt e över (förhoppningsvis)