• brudis jo

10 februari 2007... Vilka är vi??

Undrar vilka som ska gifta sig den 10 februari 2007, var och vilken tid? Hur långt har ni kommit? Hur ser era klänningar, skor, ringar ut?! Nyfiken,,,,gifter mig också den 10 februari....utomlands i snön.

KRAM

• Svar på tråden 10 februari 2007... Vilka är vi??
  • ankob

Hejsan, va kul med en like.
    Vi gifter oss också den 10 feb 2007.
    Vad gifter ni er? Hur långt har du planerat?

• brudis jo

Hej igen
    vi gifter oss i slovenien, ska kombinera med skidåkning.... själv då? jag har köpt klänning, skor underkläder, bokat det mesta dock kvar DJ och fotograf. Hur går det för dig... min blivande har inte hittat kläder än heller.... oops

• GretaG

Jag gifter mig oxå den 10 feb.

Gifter mig i Borsthusens kapell i Landskrona. Festen ska vi ha på pumphuset.

Vi har fixat det mesta. Planerna håller sig flytande men detaljer som ska fin justeras.

• GretaG

hallå...hur går det med planeringen??

6 veckor kvar nu...

• frökenN

Jag gifter mig också 10:e februari! Inte långt kvar nu... Vi gifter oss i Smygehamn, liten söt kyrka.

Allt är färdigt utom vigsel- och festprogram. Sedan ska vi prata med lite folk också och dubbelkolla så att allt är bokat. Musiken till festen är inte riktigt klar heller, men på god väg.

Vi håller på och packar alla bröllopssaker i flyttkartonger så att allt är samlat. Fram tills nu har de varit utspridda i hela lägenheten.

• GretaG

FrökenN - låter som ni har stenkoll på läget.
    Nä det är minsann inte långt kvar.
    Vi har vigselprgrammet klart, vi ska bara träffa prästen o gå igenom så att ordning o så blir godkänt. Festprogrammet är nääästan klart.
    Var o provade klänningen. Den börjar ta form. Min blivande svärmor syr den. Hon e verkligen grym. Ah jag blev så förälskad.

Förresten, jag gifter mig i Borstahusens kapell i Landskrona. Ett mkt litet kapell.
    festen har vi på restaurang.

• brudis jo

Vad är ett festprogram? Nu är det inte långt kvar.... det är så mycket att dubbelkolla känner jag... hade också tänkt att skriva en rad om varje gäst, men det tar ju jätte lång tid, vet inte om jag orkar vara så ambitiös... Hur ligger ni till i planeringgen.. Vi åker till Slovenien den 7 feb och har då 2 dagar på oss innan gästerna anländer... börjar bli lite nervös nu, och klänningen har inte kommit än och min m2b har inte köpt frack än... oops...

KRAM

• frökenN

brudis jo:
    Spännande att gifta sig utomlands!
    Varför har inte din klänning kommit än? Har du beställt den? Ett festprogram är helt enkelt ett häfte där man brukar varva "roligheter" med information om kvällen, till exempel bordsplacering och meny. Många har med texter till allsång, lite roliga saker om äktenskapet, kanske beskrivningar av brudparet etc etc. Vi gör festprogrammet lite som ett minne för gästerna att ta med sig hem, det blir rätt så tjockt, och jag tror inte att någon sitter och läser allt under middagen. Om folk sitter och läser så, så är det ju en misslyckad fest...

Jag tror att jag har koll på allt som ska ordnas nu, men hela tiden kommer man ju på nya saker... Tur att min M2b är den som ringer och bokar allt! Han gör ett enormt jobb. Jag sitter mest och pysslar och förbereder för festen... Längtar, längtar, längtar!!!

• vinter007

Här har ni en till som gifter sig 10 feb! :)

Jag har ganska mycket kvar att göra. Klänningen bör komma i veckan (hoppas jag, hoppas även den passar för jag har beställt den från Kina), hans kläder måste vi hitta, vigselförättare och en hel del annat. Känner mig himla stressad...

• GretaG

hallå tjejer!

Hur går det?? Nu e det inte många dagar kvar!
    Hur mår ni? Vad har ni kvar att fixa?

Svar på tråden 10 februari 2007... Vilka är vi??