Min fästman ville inte heller ha ring, hatade verkligen ringar, kunde ha långalånga utlägg om hur fult det är med ring och hur obekvämt det är osv osv. Jag fick verkligen lägga energi på att berätta varför jag tycker att man ska ha ring, varför man ska förlova sig, varför man ska gifta sig osv. Jag fick ge honom tid helt enkelt, tid att tänka över det där med att ha ring, och tid att tänka över varför man ska gifta sig. Till slut kom han fram till att det är något fint att förlova sig och gifta sig, att visa hela världen att man har bestämt sig för varandra. Ringen är ett sätt att visa att man älskar varandra och vill berätta det...
Jag tror att bara tanken på en ring i rött guld gav honom utslag. Men som tur var ville inte jag heller ha en ring i rött guld. Vi tittade på titanringar och på ringar i silver och i vitt guld men beslutade oss till sist för enkla ringar i kirurgiskt stål. De är jättefina och man kan få dem med eller utan briljanter.
Lycka till med din ringrädda pojkvän! Tänk på att har man med barn och djur och män att göra så får man vara lite listig, inte tjata utan lägga fram saker och ting på ett sätt som gör att de till slut tror att det är deras egen idé...