Kuvertavgift...
Vi tänkte anordna "kuvertbröllop", vad är rimlig summa?
Cateringfirma som fixar mat och servering.
Endast vuxna på festen...
Vi tänkte anordna "kuvertbröllop", vad är rimlig summa?
Cateringfirma som fixar mat och servering.
Endast vuxna på festen...
Hej
För det först har det varit väldigt mycet snack om att man är emot kuvert avgift.
Alla vill inte ha present för de har redan det de behöver och vill inte ha fle kaffe kokare.
Vi har själva sagt att vi vill inte ha presenter men på samma sett tänker jag inte bestämma en summa och säga hur mycket ska folk ge mig.
Alla har inte råd att ge 250 el mer.
I vårt fall är det så att man bestämmer själv och 50 kr för någon kan bli lika som 500 för någon annan.
Detta är min personliga åsikt.
Jag själv ger alltid present i pengar.
Ett par bekanta har satt sin kuvertavgift till 700 kr, är det verkligen rimligt? Visst är det frivilligt att gå men det känns som man blir utsorterad om man nu inte kan lägga 1400 kr på att få äta på deras bröllop.
nemifreak
700/person är sjukt mycket tycker jag.
håller med Lucia05.
men om man ska säga ett belopp som låter någerlunda ok så 200/person.
nemifreak
700/person lär ju täcka hela deras bröllop. ska de inte betala något själva?
vad är det för middag som kostar 700 per person?
De har hyrt en bygdegård och tagit in catering så jag antar att det är riktigt fin catering då.
Man kanske kan höra om man kan få köpa loss kaffet för en 50-lapp så man kan vara med en stund i alla fall ;)
nemifreak
men det är väll ändå inte gästerna som ska betala dyr för att de vill ha ett dyr och lyxig fest?
som sagt min åsikt att har man inte råd till att ha något tyr ska man inte ha det eller så får man vänta tills man har råd.
jamtlandstaus: kan ni inte göra så att ni i stället för pressenter önskar er gåvor(pengar) på så sätt så löser ni ju detta med "kuvertavgift". Och vill någon köpa er en pressent så får väll han/hon göra det, de flesta borde ju tycka att det är bra att ge en gåva, då slipper de ju fundera på pressenter...
TS vi hade väldigt lika nick
när, var hur gifter ni er?
Är det mig du frågar?
Vi var på ett kuvertbröllop i somras och summan var 200 kr/pers. I inbjudan skrev brudparet att de undanbad sig presenter. Inget problem alls.