Inlägg från: pickolina |Visa alla inlägg
  • pickolina

Ta hål i öronen på min 5åriga dotter

Annars kan man ju välja att sätta en ring i piercingen istället...som inte behöver bytas ut... ;)

Lite OT..

Alla får ju självklart göra sina egna val. Jag kommer inte låta mitt barn ta hål i öronen förrän barnet har åldern inne och får stå för det själv. Jag var 3år när jag fick mina första hål..sedan fyllde jag på med fler hål genom åren + en piercing i naveln... Trist att man inte kan "ångra" sig och få dem ogjorda... För de kommer alltid att synas och de kommer aldrig att växa igen helt, utan måste "tömmas" på skräp då och då (som finnar) för att inte bli inflammerade.... :(

• pickolina

Joli-07
    Fast nu var det väl ändå du som var moraltanten... Alla trådar lever ju sitt eget liv och diskussionerna får ofta alla möjliga vändningar... Är det något fel i det???

• pickolina

blivandefruandersson08
    Det blir nog bra. Som sagt, det är ju DITT beslut och ingen annans.

Jag skulle själv inte göra det, men det är ju för att jag själv önskar att jag inte hade gjort det..av helt personliga skäl alltså...

Jag tror inte att det är något som är farligt på något sätt.. Jag själv var ju typ 3år när jag fick mina första hål och det gick alldeles utmärkt.. Och om jag nu i vuxen ålder hade velat ha hål i öronen så hade det ju inte varit något jag tänkt på ens...

Kan ju säga att alla mina hål är tagna med pistol..utan några som helst problem... Förutom när jag tog flera hål samtidigt, väldigt tätt inpå varandra..den gången fick jag problem och lät dem växa igen.. Men de andra hålen hade jag inga som helst problem med... Jag har även en piercing och jag kan inte påstå att det var någon skillnad varken att göra hålet, i läktid eller hur hålet ser ut eller känns nu i efterhand... Så man dör knappast av att ta hål med pistol... :)

• pickolina

När jag tog hål senast så anv dem ett plastörhänge, allergifritt eller vad det nu kallas... Det har jag sparat, för jag anv det ibland när jag velat öppna upp mina gamla hål igen...för de växer aldrig igen helt, men delvis...och då är det sylvassa örhänget perfa!.. Men jag skulle aldrig göra hål på egen hand.. Huah... Nej i dagens läge skulle jag nog gå till en piercare..mest för att de jobbar med det och jag skulle lita mer på att placeringen blir bra osv än hos en frisör som gör det med pistol som extrainkomst.

Svar på tråden Ta hål i öronen på min 5åriga dotter