• vill_vill_vill

Jag vill men han gillar inte ha ring. Vad ska jag göra?

Hejsan.
    Jag har ett problem. Jag vill jätte gjärna förlova mig, men min kille vill inte ha ring på sig! han hatar smycke! jag är jätte lessen över detta. Tänkte se om det fanns någon mera här med samma problem som mig? eller någon kanske ha en bra idé på en lösning??? Tack på förhand! /Johanna!

• Svar på tråden Jag vill men han gillar inte ha ring. Vad ska jag göra?
  • vixen not a tramp

Ni kan väl förlova er på polskt vis, dvs du har ring men inte han. Så gör man tydligen där, och varför inte? Det är ju inte kul att tvingas köpa något som man inte kommer använda...

• Charlotte-Ask

Förstår ditt problem, jag personligen hade aldrig kunnat tänka mig min förlovning utan en ring, nu fick jag ju det som tur är! Jag vet en kompis till mig som inte ville ha ring, dom förlovade sig m klockor istället, inte så kul kanske men det var deras lösning!
    Kan inte din kille tänka sig att bära ringen i en kedja runt halsen heller??

• Miss Summers

Min kille var inte heller så förtjust i att ha ring/smycken men förlovningeringen är inget problem för honom.
    Han lånade en ring av mig och liksom "provkörde" den på fingret ett par kvällar sen var det inga problem =)

• vixen not a tramp

Annars kan man som någon föreslagit gravera en bricka som man bär i en kedja runt halsen. Personligen gillar inte jag ringar tänkta för fingrar, någon annan stans, än på just fingret.

• Miss Cykel

Min m2b var också lite motsträvig och ovan först. Men efter bara ett par dagar med ringen så blev han helförtjust i den. Numera vägrar han att ta den av sig, om det så bara är för några sekunder. Jag gillar att kika inne i den, men han vill inte ta av den! Lite mysigt. :)

• malle_1

Min kille var lite tveksam men blev helförtjust sin titanring som är så lätt at den knappt känns på fingret och dessutom snygg och lite rundad inuti så att den är skön.

• MissRut

Även i USA är det bara tjejen som har förlovningsring. Oftast med ett par diamanter i... :)

• vill_vill_vill

Tack för alla svaren :) Jag sitter här och försöker hitta alternativ! men jag vet inte hur jag ska göra,. För mig känns det viktigt att bägge bär ring för att visa man är upptagen om ni fattar vad jag menar. Men suck han vill inte bära ring =(

• Pomodoro

Alltsa, kan han inte "offra sig" lite for er karleks skull? Det ar ju inte sa att han skall ha en guldring med diamanter, utan en enkel forlovningsring.
    Lat honom prova nagra olika sa kanske han tanker om.
    Lycka till

• vixen not a tramp

vill_vill_vill
    Så du vill märka honom?

Svar på tråden Jag vill men han gillar inte ha ring. Vad ska jag göra?