Anonym nummer 2 - Jag tycker inte heller att alla måste tycka lika eller ens att alla måste förstå varann. :) Men TROTS det så blir jag helt ställd och skulle så gärna vilja försöka förstå...
För mig är det så FEL med otrohet! Och att man levt ihop i 150 år och har en miljon ungar och har upplevt flera dödsfall inom familjen, gått igenom sjukdomar och ett antal missfall anser jag inte gör otrohet mera förlåtligt... Jag tycker nog nästan att det blir ännu mera Oförlåtligt då.
Jag vet att många tar lätt på trohet och det får ju stå för dem, men för mig ÄR det verkligen hemskt och det största svek man kan göra mot varann.
Anonym nummer 2 ? Du säger ju fortfarande att du skulle tycka att det var acceptabelt att din man sätter på kvinnor bäst han vill? ? Men om det hände någon gång är det en annan sak!? ? och så länge du inte vet om det så tycker du att det är okej? Och så länge du inget vet... så innebär det ju även att han kan ha hur många som helst vid sidan om?
För mig handlar också äktenskapet om såååå mycket mer än sexuell trohet, MEN sexuell och emotionell trohet är viktigt ändå, precis lika viktigt som t.ex. respekt, ärlighet, vänskap, öppenhet etc...
Men, men... så länge vi alla är nöjda och lyckliga och har hittat en partner med samma livssyn så får vi väl leva som vi vill... Trots att det finns de som inte förstår oss! ;)