• vill_vill_vill

Jag vill men han gillar inte ha ring. Vad ska jag göra?

Hejsan.
    Jag har ett problem. Jag vill jätte gjärna förlova mig, men min kille vill inte ha ring på sig! han hatar smycke! jag är jätte lessen över detta. Tänkte se om det fanns någon mera här med samma problem som mig? eller någon kanske ha en bra idé på en lösning??? Tack på förhand! /Johanna!

• Svar på tråden Jag vill men han gillar inte ha ring. Vad ska jag göra?
  • fes

Jag säger som ovan. Visa honom titanringar. De är manliga men samtidigt lätta att bära.

www.titanringar.com/

Vi valde vitguldsringar för han hade redan varit förlovad och då ville båda att de skulle väga lite
    Lycka till !
    Kram

• Lucia05

Är inte känslan det viktigaste? Huvudsaken är väl att ni vet att ni hör ihop?

• Pomodoro

Vill han verkligen forlova sig? Jag vill inte orsaka dalig stammning, men det kanske finns en djupare anledning till att han inte vill bara en forlovningsring an att han bara ar emot smycken. Han kanske inte kanner sig redo for ett sa stort steg an sa lange?

• jocelyn

Min kille älskar sin titanring så mycket att han sover med den på! Han var ganska skeptisk tidigare pga att smycken inte direkt passar på honom men nu är han helt såld. Vi har helt plana ringar "utan krusiduller" i 4 resp 6 mm bredd. Snyggt och enkelt. Köpte på den butik som det länkas till här ovan!

• NuÄrDetDags

Min m2b har inte heller en förlovningsring, han tyckte det lät jätte konstigt när jag berättade att i Sverige har även mannen en ring.
    Att det just nu bara är jag som har ring stör mig inte alls - så länge han sätter på sig vigselringen när vi har gift oss.

Som någon sa, om det är så viktigt för dig men han inte vill ha ringen på fingret kanske en kedja går bra, eller något annat (ett armband?).
    Vi har också förlovningstatueringar, men det är ju inte allas smak precis... Annars vor det kanske en idé att märka, äh, smycka honom.

• Lins

Det var min sambo som föreslog att vi skulle förlova oss och i början ville han inte heller bära ringen. Han är ingen smyckesmänniska, men nu bär han ringen jämt. Mer än mig till och med! Han valde en väldigt smal ring, 3mm och jag har en bredare ring på 7 mm.
    Din sambo kanske kan kompromissa lite?
    Lycka till!

• filosofi

Min fästman ville inte heller ha ring, hatade verkligen ringar, kunde ha långalånga utlägg om hur fult det är med ring och hur obekvämt det är osv osv. Jag fick verkligen lägga energi på att berätta varför jag tycker att man ska ha ring, varför man ska förlova sig, varför man ska gifta sig osv. Jag fick ge honom tid helt enkelt, tid att tänka över det där med att ha ring, och tid att tänka över varför man ska gifta sig. Till slut kom han fram till att det är något fint att förlova sig och gifta sig, att visa hela världen att man har bestämt sig för varandra. Ringen är ett sätt att visa att man älskar varandra och vill berätta det...

Jag tror att bara tanken på en ring i rött guld gav honom utslag. Men som tur var ville inte jag heller ha en ring i rött guld. Vi tittade på titanringar och på ringar i silver och i vitt guld men beslutade oss till sist för enkla ringar i kirurgiskt stål. De är jättefina och man kan få dem med eller utan briljanter.

Lycka till med din ringrädda pojkvän! Tänk på att har man med barn och djur och män att göra så får man vara lite listig, inte tjata utan lägga fram saker och ting på ett sätt som gör att de till slut tror att det är deras egen idé...

• filosofi

PS, glömde säga att han idag bär sin ring hela tiden, och med stolthet!

• Zozo

TS.. min man avskyr ocksa smycken (han har inte ens klocka) sa vi hoppade över det formella med förlovning och när vi gifte oss bytte vi ringar och jag har min för det mesta men han har bara sin till fint.. Spelar det roll egentligen? Det var fragan jag ställde mig, och kom fram till att äktenskapet inte sitter i ringen. Jag har inget behov av ngn symbol som "visar" att han är gift. Det viktiga är att vi vill vara gifta sas. Jag har min ring för att den är enkel och vacker och jag bär alltid ring i vilket fall som helst...

Fundera pa saken och om hur viktigt det är för dig. Ni kan vara förlovade med en ring, utan ring eller med fyra ringar om ni sa vill!

• Forsfors

Kan han inte har ringen i en kedja runt halsen då?

Jag vet annars några som förlovat sig med tatueringar (inte med namn utan med bilder)

• Zozo

Mmmm.. det pratas mycket om att han "borde kompromissa" ovan.. men TS kanske ocksa borde kompromissa!? Säger som Lucia ovan, det är ju känslan som är det viktiga! Inte att "ringmärka"...

• Sanna76

Min sambo var inte heller förtjust i att bära ring till en början. Tyckte det såg jätteknas ut och kändes jobbigt, men nu har han ju vant sig och tycker inte det är några problem längre.

Det verkar som de flesta män inte är "smyckesmänniskor", men för sina älsklingar och kärleken "offrar" de sig och visar sig gilla ringen efter ett tag!

• Filmjölk

Min man ville absolut inte ha en ring, och varför skulle jag försöka övertala honom.
    Jag ville bara ha en ring, kombinerad vigsel och förlovnings ring.
    Men för oss är det mindre viktigt att visa oss som gifta/förlovade. Vi vet ju vad det betyder för oss.

• Zozo

Filmjolk.. precis samma här! Men jag kan ju erkänna att jag tyckte det var knasigt att inte ha ring efter att ha gift sig först, men sedan, som med sa mycket annat, tog jag mig en funderare och kom fram till att jag än en gang var fast i ett "sa brukar man" eller "sa har det alltid varit" beteende som eg inte hade nagon betydelse alls.

Mitt rad är att fundera pa om det verkligen är viktigt för DIG att han bär ring (för om jag fattat rätt sa har han inget emot att DU gör det?!) .. och när du skriver om att bära ring "för att visa att han är upptagen" sa tänk bara pa att ringen i sig inte är nagot hinder alls vares sig för attacker fran tjejer utifran eller hans eget beteende. Det kan bara han styra över, och inte ringen. Bara sagt som en parentes, för jag hör manga som tror att ringen är nagonslags skydd...

• vill_vill_vill

hejsan. Nu har han äntligen sakt att han kan tänka sig förlovning och ring. men han har väldig nickel allergi så måste hitta en ring som inte inehåller nickel. Någon som har bra förslag??? tack för alla fina och värdefulla svar!

• jocelyn

Titan är väldigt snälla mot huden! Vad jag vet innehåller de inte nickel alls! Min m2b har liksom jag lätt att få eksem på händerna så vi oroade oss bägge två först men känner oss helnöjda med ringarna nu, de retar inte huden alls. :)

Svar på tråden Jag vill men han gillar inte ha ring. Vad ska jag göra?