• Polacad

Clinique eller Biotherm?

Hej! Jag behöver er råd. Jag funderar på att börja använda en av dessa märke, men jag är inte säker vilken som är bäst. Har ni några erfarenheter eller förslag? Finns det andra märke som jag kan använda när det gäller ansiktsvård? Tack!

• Svar på tråden Clinique eller Biotherm?
  • Polacad

Modestie: Min hudtyp är blandad med fet näsa och panna och torra ställe runt munnen...Dermatologen undvek rekomendera ett märke. Istället sa hon att jag borde leta efter produkter utan alkohol och med plantextrakter (salvia, camomille, aloe vera). Hon rekommenderade hemgjorda masker med ägg för feta ställen och gurka, honung och grönt te för de torra. Jad gjorde det för ett tag, med det blev ganska kladdig och jag tappade tålamoden...

cricri: Tack för dina förslag. Jag visste inte att dessa märke fanns. Jag har kollat lite på webbsidorna och det verkar som de satsar mest på naturprodukter vilket är bra.

• cricri

då verkar Rosen Serien det som du är ute efter för produkterna inehåller minst alkohol (om överhuvudtaget) av alla märken då Rosen Serien har en aloe vera basis och inte en vatten basis som det brukar vara. Då för du allt doktorn har rekommenderat på köpet!

• Miss Em

Skulle nog inte rekomendera Clinique.

Gar pa regelbundna ansikts behandlingar och oftast sa ar de starkt negativa mot clinique. Min hud blev katastrof nar jag provade det och det var darfor jag borjade ga pa ansiktsbehandlingar. Tydligen innehaller det starka kemikalier.

Jag har ett helt nytt Clinique sett sittande hemma jag fick i present som jag inte anvant. Ansiktsvattnet luktar aceton och en salong jag gick pa hade lyckats att ta bort nagelack med det.....Lite skrammande faktiskt.

• Höstbrud_07

Miss Em, jag har precis samma erfarenheter som du när det gäller Clinique!

Jag använder i vanliga fall Biotherm (gröna serien för normal till blandad hud) och tycker att det fungerar jättebra! Men så fick jag för mig att jag skulle prova Clinique och det skulle jag INTE ha gjort för helt plötsligt fick jag massor med problem. Både finnar och torr och fnasig hud på samma ställe?! Speciellt tror jag att det berodde på det aceton-doftande ansiktsvattnet...

• Miss Em

Höstbrud_07,

Precis sa blev jag! Sa uttorkad att huden blev fet och massa finnar. En salong jag gick till sa att manga av cliniques "kemikalier" ochsa anvandes i bekampningsmedel och motorolja. *hua*

• Sara.80

Alla har ju olika hud och behov men för mig funkar Biotherm superbra. Jag använder rätt mycket av deras hudvård, men också en del make up.

Jag använder den gröna Aquasource-serien men har även en del andra saker, som deo och kroppslotion. De är fräscha i konstistensen, luktar gott och funkar jättebra för min hud.

• Höstbrud_07

Ja, det är precis den serien jag också har använt innan, och som jag nu kommer att gå tillbaka till. Kan verkligen rekommendera den!

• Polacad

Men ACO:s produkter då? Det finns flera erbjudande på Apoteket man kan välja ifrån. Det finns till och med en serie med olivextrakt. Är den bättre än den som finns på Åhlens?

• Modestie

Aha, ja då går ju Clinique fetbort

Då är det hälsokostbutiken du ska bege dig till. Tror du ska behandla huden mer som torr än fet, även om du har feta ställen också. Iofs kan du "punktbehandla" ansiktet. Lägg t ex lermask på de feta områdena och fuktmask på de torra. Men fuktmask funkar alltid på hela ansiktet.

Yvonne Ryding har faktiskt helt okej produkter. Tycker sbolut du kan prova dem. Strunta i Apotekets olivaserie och Åhlens Olivaserie. De serierna innehåller typ 99.9 procent kemikalier och mineraloljor och så liiiite olivolja till det. På hälsokostbutik kan du får mer "natur" och mindre kemikalier. Bra märken förutom de andra nämnt är Weleda och Dr Hauschka samt Anne Marie Börlind

Lycka till!

• bengal

Detta ämne är jag välbevandrad i..jag har provat ett 20-25´tal olika märken billiga som snor dyra och jag kan starkt rekommendera ett märke som hter Dermalogica! Jag är 28 år och har sen tonåren haft problem hud med torra områden och finnar!! Så kallad T-zon. Jga har prövat alllt! ansiktebehandlingar av olika slag, vitamin tilskott, utomhusluft olika tvättprodukter och krämer och det var inte förrens jag fann Dermalogica som det blev bra. Jag vet hur det är att ständigt ha problem och jag tror inte att folk som inte vet hur det känns kan sätta sej in i situationen.

• bengal

Ja och det största misstaget man kan gör är att använda för starka produkter. Då blir dfet bara ännu värre. Huden behöver fukt och åter fukt även om den är fet.

Svar på tråden Clinique eller Biotherm?