• Lady o Lufsen
    Äldre 11 Nov 00:24
    25009 visningar
    238 svar
    238
    25009

    Nattzvammeltråden!!!

    Härmed inviger jag en tråd för alla nattugglor!

    Ämnet är helt fritt men vad jag rekomenderar är att samtliga talare håller koll på antal inloggade människor...

    För tillfället är det dryga 900 personer inloggade...

    Diskutera fritt! Men var hövliga mot varandra...

  • Svar på tråden Nattzvammeltråden!!!
  • Helene­li
    Äldre 9 Jan 02:26
    #0

    Frukost? Hm... om jag alls äter det så är det mackor och te/juice/o'boy... äter frukost max 4 dagar i veckan.

    Jag älskar "tråkiga spel" som min käre sambo kallar dem... Patienser och tetris och sånt... :D

  • TigerL­inn
    Äldre 9 Jan 02:26
    #0

    Lisabet
    jag skäms inte men vill inte att folk ska börja diskutera vissa saker å jag låter de vara osakgt.. jag vet varför ja e stor å de vet min m2b oxå å han accepterar de...

  • Cezi
    Äldre 9 Jan 02:29
    #0

    Ok, låter ju bra, ja skräpmat är ju så lätt, man slipper laga mat och det är bekvämt, men inte i längden...

    Vi ska handla snart och då hade jag tänkt köpa mycket rotfrukter och grönsaker och frukt, torkad frukt (utan socker), typ ett sånt bord som de lägger upp i "Du är vad du äter". Och jag får hoppas att jag har fantasi nog till att göra rätter som blir en måltid..
    Men tyvärr är jag allergisk mot vissa saker...men men, jag har ju levt med det så länge...många av de recepten som finns i den här MåBra tidningen innehåller tomat och de e ju mycket smak i det som gör rätten...vi får se, kanske går bra utan...

    Ang den andra vikttråden som finns så höll jag på att smälla av när de visade ett recept där på en måltid med surkål, tänkte att det inte passade in i en vikttråd, koppar receptet så får ni se

  • TigerL­inn
    Äldre 9 Jan 02:30
    #0

    Cezi jopp att föröska sluta med skrämt men är inte lätt men att dra ner på den är lättare.. :D

  • Cezi
    Äldre 9 Jan 02:34
    #0

    Jag spelar World of Warcraft...lite mer avancerat än tetris...fast jag gillar det med...

    user.tninet.se/~htj684n/personlig/yatzy/

    Ok skippa mackan och ät lite havregröt med några bitar torkad persika, linfrön/solrosfrön hackade nötter och lättmjölk :) juice är ok de ju vitaminer

  • TigerL­inn
    Äldre 9 Jan 02:35
    #0

    nä tjejer dags för sängen kanske ses i mgn kväll/natt kram på er natti

  • Cezi
    Äldre 9 Jan 02:36
    #0

    Här kommer receptet från andra vikttråden :

    Choucroute garni (Surkål på husmors vis, Alsace) 3-6 portioner:

    1 gul lök
    2 msk gåsflott
    1 kg färsk surkål
    2 dl torrt, vitt vin från Alsace
    1 syrligt äpple
    12 enbär
    ca 1 liter köttbuljong eller sky
    250 g rökt sidfläsk
    2 cl Kirsch eller annat brännvin
    ½ kg potatis
    3 färdiga kasslerkotletter
    3 korvar, starkt kryddiga
    salt, nymalen peppar

  • Helene­li
    Äldre 9 Jan 02:37
    #0

    Låter bra det TL! Det viktigaste är ju faktiskt vad DU tycker och att du mår bra... Att M2B är vettig nog att hålla med är ju jättebra! :D

    Så fort jag har sett "du är vad du äter" eller nåt liknande blir jag jättemotiverad och bestämmer mig för att bara käka sallad och nyttigheter... det håller i sig nästan hela vägen genom affären.... Jag har i alla fall bytt ut mellanmjölken till lättmjölk... inte så mycket, men lite ändå... Dumma sambon är trådsmal och väger konstant 3-5 kilo mindre än mig (vad jag än väger) trots att han vräker i sig chips och godis... orättvist...

  • Cezi
    Äldre 9 Jan 02:37
    #0

    God natt TigerLinn!

  • Cezi
    Äldre 9 Jan 02:39
    #0

    Lisabet

    Så är det med vissa...

    Jag ska nog ta mig en liten tur i min andra värld...World of Warcraft...om du inte vet vad det är kan du ju alltid kolla upp det...vi ses...kanske tittar in sen igen :)

Svar på tråden Nattzvammeltråden!!!