Inlägg från: Hemligt ( fast inte längre) |Visa alla inlägg
  • Hemligt ( fast inte längre)

    Hur långt innan har man svensexa/möhippa?

    Så här gjorde vi när vi planerade möhippa för min bästis... hon bor i Stockholm och vi andra på västkusten.
    Vi träffades en dag ett par månader innan vigseln för att spåna lite ideér och ev datum. Vi hade telefonkontakt och mailkontakt efter detta. Jag tog på mig att boka aktiviteterna och se till att det skickades ut ett infoblad/inbjudan till dom som kunde tänkas vara med.
    Lite planering allt eftersom blev det men två veckor innan möhippan så träffades vi igen för att göra upp dom sista detaljerna.
    Eftersom bruden bor i stockholm och vi på andra sidan sverige så var det lite pyssel med hur vi skulle få "hem" henne. Vi löste det så att vi bokade en tågbiljett i hennes namn och skickade den till hennes adress fast vi betalade givetvis. Detta gjorde vi ett par veckor innan för att hon skulle kunna lösa det praktiska med dagis och skola osv.
    Möhippan gick av stapeln 3 veckor innan vigseln.

    Man måste ju inte träffas och planera men det blir mycket roligare då för själva planeringen är ju en del av det roliga

    Ang. det med vilket datum man ska välja så gjorde vi som så att vi bokade ett par datum preliminärt och bestämde sen datum utefter hur det gick med aktiviteterna. Vi kollade givetvis med oss dom närmaste kompisarna så att alla vi kunde men vi brydde oss inte om att kolla med alla om datum, helt omöjligt att få 15-20 personer att kunna samma helg... dom som kunde dom kunde... men vi gav iaf alla gott om tid att kunna byta bort om man jobbade osv.

Svar på tråden Hur långt innan har man svensexa/möhippa?