• Lady o Lufsen

    Är jag ensam om att tycka...

    ...att det ganska ofta förekommer rena oförskämdheter i trådarna?

    Det finns klara o tydliga regler för hur man här på BT bör bemöta varandra i trådarna men ibland verkar det som om att bara en behöver starta så hänger andra på...

    Skärpning tjejer!

    Man behöver ju faktiskt inte läsa inläggen om dom gör en så arg så att man måste vara elak eller dum. Man kan också anmäla inlägg man tycker är helt opassande ex. reklam eller annat!

    Tack för mig!

  • Svar på tråden Är jag ensam om att tycka...
  • friis

    Vill bara säga att den H&M tråden jag menade INTE är den som man nu ser på första sidan!!!

  • Lady o Lufsen

    Att vara otrevlig är för mig att vara överflödig i sina kommentarer. Det räcker inte med att säga "Den var fin, men inget för mig" utan man får ett behov av att breda ut sig och lägga till personliga attribut och tyckanden...

    Det är otrevligt att starta en tråd som UPPVIGLAR folk till att tycka dåliga o negativa saker om en specifik sak, som man kan räkna ut att NÅGON här inne kanske har haft eller vill ha, som ex en ring, en klänning, trycksaker, fotografer eller dyligt

    Dessutom är det otrevligt att spinna vidare på föregående talares negativa komentarer som inte har någon annan uppgift än att såra mer än vad den redan gjort.

    Därför kan jag inte hålla med dig om att denna tråd- som inte pekar ut någon person utan pekar bara på beteenden- skulle vara av"samma skrot o korn"

  • Fru Cinderella

    Miamou

    Själv uppskattar jag faktiskt om folk säger exakt vad de tycker om klänningar, ringar, fotografer etc... annars vet jag inte vad jag gör här eftersom poängen är väl ofta att fråga om vad folk tycker om en sak. Om alla sa "Oj så fin" så finns det ju ingen mening med det, såvida de nu inte menar det så klart

  • Katarina98

    jag har inga problem med kommentarer kring ringar, klänningar etc. Jag vänder mig dock mot alla påhopp på person det finns här.

  • Fru Cinderella

    du menar mot specifika personer? Det håller jag med om..

  • Neon

    Miamou...

    Har inte läst alla inlägg och det behövs inte, för jag håller med dig redan från början.
    Känns som om det är vissa här som dunkar varandra i ryggen och håller med varandra nästan hela tiden (inte just i denna tråd kanske, men över lag). De är med i väldigt många inlägg och tycker och tänker om allt. Självklart ska - och får man göra det, men ibland undrar jag om de kanske har gjort sitt på denna sidan? Kanske redan är gifta för längesedan, men kan bara inte släppa taget här.......?

  • picachu

    Neon skrev: "men ibland undrar jag om de kanske har gjort sitt på denna sidan? Kanske redan är gifta för längesedan, men kan bara inte släppa taget här.......?"

    Hold on a second!!! att man tycker att det är roligt att chatta här fast man redan är gift behöver INTE korrelera med att man är dryg och taskig mot andra. Tvärtom så tror jag att "veteranerna" här har mycket bättre koll på tonen som gäller på forumet än nyinkomna.

    Men det är inte poängen. Jag håller med TS om att det ibland kan vara en riktigt låg stämning. Vissa trådar (ni vet vilken jag menar) kan det vara så att människor inte ens kommer med kontreta kommentarer och råd, utan skriver nåt i stil med "du är dum i huvet, du är blåst."

    Jag tycker inte att man ska hålla med varandra om allt, men jag tycker att man ska hålla en vuxen nivå på debatten. Har man haft en sugig dag och vill avreagera sig kan man göra det nån annanstans.
    Och framför allt tycker jag att man ska vara mer solidarisk mot varandra.

  • TezzAmore

    Måste säga att jag håller med er som tycker att man ska kunna hålla en vuxen ton här och inte göra personliga påhopp, som det förekommer i en del trådar!

    Sedan är det ju en annan sak om man inte håller med tex. TS. Man måste inte tycka likadan, men en del kan vara riktigt elaka! Min fråga är bara, om man träffar personen i verkligheten, skulle man då slänga ur sig samma elakhet öga mot öga eller tar man chansen nu för att man är anonym?

    Jag tycker att man ska vara ärlig, men man behöver inte vara brutalt ärlig!

  • Fru Cinderella

    Det där med en suggig dag som jag skrev.. jag menade inte att det var okej att göra så bara för att man inte är på tipptopp den dagen. Menade bara att det teoretiskt kan vara en förklaring.

    Vad jag har lärt mig så är det oftast de människorna som kanske lägger kommentarer och beteer sig otrevligt (På nätet och i verkligheten), som har problem. Och de gör det inte för att avreagera sig. Utan för att det bara händer.

    Man tänker sig inte alltid för och man kan inte göra det hela tiden. Alla slängr ibland ur sig dumheter, det gör även världens snällaste person. Så dumheterna som är på det här forumet kommer ju från en kopiös mängd olika personer. Där en av dem kanske hde en dålig dag o kläcker ur sig något ena dagen, medan den andra dagen mår personen jätte bra och lägger inga kommentarer. Det är precis som i verkligheten.

  • Lady o Lufsen

    Är helt ny här..
    Att se sig själv som en "ärlig människa som alltid säger vad man tycker" får äldrig legitimera elakheter.
    Det ÄR skillnad på att vara ärlig o ärlig- det beror på om man är ärlig med respekt eller inte.

  • Lady o Lufsen

    Nrj, Miamou- du är inte ensam om att tycka det!

Svar på tråden Är jag ensam om att tycka...