• Polacad

Clinique eller Biotherm?

Hej! Jag behöver er råd. Jag funderar på att börja använda en av dessa märke, men jag är inte säker vilken som är bäst. Har ni några erfarenheter eller förslag? Finns det andra märke som jag kan använda när det gäller ansiktsvård? Tack!

• Svar på tråden Clinique eller Biotherm?
  • ~~Dark Angel~~

Jag har bara provat Biotherm och tycker att de produkterna är supergoa. De luktar fräscht och känns sköna.

• Juni07

Jag använder Biotherm genomgående och tycker de är outstanding, men det är många faktorer som spelar in så det bästa är nog att fråga nån som kan(i nån butik) som kan avgöra hudtyp mm...det finns ju hur många märken som helst annars att välja mellan.

• 18aug07

Biotherm är kanon tycker jag!

• kackelmaja

Anvander bada och gillar bada! Biothermes produkter kan vara lite val starkt parfymerade ibland, medan Cliniques inte doftar alls (kan ju vara lite trist axa). Jag har lite olika favoriter fran bada markena sa varierar mellan bada.
    Fast om planboken tillat sa ar mitt favoritmarke vad galler ansiktsvard La Prairie..

• AdoreMe

Polacad: Det är två märken som är ganska populära båda två, trots att dom är ganska olika i utformningen när Clinique är ett märke som inte direkt förändras i utformningen utan är ganska klassisk, medan Biotherm är ett yngre märke i den bemärkelsen att det lockar många yngre :) Men båda brukar vara bra och det är antagligen mer en smaksak vad som man tycker bäst om! *Ler vänligt* Har du provat något av dom överhuvudtaget ?

• Bröllop juni

clinique är toppen om man har allergi, har själv fått dem rekommenderade, och tycker att de är super.
    Kanske därför de inte doftar så mycket...

/L8

• Polacad

Tack alla för era svar! Det känns som Biotherm har fått mest röster hitills. Själv har jag använt Clinique under en kortare period, då min hud var riktigt torr. Det blev bättre snabbt men jag fortsatt inte använda den. Huden blev lite för fet och glansig...Som några av er tycker jag också att det är sååå svårt att hitta rätt kräm. Det är löjligt att börja köpa alla märken tills man hittar rätt. Samtidigt tar det tid att få några resultat alls innan man kan säga om den funkar eller inte. Jaaa...Hur ska vi göra då? Vi kanske väljer ett tredje märke att prata om: Yvonne Ryding. Har ni hört talas om den? Den tillverkas i Sverige och priserna ligger på 200-300kr. Är det någon som har använt produkterna?

• Polacad

Ja...Jag har glömt säga att jar har också testat min hudtyp hos en dermatolog som rekomenderade vilka kräm som skulle passa bäst för mig. Hon sa att skillnaden mellan olika krämer egentligen är ganska små. Hom sa att nuförtiden betalar man mer för namnet som stå på förpackningen än för något magiskt innehåll...!!!! Ni förstår varför det inte blev enklare för mig att välja rätt kräm...

• Modestie

Polacad: Vilken hudtyp har du och vad rekommenderade dermatologen för märke/produkter? Har själv trasslig hy och tycker absolut inte t ex Dermalogica och Nivea funkar lika bra på mig, dyrare märken är ofta lite bättre, Biotherm är t ex bra, Clinique har jag inte provat

• cricri

Polacad, därför borde du använda något riktigt bra där man inte betalar mest för förpackningen eller kampanjen.

Jag har hittat de rätta efter åratal: Rosen Serien och Weleda. Rosen Serien är tillverkat i Sverige med ekologiska råvaror och efter biokosmetiskta principer. Inga fler skumma ingredienser alltså:

www.rosenserien.se
    www.weleda.se

Om du har torr hy (som jag) rekommenderar jag dig varmt en bra ansiktsrengöringen. Själv tycker jag Angels on Bare Skin från www.lush.se är den bästa i världen!!

Hoppas du hittar tillbaka till en bra hy!

Svar på tråden Clinique eller Biotherm?